Διαχείριση κοινωνικών μέσων: Αξιοποίησε την αρχή του Hanlon

Το κινητό κουδουνίζει.  Διαβάσατε στην οθόνη: -Γεια! Πώς είσαι; Είχατε μια κακή μέρα ή αυτός που σας γράφει είναι το αφεντικό  σας και νομίζετε ότι χρειάζεται άλλη χάρη ή ίσως είστε σε πολύ καλή διάθεση ή είναι ο καλύτερος φίλος σας που θέλετε να μιλήσετε τόσο πολύ. Όμως όλα αυτά δεν γνωρίζει ο αποστολέας του μηνύματος. Δεν μπορείτε να το ξέρει, καθώς δεν είναι πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία και δεν έχετε πρόσβαση σε άλλα κλειδιά της γλώσσας τόσο σημαντικά όσο οι λέξεις.

Δεν είναι το ίδιο να χαιρετάς κάποιον στο δρόμο που μπορείς να δεις βιαστικά και να περάσεις ζητώντας συγγνώμη για τη βιασύνη από ότι σε ένα κοινωνικό δίκτυο. Όταν είμαστε συνδεδεμένοι στα κοινωνικά μας δίκτυα μπορούμε να είμαστε απασχολημένοι με τον υπολογιστή και να αφήνουμε τα μηνύματα στο διαβάστηκε. Βλέπουμε αν είναι κάτι σημαντικό αλλά δεν χρειάζεται να απαντήσουμε. Και εδώ είναι που ο δέκτης μπορεί να βγάλει χίλια και ένα συμπεράσματα, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν δραματικά: «Δεν με αγαπάει γιατί δεν με απαντά», «δεν του αρέσω» ή «τι του έχω κάνει».

Φωνητική  συμπεριφορά: αναφέρεται στη φωνή της ίδιας της γλώσσας, στον τόνο και τη μορφή της, αλλά όχι στο περιεχόμενό της. Όσο τα χρησιμοποιούμε, ούτε ειρωνεία, σαρκασμός και ακόμη και αστεία δεν ανιχνεύονται στην επικοινωνία μέσω κοινωνικών δικτύων. Ο τόνος είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της κατανόησης της σημασίας ενός μηνύματος και στον κόσμο της τεχνολογίας μπορεί να αντικατοπτρίζεται μόνο σε φωνητικά μηνύματα. Αν λοιπόν ακούσουμε τον Hanlon, θα μειώσουμε τον βαθμό σκοπιμότητας που αποδίδουμε σε πολλές από τις επικοινωνίες που διαβάζουμε στα κοινωνικά μέσα. “Ποτέ μην αποδίδεις σε κακία αυτό που μπορεί να εξηγηθεί από την βλακεία.”

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here