Ανείπωτη τραγωδία στην Ινδονησία: «Ξεβράζει» πτώματα η θάλασσα (vids+pics)

Τις σορούς έξι επιβατών ανέσυραν από τη θαλάσσια περιοχή της Τζακάρτα στην Ινδονησία τα σωστικά συνεργεία που επιχειρούν στο σημείο, μετά τη συντριβή και βύθιση του Boeing 737 της εταιρείας Lion Air, το πρωί της Δευτέρας – Άγνωστα ακόμη τα αίτια της πτώσης – Είχε πρόβλημα και στο παρελθόν το μοιραίο αεροσκάφος

Στο σκάφος επέβαιναν 189 άτομα, μεταξύ των οποίων και τρία παιδιά, όταν για άγνωστους για την ώρα λόγους, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, 13 λεπτά μετά την απογείωση του και προσέκρουσε ανοικτά της νήσου Ιάβα.

Τα πτώματα των έξι επιβατών οδηγήθηκαν σε νοσοκομείο στη Τζακάρτα, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της επιχείρησης, Bambang Suryo Aji.

Ο ίδιος δήλωσε ότι η ακριβής θέση του σκάφους δεν έχει εξακριβωθεί ακόμα, με τους διασώστες να έχουν εντοπίσει τμήματα από την ουρά της ατράκτου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι έρευνες θα συνεχιστούν για τουλάχιστον επτά μέρες ακόμη, με τις Αρχές να εκτιμούν ότι δεν υπάρχει κανένας επιζών. 

Source: Rescuers find debris of Lion Air flight JT 610 after crash near Jakarta by Newsflare

Η πτήση είχε προορισμό Πανγκάλ Πινάνγκ, στο νησί Μπανγκά. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, στην πτήση επέβαιναν τουλάχιστον 23 κυβερνητικοί αξιωματούχοι.

«Δεν τολμάμε να πούμε τι συνέβη, ακόμη», ανέφερε ο Edward Sirait, ο γενικός διευθυντής της Lion Air στο πρακτορείο ειδήσεων. «Είμαστε μπερδεμένοι σχετικά με το γιατί, επειδή είναι καινούργιο αεροσκάφος».

Σε ανακοίνωσή της η ιδιοκτήτρια εταιρία γνωστοποίησε πως τόσο ο πιλότος όσο και ο συγκυβερνήτης του ήταν ιδιαίτερα έμπειροι,  έχοντας συνολικά 11.000 ώρες πτήσεων.

Ο επικεφαλής της ινδονησιακής υπηρεσίας ασφάλειας μεταφορών, δεν μπόρεσε να διευκρινίσει τους λόγους για τους οποίους συνετρίβη το αεροσκάφος και τόνισε πως πρέπει να αναμένουμε τον εντοπισμό των μαύρων κουτιών.

Ειδικοί ασφαλείας αναφέρουν πως σχεδόν όλα τα ατυχήματα τέτοιου είδους συμβαίνουν λόγω ενός συνδυασμού παραγόντων και είναι σπάνιες οι φορές που η έρευνα καταλήγει σε έναν και μόνο παράγοντα.

Το αεροσκάφος είχε εμφανίσει πρόβλημα στο παρελθόν

Το αεροσκάφος που κατέπεσε είχε παρουσιάσει τεχνικό πρόβλημα στο παρελθόν, το οποίο, όμως, είχε αντιμετωπίσει βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

«Το αεροσκάφος αυτό είχε πετάξει στο παρελθόν από την Ντενπασάρ στην Τσενκαρένγκ (στη Τζακάρτα). Υπήρχε αναφορά για ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο λύθηκε βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», δήλωσε ο Έντουαρντ Σιράιτ στους δημοσιογράφους, αρνούμενος να διευκρινίσει τη φύση του προβλήματος.

