Ο Αδ. Γεωργιάδης στο Indicator.gr: Είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε μία πολύ χειρότερη κατάσταση πανδημίας

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο indicator.gr και την Ελευθερία Κοσμοπούλου, αναφέρεται μεταξύ άλλων στο ενδεχόμενο ενός νέου lockdown, επισημαίνοντας πως δεν είναι απίθανο ως σενάριο, ωστόσο αποτελεί και ένα ακραίο μέτρο που η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και σε όλα εκείνα τα μέτρα που έχουν παρθεί έως σήμερα για την στήριξη των επιχειρήσεων, προαναγγέλοντας και νέα, για την περαιτέρω στήριξη των πολύ μικρών επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία.

Τέλος, δεν παρέλειψε να σχολιάσει και τις κόντρες στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας πως ο Αλ.Τσίπρας είναι εκείνος που μετατοπίζει ιδεολογικά το κόμμα πολύ μακρύτερα από τις βασικές αρχές του, δημιουργώντας και την σχετική σύγχυση στα στελέχη του, και πρόσθεσε χαρακτηριστικά ” Δείχνει ότι ονειρεύεται να γίνει Ανδρέας Παπανδρέου, αλλά δεν μπορεί να γίνει Ανδρέας Παπανδρέου”.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη:

Κύριε υπουργέ, επειδή βρισκόμαστε στον απόηχο της πρόσφατης Συνόδου Κορυφής, είστε ικανοποιημένος από την προσέγγιση των Ευρωπαίων ή μήπως περιμένατε μια πιο αποφασιστική στάση;

Το τελικό ανακοινωθέν είναι ακριβώς αυτό που θέλαμε. Έχει ρητή αναφορά στην εφαρμογή οικονομικών κυρώσεων κατά της Τουρκίας, σε περίπτωση που αυτή συνεχίσει την επιθετική της συμπεριφορά προς την Ελλάδα και την Κύπρο.

Επίσης, έχει ρητή αναφορά στο ότι ο διάλογος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας αφορά μόνο στην υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ. Άρα, όλα αυτά που ήθελε βασικά να επιτύχει η Ελλάδα, τα έχει επιτύχει, όπως επίσης και η Κύπρος. Το ότι υπήρχε πισωγύρισμα κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, καθώς και ένα αρχικό σχέδιο που δε μας ικανοποιούσε, είναι ένας ακόμα λόγος να είμαστε ευχαριστημένοι με τη σκληρή στάση του Έλληνα πρωθυπουργού, κατόπιν της οποίας υπήρξε αυτή η αλλαγή.

Κατά την διάρκεια της επίσκεψης Πομπέο στην χώρα μας, υπεγράφη συμφωνία που αναφέρεται στον τομέα της Τεχνολογίας και των Επενδύσεων. Τι αφορά ακριβώς η συμφωνία αυτή και τι προσδοκάτε από αυτή;

Η συμφωνία αυτή είναι πάρα πολύ σημαντική. Τη δουλεύαμε αρκετό καιρό, γιατί δεν πρόκειται μόνο για μια διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά για πρώτη φορά εμπλέκει τον ιδιωτικό τομέα.

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών ενθαρρύνει και δεσμεύεται να συμβάλλει στο να έρθουν επενδύσεις αμερικανικών εταιρειών στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας για να επενδύσουν στην Ελλάδα σε συνεργασία με ελληνικές ιδιωτικές εταιρείες.

Άρα, από την υπογραφή αυτής της συμφωνίας και έπειτα μπορούμε να αναμένουμε ότι τους επόμενους μήνες θα έρθουν πολλές αμερικανικές επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα, καθώς η συμφωνία αυτή επιτρέπει στα οικονομικά εργαλεία που διαθέτει η αμερικανική κυβέρνηση να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις τους στην Ελλάδα, να βοηθήσουν στη μείωση των επιτοκίων δανεισμού τους για τις επενδύσεις τους στην χώρα μας, παρέχοντας φθηνότερο χρήμα στις επιχειρήσεις αυτές για να κάνουν επενδύσεις εδώ αντί σε κάποια άλλη χώρα, δίνοντας έτσι στη χώρα μας ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα. Αναμένουμε πολλές και σημαντικές αμερικανικές επενδύσεις στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας.

