Μάτι: Νέα στοιχεία κατά υψηλόβαθμων στελεχών της Πυροσβεστικής

Νέα πρόσωπα, υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που είχαν την επιχειρησιακή ευθύνη στο Μάτι Αττικής, όπου η πύρινη λαίλαπα οδήγησε σε οδυνηρό θάνατο 102 συνανθρώπους μας, φαίνεται πως θα προστεθούν στον κατάλογο των ποινικά υπόλογων για την εθνική τραγωδία το μαύρο καλοκαίρι του 2018.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κρίσιμα έγγραφα που εντοπίστηκαν από τις εφόδους του ανακριτή που χειρίζεται τη δικογραφία, στις αρμόδιες υπηρεσίες φέρνουν αντιμέτωπους με τη Δικαιοσύνη κι άλλα υψηλόβαθμα πρόσωπα της Πυροσβεστικής.

Στα κρίσιμα στοιχεία περιλαμβάνονται απόρρητα σχεδιαγράμματα και ημερολόγια που καταγράφουν τον ακριβή χρόνο που «πέταξαν» τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα, και οδηγούν, όπως φαίνεται τον ανακριτή της υπόθεσης κ. Μαρνέρη στην επαναφορά του αιτήματός του, για αναβάθμιση του κατηγορητηρίου σε κακουργηματικού χαρακτήρα αδικήματα.

Υπενθυμίζεται ότι το σχετικό αίτημα είχε απορριφθεί προ διμήνου από την Εισαγγελία, όπου ο ανακριτής ζητούσε ν’ ασκηθεί συμπληρωματική ποινική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση κατά συρροή και έκθεση από την οποία προκλήθηκαν βαριές σωματικές βλάβες στους παθόντες.

Νέα στοιχεία

Τα στοιχεία που φέρεται να έχει στα χέρια του ο ανακριτής κατατείνουν πως αν από την αρχή και δη από τις 16.50 έως τις 17:30 επιχειρούσαν στην περιοχή, τρία εναέρια μέσα και στη συνέχεια έως δηλ. τις 18:30 άλλα τρία, ο κίνδυνος θα είχε αποφευχθεί. Για το λόγο αυτό, καταλογίζει μάλιστα ενδεχόμενο δόλο σε συγκεκριμένα πρόσωπα τα οποία, όπως σημειώνει, εξέθεσαν όχι μόνο σε κίνδυνο τους κατοίκους αλλά τους άφησαν και αβοήθητους.

Κατόπιν αυτών ο 6ος τακτικός ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης, – όπως όλα δείχνουν – θα διευρύνει τον κατάλογο των κατηγορουμένων με πρόσωπα που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία αναφορά σε αυτά.

Οι μαρτυρίες για ολιγωρία

Παράλληλα καθοριστικές φέρονται να είναι οι καταθέσεις των χειριστών των εναέριων πυροσβεστικών μέσων που καταδεικνύουν τη μεγάλη καθυστέρηση στην έγκαιρη κινητοποίηση και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς με δεδομένο ότι «γνώση της κατάστασης υπήρχε από τις 16:41 και εκ νέου ενημέρωση από τον αρμόδιο για την περιοχή του Νταού Πεντέλης Διοικητή του Πυροσβεστικού Σταθμού στις 16:54».

Ενδεικτικές ωστόσο της ολιγωρίας που καθήλωσε στο έδαφος εκείνα τα κρίσιμα λεπτά τα εναέρια μέσα είναι οι δύο συμπληρωματικές καταθέσεις που έλαβε ο ανακριτής, πριν από λίγες ημέρες. Σε αυτές, ερωτώμενοι, με βάση τα δεδομένα που προκύπτουν με βάση νέα έγγραφα, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του ενός εκ των πέντε Σινούκ που πήρε εντολή να επιχειρήσει στην περιοχή της Πεντέλης, κατέθεσε ότι η απογείωση του από το αεροδρόμιο των Μεγάρων έγινε στις 18:10 και όχι στις 17.00, όπως αρχικά είχε ενημερωθεί από το ημερολόγιο πτήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ανακριτή, σημαντικό ρόλο στο να θεριέψει η πυρκαγιά έπαιξε το γεγονός ότι οι αρμόδιοι όχι μόνο παρέλειψαν να χρησιμοποιήσουν όλα τα εναέρια και επίγεια πυροσβεστικά μέσα που είχαν στη διάθεσή τους αλλά παρότι το γνώριζαν αυτό, δεν οργάνωσαν ένα σχέδιο εκκένωσης ή απομάκρυνσης και διάσωσης των κατοίκων, ενώ είχαν αυτή τη δυνατότητα.

Συγκεκριμένα:

  • Υπήρξε πλήρης απουσία εναέριας επιτήρησης στην περιοχή η οποία θεωρείτο μάλιστα υψηλής επικινδυνότητας, από τις 11:00 έως τις 19:00, που έχει σκοπό την γρήγορη κατάσβεση της φωτιάς με όλη τη διαθέσιμη δύναμη.
  • Αν και οι αρμόδιοι γνώριζαν ότι είχαν διαθέσιμα επίγεια και εναέρια μέσα είτε δεν τα αξιοποίησαν καθόλου για την κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Μάτι, είτε τα χρησιμοποίησαν για την κατάσβεση φωτιάς σε περιοχές, που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές.
  • Δεν κινητοποιήθηκαν οι δυνάμεις που διαθέτει το ΓΕΕΘΑ.
  • Ενώ υπήρχαν διαθέσιμα 10 σινούκ δεν αξιοποιήθηκαν . Απογειώθηκε μόνο ένα σινούκ από το αεροδρόμιο των Μεγάρων για να επιχειρήσει στο Μάτι και αυτό είναι το μόνο εναέριο μέσο καταγεγραμμένο στο χειρόγραφο και ηλεκτρονικό ημερολόγιο.
  • Με τις ιδιότητές τους μπορούσαν να προβλέψουν το βαρύτερο αποτέλεσμα, που τελικά επήλθε αποδεχόμενοι αυτό, καθώς δεν αξιοποίησαν έγκαιρα σχέδιο εκκένωσης από τις 17.30 εώς τις 17.45 ξεκινώντας από τον Ν. Βουτζά και εν συνεχεία στο Μάτι και στο Κόκκινο Λιμανάκι.
  • Παρότι υπήρχαν διαθέσιμες σωστικές λέμβοι που ανήκαν στην Πρώτη ΕΜΑΚ που ήταν στην Ελευσίνα, ουδέποτε δόθηκε εντολή στα πληρώματα της να μεταβούν στην περιοχή.

Ερωτήματα ωστόσο προκαλεί και το γεγονός ότι δε χρησιμοποιήθηκαν τα μισθωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη αλλά και δόθηκε εντολή για μεσοστάθμευση των εναέριων μέσων στο αεροδρόμιο Ελευσίνας το οποίο από τις 14:27 την ημέρα της φονικής πυρκαγιάς, είχε κλείσει λόγω ισχυρών ανέμων και όχι σε άλλα αεροδρόμια ( όπως στο Τατόι, την Πάχη Μεγάρων, στο ελικοδρόμιο Νέας Μάκρης ή στο Ελευθέριος Βενιζέλος που ήταν ανοικτά).

Τέλος σημειώνεται ότι τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί ο παράλληλος κύκλος των μαρτυρικών καταθέσεων που, όπως όλα δείχνουν, ενισχύουν το ανακριτικό αίτημα προς την Εισαγγελία της Αθήνας.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here