Η «βροχή» προσφυγών για τις ταυτότητες, η DECA Investments και οι προπάτορες της ΙΟΝ


Το Newsbomb.gr μέσα από τη στήλη «Over the Counter», φιλοδοξεί  να προσφέρει στους αναγνώστες του μια σταθερή πηγή πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στο οικονομικό, επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό παρασκήνιο της χώρας.

Οι τρεις στόχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Τώρα που τα πράγματα βρήκαν το δρόμο τους στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η εταιρεία μπορεί να κάνει αυτό που ξέρει και πρέπει: να «χτυπήσει» έργα. Έτσι λοιπόν, όπως αποκάλυψε χθες ο νέος της CEO Ευθύμιος Μπουλούτας, στο «στόχαστρο» έχει πλέον τρεις συγκεκριμένους και εξαιρετικά ενδιαφέροντες στόχους. Ο πρώτος είναι το Ελληνικό, όπου και επιδιώκει να πάρει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από τα έργα που θα «βγουν» τα επόμενα χρόνια. Ο δεύτερος είναι ο ΒΟΑΚ, αξιοποιώντας τη συσσωρευμένη εμπειρία που έχει στο αντικείμενο και ο τρίτος η Πολιτεία Καινοτομίας, το φιλόδοξο σχέδιο που αναπτύσσεται στις παλιές εγκαταστάσεις της ΧΡΩΠΕΙ. Κοινή συνισταμένη το γεγονός ότι και οι τρεις στόχοι βρίσκονται εντός συνόρων και σε γνωστά αντικείμενα, γεγονός που δείχνει ότι η νέα διοίκηση –και σωστά- οδηγεί την εταιρεία σε γνωστά και ασφαλή μονοπάτια.

Η σχέση με τους τραπεζίτες

Και μια που βρισκόμαστε στο θέμα ΕΛΛΑΚΤΩΡ, εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει και η σχέση της εταιρείας με το τραπεζικό σύστημα. Για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, ειδικά μετά την έκδοση του ευρωομολόγου των 650 εκατ. ευρώ, οι Έλληνες τραπεζίτες δεν είχαν και την καλύτερη σχέση με την εταιρεία –και πιστέψτε μας το λέμε πολύ ευγενικά. Με τα νέα δεδομένα όμως και την είσοδο της Reggeborgh στο μετοχικό σχήμα, η εικόνα άλλαξε. Η ολλανδική εγγύηση αλλά και η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου που θα γίνει τον Ιούνιο έχουν φέρει όχι μόνο ηρεμία στις σχέσεις, αλλά και έντονο εκατέρωθεν «φλερτ». Το οποίο σύντομα αναμένεται να μετουσιωθεί σε νέα δάνεια, αλλά και εγγυητικές για τα έργα που συμμετέχει τόσο η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, όσο και η θυγατρικές της και μάλιστα με σαφώς χαμηλότερο κόστος χρήματος σε σχέση με το παρελθόν.

Βροχή προσφυγών

Όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον αρχίζει να αποκτά ο διαγωνισμός για την επιλογή του αναδόχου για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, προσφυγές δεν κατέθεσαν μόνο τα δύο σχήματα (Idemia – Neurosoft και Inform – IN Groupe – Γαλλικό Τυπογραφείο) όπως ήταν και το αναμενόμενο, αλλά και δύο, από τα τρία σχήματα οι προσφορές των οποίων «πέρασαν» τη φάση της τεχνικής αξιολόγησης! Υπενθυμίζεται ότι από τη φάση της τεχνικής αξιολόγησης πέρασαν οι κοινοπραξίες των ΟΤΕ – Veridos Matsoukis – Byte, των Zetes – Space Hellas και των Thales – Unisystems. Οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι δύο από τα τρία αυτά σχήματα κατέθεσαν προσφυγές κατά ενδιαφερόμενου που πέρασε! Αυτό σημαίνει ότι η «μάχη» για το έργο συνολικού προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ θα είναι σκληρή. Και άπαντες περιμένουν πλέον το επόμενο στάδιο όπου και θα κριθεί, το εάν και πόσες, από τις προσφυγές θα γίνουν δεκτές προκειμένου να περάσουμε στην επόμενη φάση και στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Αν και, όπως όλα δείχνουν, αυτός ο διαγωνισμός θα εξελιχθεί σε ένα κανονικό σίριαλ τους επόμενους μήνες, καθυστερώντας την υλοποίηση ενός αρκετά σημαντικού έργου.

