«Εξπρές Σάμινα»: Γιατί ξεκινά η ανέλκυση του ναυαγίου

Nα υπάρξουν άμεσες ενέργειες έτσι ώστε να προστατευτεί κατ’ αρχήν το θαλάσσιο περιβάλλον, αλλά και να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ανέλκυση του ναυαγίου του «Εξπρές Σάμινα», αποφασίστηκε σε συνάντηση που είχε την Δευτέρα (06/07) ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης δήμαρχο της Πάρου Μάρκο Κωβαίο.

Υπενθυμίζεται ότι το ναυάγιο συνέβη το βράδυ της Τρίτης 26 Σεπτέμβρη του 2000, κοστίζοντας 82 ανθρώπινες ζωές, των επιβατών, του πληρώματος, αλλά και του λιμενάρχη της Πάρου, Δημήτρη Μάλαμα, που δεν άντεξε το βάρος της τραγωδίας.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωράει άμεσα την ανέλκυση του «Εξπρές Σάμινα», 20 χρόνια μετά το ναυάγιο. Ο λόγος της κίνησης αυτής συνδέεται με τη θαλάσσια ρύπανση, καθώς στην επιφάνεια της θάλασσας εμφανίστηκαν πετρελαιοκηλίδες. Παράλληλα, στα βράχια των κοντινών ακτών εντοπίστηκαν ίχνη πίσσας.

Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η ρύπανση συνδέεται με τα δεκάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά, τα οποία βρίσκονται στα πάρκινγκ του βυθισμένου πλοίου.

Το Λιμενικό Σώμα της Πάρου, σε μία πρώτη απόφαση, απαγόρευσε τις καταδύσεις αναψυχής στην περιοχή, καθώς και κάθε αλιευτική δραστηριότητα.

Από την πλευρά της, η Εισαγγελία Πρωτοδικών έδωσε εντολή για τη σύνταξη δικογραφίας εις βάρος όσων θεωρούνται υπαίτιοι για τη ρύπανση.

Το 2006, το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων καταδίκασε σε ποινή φυλάκισης 15 ετών τον πλοίαρχο, καθώς το ναυτικό δυστύχημα κρίθηκε ως συνέπεια ανθρώπινου λάθους. Το 2010, ο Άρειος Πάγος μείωσε την ποινή σε πέντε έτη και έξι μήνες.

Καταδικαστική ήταν η ετυμηγορία του δικαστηρίου και για τους υποπλοίαρχο, ύπαρχο, πρώτο μηχανικό, ασυρματιστή και επικεφαλής της πλοιοκτήτριας εταιρείας Μinoan Flying Dolphins.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here