Με το ξέσπασμα της επιδημίας, μέσω των εργαλείων της Αναπτυξιακής Τράπεζας, έχουν γίνει σημαντικές κινήσεις για την στήριξη της επιχειρηματικότητας. Ωστόσο, όπως φαίνεται έχουν στηριχθεί οι μεσαίες, οι μεγάλες και οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις. Για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις όμως, οι οποίες δεν έχουν και πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα, η κυβέρνηση τι μέτρα έχει προβλέψει;

Η ερώτησή σας είναι σωστή και θα ήθελα να σας εξηγήσω τι ακριβώς έχουμε κάνει. Ως προς το μέγεθος των χρημάτων που έχουμε ήδη χορηγήσει και αυτά που προβλέπεται να δοθούν μέχρι το τέλος του χρόνου υπό τη μορφή δανείων προς τις επιχειρήσεις, έχουμε δώσει μέχρι στιγμής 5,5 δις ευρώ σε δάνεια είτε σε ΤΕΠΙΧ, είτε Εγγυοδοτικά, τα οποία έχουν χρηματοδοτήσει επιχειρήσεις που κάνουν ετήσιο τζίρο 105 δις., καλύπτοντας έτσι, ένα τεράστιο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας σε επίπεδο τζίρου.

Σε επίπεδο αριθμού επιχειρήσεων, είναι πράγματι λίγες. Ο λόγος που είναι λίγες είναι γιατί επιλέξαμε να μη νοθεύσουμε υπερβολικά τα τραπεζικά κριτήρια. Επιλέξαμε να επιμείνουμε στην εφαρμογή τραπεζικών κριτηρίων για την παροχή δανείων. Δηλαδή, ταυτόχρονα με την ανάγκη να έχουμε στήριξη των επιχειρήσεων, έχουμε στο μυαλό μας και την ανάγκη να μην υπάρξει νέος γύρος κόκκινων δανείων στο μέλλον. Διότι, ένας νέος γύρος κόκκινων δανείων θα σήμαινε δυνητικά θανάσιμη απειλή για την ελληνική οικονομία.

Γι’ αυτό και είμαι εξαιρετικά ευτυχής που στην τελευταία έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, η οποία μιλάει για την ελληνική οικονομία το 2020, γίνεται ρητή αναφορά στο γεγονός, ότι τα εργαλεία που θέσπισε η κυβέρνηση δε θέτουν σε κίνδυνο το τραπεζικό σύστημα, αλλά αντιθέτως το ενισχύουν και άρα και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Άρα ,έχουμε λάβει μία σοφή απόφαση που δεν κοιτάει μόνο το παρόν αλλά και το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.

Όσον αφορά τις επιχειρήσεις που είναι αποκομμένες από τον τραπεζικό δανεισμό, έχουμε ήδη θεσπίσει για αυτές την επιστρεπτέα προκαταβολή, την οποία και οι περισσότερες την έχουν λάβει, αγγίζοντας μέχρι στιγμής τον αριθμό των 170.000 επιχειρήσεων. Παράλληλα, έχουμε άλλους δύο γύρους, άρα θα φτάσουμε περίπου τις 250.000 επιχειρήσεις. Από αυτές, το μεγαλύτερο κομμάτι είναι εκείνες που δεν μπόρεσαν να πάρουν τραπεζικό δανεισμό, αλλά δεν έχουν μείνει χωρίς τη φροντίδα της κυβέρνησης.

Επικουρικά, φτιάξαμε τον νόμο για τις μικροπιστώσεις για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και ήδη έχουν κάνει αίτηση ορισμένες εταιρείες να πάρουν άδεια από την τράπεζα της Ελλάδος. Συνεπώς, μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε τις πρώτες επιχειρήσεις εν λειτουργία για δάνεια έως 25.000 χωρίς προσημειώσεις. Παράλληλα, ετοιμάζουμε και ειδικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ που θα είναι πρόγραμμα επιχορήγησης και όχι δανείου για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που έχουν υποστεί πολύ μεγάλη ζημιά από τον κορωνοϊό.

Άρα έχουμε ένα συνολικό πλέγμα μέτρων, όχι μόνο το ΤΕΠΙΧ και το Εγγυοδοτικό. Η κυβέρνηση έχει μια συνολική πολιτική, προσπαθούμε να τους καλύψουμε όλους με τρόπο τέτοιο που δε θα θέσει σε κίνδυνο το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.

