«Καμπανάκι» για τον ελληνικό τουρισμό


«Καμπανάκι» για τον ελληνικό τουρισμό χτυπούν οι τουριστικοί φορείς με το βλέμμα στα αρνητικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της νέας χρονιάς και παρά τα συνεχή ρεκόρ των προηγούμενων χρόνων.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα τα μηνιαία δελτία της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής και της GBR Consulting το α’ τρίμηνο του 2019 στα αθηναϊκά ξενοδοχεία έκλεισε με πτώση της τάξης του (-)6.8% στην Πληρότητα αλλά και στο Έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο(RevPar).

Τα προειδοποιητικά σημάδια ανατροπής του θετικού κλίματος τα οποία εδώ και καιρό επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου έρχεται να επισφραγίσει και η μηδενική αλλαγή στη Μέση Τιμή Δωματίου η οποία καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Πιο συγκεκριμένα, ο Ιανουάριος 2019 ‘έκλεισε’, ως γνωστόν, με πτώση της τάξης του (-)8.7% στην πληρότητα, του (-)1.6% στη μέση τιμή δωματίου και (-)10.2% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar), ο Φεβρουάριος με (-)1.9%, (+)1.8% και (-)0.1% αντίστοιχα και ο Μάρτιος με (-) 9.1%, (-)0.1% και (-) 9.2% αντίστοιχα – έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018.

Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Αττικής, οι παραπάνω δείκτες μαρτυρούν «την απαρχή μιας ακόμα “προβληματικής” εποχής για την Αθήνα». Αν λάβει κανείς υπόψη του το γεγονός πως η Αθήνα αποτελεί έναν ευρωπαϊκό – διεθνή τουριστικό προορισμό τα πολλά, μικρά, καθημερινά, αλλά και τα μεγαλύτερα, δυσεπίλυτα ενδογενή προβλήματα, όπως λ.χ. θέματα ασφάλειας, καθαριότητας, οργάνωσης δομών, εξειδικευμένης υποδομής, νέων επενδύσεων κ.ά., θα πρέπει να αντιμετωπιστούν και μάλιστα άμεσα. Διαφορετικά την τάση της πρωτεύουσας, η οποία αποτελεί τον «καθρέφτη» της χώρας μας και δέχεται το μεγαλύτερο όγκο αφίξεων επισκεπτών ως η σημαντικότερη διεθνής «πύλη εισόδου», μπορεί να ακολουθήσει και το σύνολο της χώρας.

«Η πολιτεία και η τουριστική ηγεσία οφείλουν να δουν σοβαρά το μείζον ζήτημα της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα -το οποίο έχουμε, επίσης, αναλύσει- καθώς τώρα είναι η εποχή που διαμορφώνονται τα νέα δεδομένα για τους αστικούς τουριστικούς προορισμούς και τώρα μπαίνουν τα θεμέλια μιας καινούργιας εποχής για τον κοινωνικό και τουριστικό ιστό της πόλης μας» αναφέρει χαρακτηριστικά η ένωση ξενοδόχων.

Κι όλα αυτά την στιγμή που η ζήτηση για Τουρκία, Αίγυπτο, Μαρόκο, Τυνησία ανακάμπτει ραγδαία ενώ η υπερφορολόγηση του ελληνικού τουρισμού, έχει στερήσει από τα ξενοδοχεία τα ανταγωνιστικά τους εφόδια. Η ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, η οποία είχε υποστεί απώλειες στο πρόσφατο παρελθόν αντιμετωπίζοντας κυρίως θέματα ασφάλειας, προβληματίζει τους εγχώριους τουριστικούς φορείς πολύ περισσότερο όταν και τα μηνύματα από μεγάλους tour operators του εξωτερικού πυκνώνουν για τους «ανταγωνιστές».

Την ίδια στιγμή και το Brexit αποδεικνύεται ότι κατευθύνει τους βρετανούς τουρίστες, μια βασική αγορά εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, σε μη ευρωπαϊκούς προορισμούς με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις αφίξεις της χρονιάς.

«Από πλευράς της αθηναϊκής ξενοδοχίας, η οποία σταθερά επιβαρύνεται με πλήθος αυστηρών προδιαγραφών λειτουργίας των επιχειρήσεων, με πλήθος φόρων, εισφορών τακτικών και εκτάκτων κ.λπ., εκτιμούμε πως τα σημάδια πτώσης σε τιμές και έσοδα των ξενοδοχείων -που κατά περίπτωση ξεπερνούν το 30% ή και 40%- δεν αποτελούν καλή αρχή, όχι μόνο για το 2019, αλλά και για το μέλλον» τονίζει η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής. «Η δε άνιση μεταχείριση μεταξύ ξενοδοχείων και λοιπών τουριστικών καταλυμάτων (παράνομων, ημιπαράνομων ή ‘νέου τύπου’), αφενός έχει αποκτήσει προκλητικές διαστάσεις, αφετέρου προσθέτει σειρά νέων προβλημάτων (ασφάλειας, εργασίας και απασχόλησης, προδιαγραφών λειτουργίας κλπ.) στην ήδη επιβαρυμένη καθημερινότητα μας» συνεχίζει.

Αν οι αριθμοί είναι αυτοί που «μιλούν», τότε σίγουρα τα όσα μας περιγράφουν τα αποτελέσματα των ξενοδοχείων της Αθήνας φανερώνουν προς τα πού οφείλουμε να στρέψουμε την προσοχή μας, τον σχεδιασμό της πόλης μας και φυσικά, τη στρατηγική ανάπτυξης του Τουρισμού της.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