Μπανάνα: Τα οφέλη για τον οργανισμό

Η κατανάλωση μπανανών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της εμφάνισης καρκίνου.

Οφέλη για την υγεία

Οι διατροφικές πληροφορίες προέρχονται από τη βάση δεδομένων FoodData Central του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA).

Οι καθημερινές απαιτήσεις είναι από τις Διατροφικές Οδηγίες 2015-2020 για τους Αμερικανούς. Αφορούν τους ενήλικες, αλλά είναι κατά προσέγγιση, καθώς οι τιμές ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και το φύλο ενός ατόμου.

Πίεση αίματος

Η American Heart Association (AHA) ενθαρρύνει τους ανθρώπους να μειώσουν την πρόσληψη αλατιού ή νατρίου και να αυξήσουν την κατανάλωση τροφών που περιέχουν κάλιο. Το κάλιο μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης και στη μείωση της πίεσης στο καρδιαγγειακό σύστημα.

Μια μέτρια μπανάνα παρέχει σχεδόν το 9% των καθημερινών αναγκών ενός ατόμου σε κάλιο, σύμφωνα με τις διατροφικές πληροφορίες από τις παραπάνω πηγές.

Άσθμα

Μια μελέτη του 2007 έδειξε ότι η κατανάλωση μπανανών μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του συριγμού σε παιδιά με άσθμα. Ένας λόγος γι’ αυτό θα μπορούσε να είναι τα αντιοξειδωτικά και τον περιεχόμενο σε κάλιο των μπανανών. Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθούν αυτά τα ευρήματα.

Καρκίνος

Οι εργαστηριακές έρευνες έχουν δείξει ότι η λεκτίνη, μια πρωτεΐνη που εμφανίζεται στις μπανάνες, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της ανάπτυξης λευχαιμικών κυττάρων.

Η λεκτίνη δρα ως αντιοξειδωτικό. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν το σώμα να αφαιρέσει μόρια γνωστά ως ελεύθερες ρίζες. Εάν συσσωρευτούν πάρα πολλές ελεύθερες ρίζες, μπορεί να προκληθεί βλάβη στα κύτταρα, ενδεχομένως να οδηγήσει σε καρκίνο.

Το 2004, οι ερευνητές σημείωσαν ότι τα παιδιά που κατανάλωναν μπανάνες, χυμό πορτοκαλιού ή και τα δύο φάνηκαν να έχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης λευχαιμίας.

Οι συγγραφείς της μελέτης πρότειναν ότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στην περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, καθώς και αυτό έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Υγεία της καρδιάς

Οι μπανάνες περιέχουν φυτικές ίνες, κάλιο, φυλλικό οξύ και αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C. Όλα αυτά υποστηρίζουν την υγεία της καρδιάς.

Διαβήτης

Η American Diabetes Association προτείνει να τρώτε μπανάνες και άλλα φρούτα καθώς περιέχουν φυτικές ίνες. Σημειώνουν ότι η κατανάλωση φυτικών ινών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here