Αναφορικά με το project του Ελληνικού. Σε τι φάση βρίσκεται;

Βρίσκεται σε πολύ καλή φάση, διότι την Πέμπτη το βράδυ δόθηκε στην Επιτροπή Παιγνίων η απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Διοικητικών Προσφυγών, όπου απερρίφθη η προσφυγή της Hard Rock, κατόπιν της αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας. Άρα, μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έχουμε και το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, δηλαδή της Mohegan, εφόσον δεν υπάρχει άλλος πλειοδότης, η οποία θα πάρει προφανώς και μόνη της τον διαγωνισμό με το καζίνο. Αυτή η απόφαση της Επιτροπής, μόλις κατοχυρωθεί, θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μόλις περάσει κι από αυτό, θα γίνει νόμος του κράτους και από εκεί και έπειτα θα ξεκινήσει το project.

Στο ενδιάμεσο διάστημα, θα έχουμε περάσει από τη Βουλή και τη διανομή, η οποία είναι έτοιμη, έχει δηλαδή συμφωνηθεί, καθώς και τις τελευταίες νομικές εκκρεμότητες που αφορούν στο Ελληνικό, άρα πιστεύω ότι σε έναν λογικό ορίζοντα μέχρι το τέλος του χρόνου όλες οι βασικές εκκρεμότητες θα έχουν τελειώσει.

Έτσι, το 2021 θα μας δει πια στην κυρίως φάση του έργου. Προσέξτε, το έργο έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς οι κατεδαφίσεις ολοκληρώνονται εντός χρονοδιαγράμματος. Τώρα μάλιστα είμαστε στη φάση περίφραξης του χώρου. Οι μετεγκαταστάσεις που πρέπει να φύγουν ολοκληρώνονται, όπως και το κοινωνικό ιατρείο που ήταν μέσα και τα αυθαίρετα θα γκρεμιστούν. Όλα αυτά είναι σε φάση που έχουν ρυθμιστεί. Άρα λοιπόν, όλες οι βασικές εκκρεμότητες είναι εντός χρονοδιαγράμματος και το 2021 θα είναι η χρονιά του κυρίως έργου.

Τhe Indicator/Στέλιος Κωτσοβίλης: Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με την Ελευθερία Κοσμοπούλου

Σε σχέση με το υγειονομικό μέτωπο, πως κρίνετε την πορεία της οικονομίας; Θεωρείτε πως προβλέψεις που έχουν γίνει από την πλευρά της κυβέρνησης για 8% σε ετήσια βάση, έχουν σχέση με την πραγματικότητα δεδομένου και της πορείας της πανδημίας;

Θέλω να είμαι πολύ ειλικρινής. Δε σας κρύβω ότι κι εγώ ο ίδιος θέλω να δω τι θα γίνει με αυτό.

Την Παρασκευή είχαμε την έκδοση της πρόβλεψης του ΚΕΠΕ για την ύφεση το 2020. Το ΚΕΠΕ προβλέπει για το σύνολο του έτους 7,8%, κάτι που είναι πολύ κοντά στην κυβερνητική πρόβλεψη του περίπου 8%. Η πρόβλεψη του ΚΕΠΕ συμβαδίζει με την πρόβλεψη της Τράπεζας της Ελλάδος. Φυσικά και η πρόβλεψη του ΚΕΠΕ, της Τράπεζας της Ελλάδος καθώς και αυτή της κυβέρνησης έχουν ως αστερίσκο ότι δε θα έχουμε ένα νέο lockdown, δηλαδή μια νέα εξαιρετικά δραματική επιδείνωση του τομέα της πανδημίας. Αν έχουμε ένα lockdown, προφανώς κι αυτά τα νούμερα δε θα έχουν καμία σχέση με τη πραγματικότητα.

Θέλω όμως να τονίσω ότι μιλάμε με τα στοιχεία που έχουμε ως σήμερα, χωρίς ένα νέο lockdown, γιατί αυτό θα ήταν άλλο πράγμα. Η ελληνική οικονομία, η Τράπεζα της Ελλάδος, η κυβέρνηση και το ΚΕΠΕ προβλέπουν περίπου αυτό το ποσοστό. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και η Κομισιόν μας λένε 9%. Το αναφέρω γιατί πρόσφατα το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής εξέδωσε μία πρόβλεψη που προβλέπει ότι το τρίτο τρίμηνο θα έχουμε μεγαλύτερη ύφεση από αυτή του δευτέρου, δηλαδή 15,2%. Αυτό έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την πρόβλεψη και της Τράπεζας της Ελλάδος και του ΚΕΠΕ, που μιλάνε για πολύ μικρότερη ύφεση το τρίτο τρίμηνο.

