Διατροφή για εργαζόμενη και εγκυμονούσα

Μια εγκυμοσύνη φέρνει σταδιακά πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα ακόμα και στις διατροφικές συνήθειες ειδικά όταν η γυναίκα είναι και εργαζόμενη. Ιδανικό είναι να υπάρχει και ο κατάλληλος προγραμματισμός στο σπίτι τις υπόλοιπες ώρες ώστε η εργασία να συνδυάζεται με μικρά ελαφρά σπιτικά –κατά προτίμηση- γεύματα ανά 3ωρο, παράλληλα φυσικά με την απαραίτητη ξεκούραση, στοιχειώδη σωματική άσκηση, όπου αυτό επιτρέπεται, και κυρίως ευχάριστη διάθεση. Επειδή όμως συχνά στερούμαστε τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε σπιτικά γεύματα λόγω έλλειψης χρόνου, επειδή δεν ξέρουμε να μαγειρεύουμε ή μας ενοχλούν κάποιες μυρωδιές, ιδού ορισμένες εύκολες διατροφικές λύσεις για να είμαστε εντός των απαιτήσεων μιας εύρυθμης εγκυμοσύνης.

Πρωινό στη δουλειά:

Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα και πρέπει να καταναλώνεται μέχρι 2 ώρες μετά το πρωινό ξύπνημα. Δεν είναι σπάνιο το αίσθημα ναυτίας όταν σηκωνόμαστε από το κρεβάτι. Αν πάμε αμέσως στη δουλειά ας στοχεύσουμε σε μια από τις παρακάτω επιλογές πρωινού στο χώρο εργασίας μέσα στο 2ωρο:

Μπάρα βρώμης ή κουλουράκια λαδιού ή μουστοκούλουρα συνδυασμένα με γάλα ή κεφίρ ή τυρί και φρούτο εποχής
Κουλούρι με cranberries ή σταφιδόψωμο
1 κομμάτι σπιτική χορτοτυρόπιτα
1 κομμάτι τυρόπιτα και φρούτο εποχής
Πολύσπορο ψωμί ή τορτίγια , γραβιέρα ή φέτα και ντομάτα
Γιαούρτι με μέλι ή φρέσκο φρούτο εποχής ή σταφίδες ή cranberries και νιφάδες βρώμης
Προτιμήστε μια πηγή γαλακτοκομικών προιόντων ή τυροκομικών στο πρωινό. Τσάι, καφές κλπ ροφήματα δεν αποτελούν πρωινό από μόνα τους μπορούν όμως να το συνοδεύουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χυμοί πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο μιας και έχουν σάκχαρα και δυνητικά μπορεί να βοηθήσουν στην αύξηση σακχάρου στο αίμα συνεπώς στην εμφάνιση Σακχαρώδη Διαβήτη Κυήσεως.

Ενδιάμεσα σνακ:

Φρέσκο φρούτο ή χυμός και μια χούφτα ξηροί καρποί ανάλατοι και άψητοι
Παξιμάδι βρώμης και αυγό βραστό και ντοματίνια ή στικ λαχανικών
Μπισκότα πολυδημητριακών ή μουστοκούλουρα και φρούτο εποχής
Μεσημεριανό γεύμα:

Χρειαζόμαστε ένα ισορροπημένο και στην ώρα του κυρίως γεύμα να περιλαμβάνει υδατάνθρακες, πρωτείνες και τη σωστή ποσότητα λιπών (όχι κορεσμένα). Εάν υπάρχει η δυνατότητα να πάρουμε μαζί μας ταπεράκι, τότε θα ήταν ιδανικό, αλλιώς εντοπίζουμε ένα καλό εστιατόριο κοντά στη δουλειά.

Μπριζόλα ή ψαρονέφρι με πατάτες φούρνου ή πολύσπορο ψωμί και πράσινη σαλάτα εποχής και λίγο ελαιόλαδο και λεμόνι
Μπιφτέκι με πουρέ και βραστά λαχανικά
Φιλέτο κοτόπουλο και ρύζι και χωριάτικη
Φιλέτο μπακαλιάρου και πατάτες φούρνου και βραστά λαχανικά
Όσπριο και σαλάτα με τόνο ή αυγό βραστό και προαιρετικά ψωμί 1 φέτα
Λαδερό π.χ. μπάμιες, σπανακόρυζο, ή μια μερίδα γεμιστά και τυρί ή γιαούρτι και πολύσπορο ψωμί
Ζυμαρικά με σάλτσα λαχανικών και ανθότυρο
Ψωμάκι μπεργκερ με μπιφτέκι ή σουβλάκι κοτόπουλο, γιαούρτι ή τυρί και λαχανικά εποχής
Σαλάτα με λαχανικά εποχής ή αυγό ή κοτόπουλο ή τόνο ή σολομό και παξιμάδι ή ψωμί
Ένα κομμάτι σπιτική πίτσα μαργαρίτα

Μεγάλο θέμα φυσικά είναι το μικρόβιο του τοξοπλάσματος που περιορίζει τις επιλογές μας, αφενός προσοχή στο κρέας αν είναι απέξω, πάντα καλοψημένο, αποφεύγοντας το χοιρινό, δεν τρώμε το κρέας κοντά στο κόκκαλο. Τα λαχανικά είναι επίσης μεγάλο ζήτημα και για να είμαστε σίγουρες λαχανικά καλοπλυμμένα που τα βάζουμε στο ξύδι και τα στραγγίζουμε, τα κόβουμε και τα βάζουμε στο ταπερ να τα πάρουμε μαζί μας. Στα εστιατόρια αποφεύγουμε bacon, σως και τηγανητά διότι εκτός των περιττών θερμίδων και κορεσμένων λιπαρών μπορούν να αποβούν βαριά για το στομάχι. Σε όλα τα γεύματα δίνουμε έμφαση στη ποικιλία γεύσεων και χρωμάτων μιας και συνεπάγεται ποικιλία σε θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικές ουσίες. Στοχεύουμε σε 4-5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως και επίσης άφθονο νερό!

Οι θερμιδικές απαιτήσεις της κάθε εγκύου εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες όπως το φύλο, το βάρος, την ηλικία, τον αριθμό των εμβρύων που κυοφορεί η καθεμία, τον μήνα εγκυμοσύνης κ.α.

Φροντίζουμε να απολαύσουμε αυτή την περίοδο της ζωής μας χωρίς υπερβολές !

ΠΗΓΗ

Αφήστε ένα μήνυμα

Please enter your comment!
Please enter your name here