2021 Στόχος: Τα 5 “κλειδιά” για μια πιο υγιεινή διατροφή τον καινούριο χρόνο

2021 Στόχος: Ο καινούργιος χρόνος είναι η εποχή που οι περισσότεροι θέτουμε τους στόχους για το νέο έτος. Αν μέσα σε αυτούς είναι και να ακολουθήσετε μία πιο υγιεινή διατροφή δείτε τα παρακάτω βήματα που θα σας βοηθήσουν.

Κάνετε έναν απολογισμό των διατροφικών σας συνηθειών του προηγούμενου έτους

Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις για τον προηγούμενο χρόνο καθώς θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τις συνήθειες που πρέπει να διατηρήσετε κι εκείνες που πρέπει να βελτιώσετε.

  • Υπήρχαν αυξομειώσεις στο βάρος σας;
  • Τρώγατε ως επί το πλείστον στο σπίτι;
  • Πόσο συχνά παραγγέλνατε έτοιμο φαγητό;
  • Πίνατε αρκετό νερό;
  • Πόσο συχνά καταναλώνατε γλυκά και αλκοόλ μέσα στην εβδομάδα;
  • Προσέχατε το μέγεθος της μερίδας σας;
  • Τσιμπολογούσατε συχνά εκτός των προγραμματισμένων γευμάτων σας;
  • Είσαστε σωματικά δραστήριοι;

Μπορεί να σας φανεί χρήσιμο να καταγράψετε τις απαντήσεις σας σε ένα σημειωματάριο.

Θέστε τους στόχους για το νέο έτος

Αφού έχετε καταγράψει τις συνήθειές σας τώρα μπορεί να θέσετε τους στόχους για την επόμενη χρονιά. Θέλετε να χάσετε βάρος; Θέλετε να αποκτήσετε καλύτερη φυσική κατάσταση; Θέλετε να βελτιώσετε δείκτες υγείας όπως η αυξημένη χοληστερόλη και η γλυκόζη; Θέλετε να τρώτε περισσότερο σπιτικό φαγητό;

Καθώς οι στόχοι μπορεί να είναι πολλοί, θα σας βοηθήσει να θέσετε επιμέρους στόχους για κάθε μήνα έτσι ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να πραγματοποιήσετε και να διατηρήσετε τις αλλαγές που επιθυμείτε. Φροντίστε επίσης οι στόχοι σας να είναι συγκεκριμένοι. Μπορείτε για παράδειγμα να θέσετε ως στόχο τα 30 λεπτά περπατήματος ημερησίως και όχι ένα γενικό στόχο να αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα. Όσο πιο συγκεκριμένος και μετρήσιμος είναι ο στόχος, τόσο πιο πιθανό είναι να τον επιτύχετε!

Αξιολογήστε τις διατροφικές σας ανάγκες

Σύμμαχός σας σε αυτό είναι ένας πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος που θα σας βοηθήσει να καταλάβετε αν το βάρος και η σύσταση του σώματός σας βρίσκεται στο φυσιολογικό εύρος, αν οι διατροφικές σας συνήθειες προάγουν την υγεία σας, αν η διατροφή σας είναι επαρκής και σας προσφέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, αν υπάρχει κάποιο υποκείμενο νόσημα ή διαταραχή που χρήζει ιδιαίτερης διατροφικής αντιμετώπισης όπως υπέρταση, υπερχοληστερολαιμία, διαταραχές του πεπτικού κτλ, τότε ο διαιτολόγος θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες αναλόγως.

Κρατήστε ένα ημερολόγιο διατροφής και άσκησης

Αν θέλετε να επιτύχετε τους στόχους που έχετε θέσει η καταγραφή των διατροφικών σας συνηθειών και της άσκησης θα σας βοηθήσει να ελέγχετε την πρόοδό σας αλλά και να μη χάνετε το κίνητρό σας ακόμα και αν η εξέλιξή σας δεν είναι αυτή που είχατε υπολογίσει αρχικά. Μπορείτε να φτιάξετε το ημερολόγιό σας ανάλογα με τις δικές σας ανάγκες. Αν για παράδειγμα θέλετε να χάσετε βάρος, μπορείτε να καταγράφετε και το βάρος σας. Αν δεν πίνετε αρκετό νερό, τότε είναι σημαντικό να καταγράφετε και την ποσότητα υγρών που καταναλώνετε. Αν πάσχετε από δυσκοιλιότητα ή ευερέθιστο έντερο, είναι σημαντικό να καταγράφετε επίσης και τη συχνότητα των κενώσεών σας έτσι ώστε να μπορείτε να κάνετε τις αντίστοιχες τροποποιήσεις στη διατροφή σας.

Μη χάνετε το κίνητρό σας!

Ο καθορισμός των στόχων σας και η σχεδίαση του πλάνου για να τους επιτύχετε είναι το εύκολο μέρος για να ξεκινήσετε τις αλλαγές που επιθυμείτε. Πολύ συχνά ωστόσο στην πορεία θα συναντήσετε εμπόδια που μπορεί να οφείλονται στο φορτωμένο εργασιακό πρόγραμμα, τις οικογενειακές υποχρεώσεις, την ψυχολογική κόπωση. Τότε ακριβώς είναι η στιγμή για να μην τα παρατήσετε και να μη χάσετε το κίνητρό σας! Σκεφτείτε ότι έχετε ήδη επιτύχει αρκετούς από τους στόχους σας και μην αισθάνεστε ενοχές ακόμα και αν έχετε βγει από το πρόγραμμά σας. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι η αλλαγή σε κάθε συνήθεια χρειάζεται χρόνο, υπομονή κι επιμονή!

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here