Δε σας κρύβω ότι θέλω να δω ποιος έχει δίκιο. Εγώ ξέρετε από εδώ που είμαι μπορώ να βλέπω μόνο τα στοιχεία. Σας είπα ποιος έχει πει τι και στο τέλος θα δούμε ποιος από όλους θα έχει δίκιο.

Υπάρχει ενδεχόμενο ενός δεύτερου lockdown; Και σε περίπτωση που γίνει, η κυβέρνηση πόσο καλά προετοιμασμένη στο οικονομικό πεδίο;

Η κυβέρνηση δε θέλει ένα δεύτερο lockdown, κυρίως διότι έχουμε κάνει πάρα πολλή δουλειά το ενδιάμεσο διάστημα με τις προσλήψεις στον υγειονομικό τομέα και με τη δημιουργία κρεβατιών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε μία πολύ χειρότερη κατάσταση πανδημίας.

Το lockdown κοστίζει πάρα πολλά χρήματα στην οικονομία μας και βλάπτει γενικά την ανθρώπινη ζωή, με την έννοια της κινητικότητας, των ανθρώπινων σχέσεων, των επαγγελμάτων κλπ. Είναι ένα ακραίο μέτρο. Δεν μπορώ να σας πω ότι υπάρχει 0% πιθανότητα, διότι αν φτάναμε σε ένα σημείο στο οποίο θα έπρεπε να επιλέξουμε μεταξύ ανθρώπινων ζωών και χρημάτων, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ανθρώπινη ζωή πάντα θα προηγείται. Διότι τα χρήματα ξαναβρίσκονται, όμως η ανθρώπινη ζωή δεν ξαναγυρνά. Άρα καλό είναι όλοι μας να τηρήσουμε τα μέτρα ώστε να μη χρειαστεί ποτέ να φτάσουμε σε ένα τέτοιο δίλημμα.

Η κ. Αχτσιόγλου, ωστόσο είχε σχολιάσει πως υπάρχει διάσταση απόψεων σε εσάς και τον κ Σταικούρα, αναφορικά με τις επιπτώσεις ενός ενδεχόμενου lockdown. Πως το σχολιάζετε;

Κοιτάξτε, το θέμα είναι ότι εκεί έγινε και μία σπέκουλα από την κ. Αχτσιόγλου, η οποία είναι πολύ έξυπνη και ξέρει πολύ καλά ότι αυτό που είπε ακούγεται μεν ωραίο αλλά δεν είναι αληθές.

Χρησιμοποίησε την ταυτόχρονη δική μου δήλωση ότι η οικονομία δε θα άντεχε ένα νέο lockdown, με τη δήλωση του κ. Σταϊκούρα ότι η οικονομία θα άντεχε κάτι τέτοιο και είπε ότι οι δύο υπουργοί δε συνεννοούνται μεταξύ τους. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι εγώ, όταν μιλάω ως Υπουργός Ανάπτυξης, μιλάω για την ιδιωτική οικονομία, τους ρυθμούς ανάπτυξης και την επιβίωση των επιχειρήσεων, γιατί σας διαβεβαιώ ότι ένα δεύτερο lockdown θα προκαλούσε ανεπανόρθωτη βλάβη σε πολλές χιλιάδες επιχειρήσεις.

Aπό την πλευρά του ο κ. Σταϊκούρας σωστά μιλάει για τα δημόσια οικονομικά και για το αν το κράτος μπορεί να αντέξει ένα δεύτερο lockdown. Φυσικά το κράτος μπορεί να αντέξει ένα δεύτερο lockdown γιατί μέχρι στιγμής έχουμε κάνει λελογισμένη χρήση των πόρων μας και άρα έχουμε κρατήσει εφόδια για μια τέτοια απευχθέα περίπτωση. Άρα όσο κι αν φαίνεται οξύμωρο, είχαμε κι οι δύο δίκιο, ο καθένας από τη δική του σκοπιά.