Η DECA και ο COVID 19

Η DECA Investments, η Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Εναλλακτικών Επενδύσεων που διαχειρίζεται το growth capital private equity fund Diorama Investments Sicar και την οποία «τρέχει» ο τραπεζίτης Νίκος Κούλης, έχει στο track record της επιτυχημένες επενδύσεις, όπως αυτή στην Viva Wallet, αλλά και επενδύσεις που θα ήθελε να «ξεχάσει» όπως αυτές στην InternetQ και την Akazoo. Το 2020 η DECA Investments επέδειξε αντοχές εν μέσω του αρνητικού κλίματος που προκάλεσε η πανδημία στις αγορές. Παρόλα αυτά, ο Νίκος Κούλης και οι συνεργάτες του , ενέταξαν την DECA σε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα στήριξης που θέσπισε η ελληνική κυβέρνηση για τις πληττόμενες από τον κορωνοϊός επιχειρήσεις. Για να ακριβολογούμε ο κύκλος εργασιών της DECA ανήλθε σε 1,57 εκατ. ευρώ το 2020, μειωμένος κατά 14% σε σχέση με το 2019 (1,8 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, αυτό δεν επηρέασε τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαχείρισης εναλλακτικών επενδύσεων, που σημείωσαν αύξηση 13,7%, στις 330 χιλ. ευρώ, έναντι 290 χιλ. ευρώ το 2019. Παρά την κερδοφορία της η DECA Investments «έπαιξε άμυνα» και εντάχθηκε στο πρόγραμμα της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, λαμβάνοντας χρηματική ενίσχυση 240 χιλ. ευρώ. Παράλληλα, προχώρησε και στη σύναψη δανείου 250 χιλ. ευρώ με εγγύηση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας. Η χρήση των εργαλείων αυτών δεν συνεπάγεται πως η εταιρεία δεν είναι εύρωστη, Ενδεικτικό της ευρωστίας της DECA είναι πως μέσα στο 2020 προχώρησε σε διανομή μερισμάτων 104 χιλ. ευρώ και έδωσε αμοιβές 97 χιλ. ευρώ στα μέλη Διοικητικού Συμβουλίου. Για το 2021 η εταιρεία δεν θεωρεί πως θα έχει οποιοδήποτε πρόβλημα. Όπως αναφέρει στις οικονομικές της καταστάσεις, «λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της χρήσης, την επαρκή ρευστότητα καθώς και την ποιότητα και απόδοση των επενδύσεων που διαχειρίζεται η εταιρεία για το Diorama Investments Sicar S.A. δεν αναμένονται σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργία της».

Όταν μιλούν τα προϊόντα

Η ΙΟΝ Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανίας και Εμπορίου Κακάο και Σοκολάτας κατατάσσεται σήμερα μεταξύ των 60 μεγαλύτερων βιομηχανιών στην Ελλάδα. Η εξ ολοκλήρου ελληνικών συμφερόντων εταιρεία με τα 90 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, που τις τελευταίες έξι δεκαετίες διοικείται από την οικογένεια Κωτσιόπουλου και σήμερα στο τιμόνι της βρίσκεται η Τίνα Κωτσιοπούλου, τηρεί μια «προπατορική εντολή» που προέρχεται από τους ιδρυτές της και η οποία δεν είναι συνηθισμένη στο σύγχρονο marketing. Η εντολή αυτή συνοψίζεται στη φράση «στην ΙΟΝ δεν μιλάνε οι άνθρωποι, αλλά τα προϊόντα». Το πόσο συνεπείς είναι οι διοικούντες την ΙΟΝ στη αρχή αυτή προκύπτει αβίαστα από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας. Η βιομηχανία που έχει ετήσιο τζίρο 120 εκατ. ευρώ περίπου, απασχολεί 1.000 άτομα και μόνον το τελευταίο 24μηνο έχει λανσάρει πάνω από δέκα νέα προϊόντα στην αγορά, τα τελευταία χρόνια έχει μηδενικά έξοδα προβολών. Και όταν λέμε μηδενικά, δεν αναφερόμαστε σε πολύ μικρά ποσά , αλλά κυριολεκτούμε. Η ΙΟΝ δαπανά 40 χιλ. ευρώ για έξοδα ανακύκλωσης, αλλά 0 ευρώ για έξοδα προβολών. Και αυτό γίνεται από άποψη και όχι για λόγους εξοικονόμησης. Το ότι η εταιρεία επενδύει στα προϊόντα της και όχι στην προβολή, προκύπτει και από ότι τα τελευταία χρόνια δαπανά ετησίως 3 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών μονάδων που διαθέτει σε Φάληρο, Άρτα και Μαρκόπουλο Αττικής, ώστε να μην έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις επιχειρήσεις του εξωτερικού.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