Eπίδομα θέρμανσης: 13 μυστικά για να το πάρετε – Τα SOS για τις πολυκατοικίες

Απαντήσεις στις πιο συχνά υποβαλλόμενες ερωτήσεις των φορολογουμένων για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος θέρμανσης δίνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε ειδικό εγχειρίδιο που εξέδωσε για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δικαιούχων της συγκεκριμένης παροχής.

Η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος θέρμανσης τέθηκε σε λειτουργία από το βράδυ της Δευτέρας 21 Δεκεμβρίου στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.aade.gr/mythermansi και ήδη μέχρι χθες τις 16:00 είχαν υποβληθεί 95.541 αιτήσεις.

Οι ερωτήσεις των πολιτών και οι αντίστοιχες απαντήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών της ΑΑΔΕ έχουν ως εξής:

1 Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος Θέρμανσης;

α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet.

β. Οι χρήστες που δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιας από τις Πράξεις Προσδιορισμού Φόρου Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων των τελευταίων πέντε (5) ετών.

2 Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να ενταχθώ στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Θέρμανσης;

Μέχρι 11 Ιανουαρίου 2021.

3 Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλω για το Επίδομα Θέρμανσης της περιόδου 2020-2021;

Μπορείτε να υποβάλετε όσες αιτήσεις θέλετε μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2021, οπότε λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, όμως μόνο η τελευταία υποβληθείσα αίτησή σας θα είναι σε ισχύ. Οι αιτήσεις θα πρέπει να αφορούν μόνο την κύρια κατοικία σας. Κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη.

4 Ποιες αγορές καυσίμου θέρμανσης θα συμμετέχουν στο Επίδομα της περιόδου 2020-2021;

Οι αγορές που πραγματοποιούνται από 1η Οκτωβρίου 2020 έως και 28 Φεβρουαρίου 2021 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης από 15 Οκτωβρίου 2020 που άρχισε η διάθεσή του.

5 Τα τετραγωνικά μέτρα της οικίας μου επηρεάζουν το ποσό του επιδόματος;

Οχι.

6 Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων για να λάβω το επίδομα, αν αγοράσω πετρέλαιο θέρμανσης;

Πρέπει να δώσετε στον προμηθευτή πετρελαίου τον ΑΦΜ σας και τον αριθμό παροχής ρεύματος στα οποία θα εκδώσει το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης. Μετά την έκδοση του παραστατικού, το κάθε μέλος ΔΙΠΕΘΕ (πρατηριούχος) υποχρεούται να υποβάλει ηλεκτρονικά στην AAΔΕ εντός 14 ημερών το παραστατικό, στο οποίο αναγράφονται τα λίτρα αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, ο ΑΦΜ αγοραστή και ο αριθμός παροχής ρεύματος της οικίας.

7 Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ό,τι αφορά στην εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας ;

Η Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών και σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά – κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα).

Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1.000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. Αν πρόκειται για αλλαγή διαχειριστή ενδιάμεσα της περιόδου του επιδόματος θέρμανσης, δείτε σχετική ερώτηση 10. Στα παραστατικά των αγορών καυσίμου θέρμανσης τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης.

Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς καυσίμου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον ΑΦΜ, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας τον σχετικό δεσμό «Ορισμός ΑΦΜ». Ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ του διαχειριστή.

8 Είμαι διαχειριστής, πώς μπορώ να αλλάξω τα στοιχεία που εμφανίζονται στην κατανομή ενοίκων στα πεδία Επώνυμο και Ονομα Ενοίκου;

Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στοιχείων. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά. Σε περίπτωση που στο προφίλ της πολυκατοικίας εμφανίζεται το όνομα κάποιου πρώην ενοίκου, τότε αν ο νέος ένοικος επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για το επίδομα θέρμανσης, θα πρέπει ως διαχειριστής να τον ενημερώσετε με τον αριθμό του διαμερίσματος, ο οποίος εμφανίζεται στο προφίλ της πολυκατοικίας και τον οποίο θα επιλέξει για να υποβάλει την αίτησή του (ας αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

9 Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν έχουμε κοινόχρηστο αριθμό παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιος θα «παίξει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιανού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» το ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης.

10 Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο προφίλ με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής θα πρέπει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν ο διαχειριστής αλλάζει ενδιάμεσα της περιόδου θέρμανσης, τότε θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί το νέο προφίλ και να υποβάλουν αιτήσεις όλοι οι δικαιούχοι και μετά να γίνει οποιαδήποτε αγορά καυσίμου θέρμανσης, ώστε οι ημερομηνίες αιτήσεων να είναι προγενέστερες της ημερομηνίας αγοράς και να μπορέσει να προκύψει η διασταύρωση.

11 Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης, τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής ρεύματος πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης και αντίστοιχα στην αίτηση κάθε δικαιούχου.

12 Εχω υποβάλει την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να ενταχθώ στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον ΑΦΜ της συζύγου μου (ή το αντίστροφο). Θα υπάρξει πρόβλημα στη διασταύρωση των στοιχείων;

Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής ρεύματος πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας. Για να προκύψει η διασταύρωση θα πρέπει να προβείτε σε μία μόνο από τις δύο παρακάτω ενέργειες: α) πριν από τη λήξη υποβολής αιτήσεων, δηλαδή πριν από τις 11 Ιανουαρίου, να κάνετε ανάκληση της αίτησής σας και να υποβάλει εκ νέου αίτηση η σύζυγός σας με τους TAXISnet κωδικούς της ή β) αν το είδος καυσίμου είναι πετρέλαιο και δεν έχουν περάσει 14 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς του, μπορείτε να ζητήσετε από τον πρατηριούχο να αλλάξει τον ΑΦΜ αγοραστή και να δηλώσει της συζύγου σας.

13 Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;

Θα δηλώσετε τον νέο αριθμό λογαριασμού IBAN από την αντίστοιχη επιλογή «ο λογαριασμός μου» στο my TAXISnet.

Διαδικασία

* Επιλέγω αν διαμένω σε μονοκατοικία ή πολυκατοικία

* Επιλέγω αν είμαι ιδιοκτήτης ή ένοικος, οπότε συμπληρώνω τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη

* Επιλέγω είδος καυσίμου

* Συμπληρώνω τον αριθμό παροχής ρεύματος

* Επιλέγω οικισμό

* Συμπληρώνω τα τ.μ. της κατοικίας

* Συμπληρώνω τον IBAN στο myTAXISnet

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here