Αναφορικά με τη συμφωνία των Πρεσπών, έχοντας περάσει πλέον ο καιρός και έχοντας μελετηθεί όλες τις πτυχές αυτής της συμφωνίας, πως θα την χαρακτηρίζατε; Θεωρείτε πως θα φτάσει τελικά στην ολοκλήρωσή της; Και με τις τρεις συμφωνίες που μένουν, εκτιμάτε ότι θα υπάρξουν οι 158 ψήφοι;

Από την πρώτη στιγμή που είδα αυτή την συμφωνία μέχρι και σήμερα έχω την ίδια γνώμη. Είναι μια κακή συμφωνία, διότι δεχθήκαμε τη μακεδονική εθνικότητα και τη μακεδονική γλώσσα. Θα φέρω ένα παράδειγμα για να καταλάβει ο πολύς κόσμος γιατί ακριβώς αυτό είναι κακό.

Ο κ. Τσίπρας, που είναι ο εισηγητής της συμφωνίας, ο πρωθυπουργός που την υπέγραψε και που την ψήφισε στη Βουλή και την εισηγήθηκε, στην πρώτη συνέντευξή του στη ΔΕΘ όταν αναφερόταν στον κ. Ζάεφ αναφερόταν ως ο Σλαβομακεδόνας πρωθυπουργός. Ο κ. Τσίπρας δεν έλεγε ο Μακεδόνας πρωθυπουργός, αλλά ο Σλαβομακεδόνας πρωθυπουργός. Όμως η συμφωνία που υπέγραψε δε λέει ότι είναι ο Σλαβομακεδόνας πρωθυπουργός αλλά ο Μακεδόνας πρωθυπουργός. Άρα ο ίδιος ο εισηγητής της συμφωνίας δεν μπορεί να υπερασπιστεί στ’ αλήθεια αυτή τη συμφωνία.

Πρόκειται λοιπόν για μια κακή συμφωνία. Από τη στιγμή που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων έγινε όμως διεθνής συμφωνία, άρα είναι κακή μεν, υποχρεωτική δε. Αυτά είναι πράγματα τα οποία εμείς είχαμε εξηγήσει στους ψηφοφόρους μας την εποχή των συλλαλητηρίων. Λέγαμε ότι έπρεπε να δώσουμε αγώνα τότε, γιατί αν κυρωθεί από τη Βουλή μετά δεν αλλάζει. Επομένως δεν έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα να εξηγήσουμε στους ψηφοφόρους μας γιατί, παραδείγματος χάρη, πρέπει να φέρουμε στη Βουλή αυτές τις τρεις συμφωνίες. Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα, έχετε τη δική μου υπογραφή, διότι τα είχα πει από την αρχή. Αν περάσει από τη Βουλή, είναι υποχρεωτική και θα τη σεβαστώ. Και επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους, δεν αισθάνομαι καμία ανακολουθία, παρά τα όσα λέει ο ΣΥΡΙΖΑ. Είμαι δε απολύτως βέβαιος ότι η συμφωνία θα περάσει από τη Βουλή χωρίς κανένα σοβαρό πρόβλημα.

Ας περάσουμε στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο, όπου έγιναν από την πλευρά του Πρωθυπουργού κάποιες παρατηρήσεις. Πλησιάζει ανασχηματισμός;

Μου είναι τελείως άγνωστο αυτό που με ρωτάτε και δε με αφορά και θεωρώ πολύ κουραστική τη συνεχή συζήτηση περί ανασχηματισμού. Βλάπτει την κυβέρνηση, βλάπτει τη χώρα, δεν ωφελεί κανέναν. Ο ανασχηματισμός θα γίνει, όπως γίνεται πάντα, όταν το αποφασίσει ο κ. Πρωθυπουργός. Αυτό που είπε ο κ. Πρωθυπουργός στο Υπουργικό Συμβούλιο για μια επίδειξη μεγαλύτερου ομαδικού πνεύματος, είναι μια γενική παρατήρηση την οποία καλώς την έκανε, καθώς είναι καλό να υπάρχει ομαδικό πνεύμα, κι εγώ είμαι πολύ υπέρ αυτού.

Τέλος, στην κόντρα που υπάρχει στον ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ Τσίπρα και Τσακαλώτου με ποιόν είστε;

Καταρχάς, να πω ορισμένα πράγματα τα οποία πιστεύω και δεν τα λέω καθόλου προβοκατόρικα.