Ο Σιράιτ πρόσθεσε ότι η Lion AIr διαθέτει 11 αεροσκάφη του ίδιου μοντέλου, Boeing 737 Max 8 και τα υπόλοιπα αεροπλάνα δεν έχουν εμφανίσει αυτό το τεχνικό πρόβλημα.

Ο Σιράιτ επεσήμανε ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να καθηλώσει τα υπόλοιπα Boeing 737 του στόλου της.

‘Εσβησαν οι ελπίδες για επιζώντες

Το αεροσκάφος ζήτησε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο πριν χαθεί από τα ραντάρ – Δύο βρέφη κι ένα παιδί ανάμεσα στους επιβαίνοντες – Το στίγμα του χάθηκε 13 λεπτά μετά την απογείωση – Συγκλονιστικές εικόνες από τα συντρίμμια του Boeing 737 – Τι δήλωσε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία

Ένα Boeing 737 της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας Lion Air κατέπεσε σήμερα το πρωί στα ανοικτά των ακτών της Ινδονησίας λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από τη Τζακάρτα και οι 189 επιβαίνοντες «είναι πιθανόν νεκροί», σύμφωνα με την υπηρεσία διάσωσης η οποία δεν περιμένει να βρει επιζώντες.

Το αεροσκάφος της ινδονησιακής αεροπορικής εταιρείας, ένα Boeing 737 Max 8, το οποίο ξεκίνησε πτήσεις πριν μερικούς μήνες, είχε ζητήσει να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Τζακάρτα λίγα λεπτά προτού χαθεί η επαφή μαζί του στις 06:30 (το πρωί της Δευτέρας τοπική ώρα, 01:30 ώρα Ελλάδας). Το αεροσκάφος κατευθυνόταν προς την Πανγκάλ Πινάν, μια πόλη στο νησί Μπανγκά, στα ανοικτά της Σουμάτρα.

Οι διασώστες έχουν εντοπίσει «πτώματα που δεν ήταν ακέραια και έχουν περάσει πολλές ώρες (από το δυστύχημα), οπότε είναι πιθανό οι 189 άνθρωποι να είναι νεκροί», δήλωσε ο Μπάμπαγνκ Σουρίο Άτζι, εκτελεστικός διευθυντής των υπηρεσιών διάσωσης της Ινδονησίας στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Περίπου 150 διασώστες είχαν αναπτυχθεί στο σημείο του δυστυχήματος για να εντοπίσουν τυχόν επιζώντες και συντρίμμια του αεροσκάφους, το οποίο κατέπεσε σε μια θαλάσσια περιοχή με βάθος 30 με 40 μέτρα, διευκρίνισε ο ίδιος.

Έξι σάκοι με ανθρώπινα υπολείμματα έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομείο. Οι διασώστες έχουν επίσης εντοπίσει συντρίμμια, μεταξύ των οποίων και ένα κομμάτι της ουράς του αεροσκάφους με το σήμα της εταιρείας Lion Air, ρούχα, ταυτότητες, αλλά όχι το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, επεσήμανε ο αξιωματούχος.

Πρόσφατη επισκευή

Στο μεταξύ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lion Air Έντουαρντ Σιράιτ δήλωσε ότι το αεροσκάφος είχε επισκευαστεί πρόσφατα έπειτα από τεχνικό πρόβλημα που αντιμετώπισε, χωρίς όμως να διευκρινίσει τη φύση του προβλήματος.

Το αεροσκάφος «επισκευάστηκε στην Ντενπασάρ», στο νησί Μπαλί, «και στη συνέχεια πέταξε για τη Τζακάρτα». «Οι τεχνικοί στη Τζακάρτα έλαβαν σημειώσεις και προχώρησαν σε μια άλλη επισκευή προτού το αεροσκάφος αναχωρήσει για το Πανγκάλ Πινάν», την πόλη προς την οποία κατευθυνόταν σήμερα, επεσήμανε ο Σιράιτ, εξηγώντας ότι πρόκειται «για μια κανονική διαδικασία».

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 189 άνθρωποι, σύμφωνα με την Επιτροπή Ασφαλείας Εθνικών Μεταφορών (NTSC) της Ινδονησίας: 178 ενήλικές, ένα παιδί, δύο βρέφη, δύο πιλότοι και έξι μέλη προσωπικό καμπίνας.

20251062

Πορεία που διακόπηκε

Ο ιστότοπος Flightradar, που παρακολουθεί τις πτήσεις των αεροσκαφών, παρουσιάζει σε έναν χάρτη την πορεία του Boeing 737, το οποίο μετά την απογείωσή του κατευθύνθηκε νοτιοδυτικά, έστριψε απότομα προς τα νότια προτού κατευθυνθεί βορειοανατολικά. Όμως το σήμα του χάθηκε ξαφνικά πάνω από τη θάλασσα της Ιάβας, κοντά στις ακτές.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για την παρουσία αλλοδαπών μεταξύ των επιβατών του αεροσκάφους, το οποίο ξεκίνησε τις πτήσεις τον Αύγουστο, σύμφωνα με τη Lion Air.

Η αεροπορική εταιρεία διευκρίνισε ότι ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης είχαν συνολικά 11.000 ώρες πτήσης.

Η Boeing από την πλευρά της εξέφρασε «τη βαθιά της λύπη» για το δυστύχημα σε ανακοίνωσή της, πρόσθεσε μάλιστα ότι «είναι έτοιμη να παράσχει τεχνική βοήθεια στην έρευνα για το δυστύχημα».

Η Ινδονησία, μια χώρα στη νοτιοανατολική Ασία που αποτελείται από 17.000 νησιά και νησάκια, εξαρτάται πολύ από τις αεροπορικές συνδέσεις και τα δυστυχήματα είναι συχνά.

indonisia

Τον Δεκέμβριο του 2013, 13 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε δυστύχημα στρατιωτικού αεροσκάφους κοντά στην Τιμίκα, μια ορεινή περιοχή της Παπούας- Νέας Γουινέας.

Τον Αύγουστο του 2015 ένα ATR 42-300 της ινδονησιακής αεροπορικής εταιρείας Trigana Air που μετέφερε 44 ενήλικες, πέντε παιδιά και πέντε μέλη πληρώματος συνεντρίβη στα όρη Μπιντάνγκ. Δεν βρέθηκε κανένας επιζών.

Η χαμηλού κόστους εταιρεία Lion Air είναι θυγατρική της Lion Group, στην οποία ανήκουν άλλες τέσσερις εταιρείες (η Wings Air και η Batik Air στην Ινδονησία, η Malindo Air στη Μαλαισία και η Thai Lion στην Ταϊλάνδη). Η ίδια έχει εμπλακεί σε πολλά δυστυχήματα.

Αεροσκάφη της Lion Air συγκρούστηκαν με άλλα αεροσκάφη στο αεροδρόμιο της Μεντάντ, στο βόρειο τμήμα της Σουμάτρα το 2017 και σε αυτό της Τζακάρτα το 2016.

Τον Μάιο του 2016 δύο αεροσκάφη της εταιρείας συγκρούστηκαν στο αεροδρόμιο Σοεκάρνο- Χάτα, στην περιφέρεια της Τζακάρτα.

Τον Απρίλιο του 2013 περίπου 40 από τους 108 ανθρώπους που επέβαιναν σε ένα Boeing της Lion Air τραυματίστηκαν όταν το αεροσκάφος ξέφυγε από τον διάδρομο προσγείωσης στο διεθνές αεροδρόμιο της Ντενπασάρ στο Μπαλί και έπεσε στη θάλασσα.

Το 2004 ένα αεροσκάφος της Lion Air στο Σόλο, στο κέντρο της Ιάβας, βγήκε από τον διάδρομο προσγείωσης με αποτέλεσμα 24 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.

Φέτος η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι παρήγγειλε 50 Boeing 737 Max 10 προς 6,24 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην Ινδονησία.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here