Εγώ με τον κ. Τσακαλώτο έχω προφανώς σοβαρές ιδεολογικές διαφωνίες. Για λόγους ιστορίας οφείλω να του αναγνωρίσω ότι ο κ. Τσακαλώτος υπήρξε πρωταγωνιστής στην παραμονή του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, καθώς κέρδισε την εκτίμηση των Ευρωπαίων εταίρων ως αξιόπιστος συνομιλητής, βοήθησε στο να μπορέσει η κυβέρνηση να συνεννοηθεί μαζί τους κι επομένως να ολοκληρωθεί το μνημόνιο, ώστε να μην έχει η χώρα μεγάλα προβλήματα και να μπορέσει να μείνει ο Τσίπρας στην εξουσία. Ίσως ήταν ο υπουργός κλειδί για να μείνει ο Τσίπρας τόσα χρόνια στην εξουσία.

Προφανώς, η πολιτική παράδοση που χρησιμοποιεί ο κ. Τσακαλώτος και αυτό που θέλει να κάνει ο κ. Τσίπρας έχουν μια σημαντική ιδεολογική διαφορά. Ο κ. Τσακαλώτος εκφράζει περισσότερο μία παράδοση της ανανεωτικής Αριστεράς, στην οποία δεν υπάρχει η έννοια των διαγραφών και της κομματικής πειθαρχίας, ενώ ο κ. Τσίπρας κάθε μέρα που περνάει προσπαθεί να γίνει το νέο ΠΑΣΟΚ. Άρα προς το πολιτικό του πρότυπο, τον Ανδρέα, προσομοιάζουν περισσότερο οι διαγραφές και το “όποιος δεν είναι μαζί μας κατεβαίνει από το τρένο” και διάφορα τέτοια.

Έχει ενδιαφέρον ότι στη σύγκρουση αυτή τελικά ο Τσίπρας έκανε πίσω. Διότι, αυτός που απέσυρε την πρόταση για το πειθαρχικό αυτό συμβούλιο είναι ο Τσίπρας, όχι ο Τσακαλώτος. Αυτό έχει κάποιο ενδιαφέρον για μένα. Δείχνει ότι ο Τσίπρας ονειρεύεται να γίνει Ανδρέας, αλλά δεν μπορεί να γίνει Ανδρέας. Δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση ο Ανδρέας Παπανδρέου να έκανε πίσω σε μια τέτοια πρόταση. Άρα νομίζω ότι όλο αυτό το σίριαλ θα έχει αρκετή συνέχεια.

Άλλωστε και σε επίπεδο ύφους, προφανώς και υπάρχουν μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ άνθρωποι που δεν μπορούν να ταιριάξουν μεταξύ τους και δε σας κρύβω ότι παρακολουθώ με ενδιαφέρον και την ιδεολογική μετατόπιση του ΣΥΡΙΖΑ. Για να φέρω ένα παράδειγμα, κατηγόρησαν όλοι την κ. Τζάκρη για τη δήλωσή της περί διεθνιστή Μητσοτάκη. Η κ. Τζάκρη προφανώς την ώρα που το είπε αυτό είχε στο μυαλό της τα χαρακτηριστικά του λεγόμενου πατριωτικού ΠΑΣΟΚ από το οποίο και προέρχεται, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την Αριστερά. Ήθελαν να βάλλουν την κ. Τζάκρη αλλά δεν είδαν τη μεγάλη εικόνα, καθώς η κ. Τζάκρη ήταν η μικρή εικόνα.

Η μεγάλη εικόνα ήταν ότι η κριτική του Αλέξη Τσίπρα στη συνέντευξή του στη ΔΕΘ για τον χειρισμό των σχέσεων Ελλάδας – Τουρκίας προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη δεν ήταν κριτική από τα αριστερά, αλλά από τα δεξιά. Δεν ήταν δηλαδή κριτική του τύπου “γιατί δεν είσαι περισσότερο εποικοδομητικός, φιλειρηνιστής”, “οι λαοί αδελφωμένοι” κλπ., που θα ήταν η αριστερή φρασεολογία, αλλά ήταν του τύπου “γιατί δεν είσαι πιο σκληρός, δεν κάνεις αμέσως κυρώσεις, δεν στέλνεις τα πλοία να τους σταματήσεις” κλπ.

Άρα ο Τσίπρας ο ίδιος και όχι η Τζάκρη μετατοπίζει ιδεολογικά τον ΣΥΡΙΖΑ πολύ μακρύτερα σε αυτόν τον τομέα από τις αρχές της Αριστεράς. Και αυτό είναι βασικό τους πρόβλημα, διότι αν ο Τσίπρας τους πάει να γίνουν δεξιοί, προφανώς κάποιοι θα μπορούσαν να ακολουθήσουν….

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here