Άγχος Αντιμετώπιση: Η πανδημία της βιασύνης

Η βιασύνη δεν είναι πραγματική ιατρική ασθένεια. Ωστόσο, μια επιτακτική ανάγκη να επιταχύνουμε τις εργασίες και να αξιοποιούμε κάθε στιγμή μπορεί να αντιπροσωπεύει μια θεμιτή ανησυχία για πολλούς ανθρώπους. Αυτή η επείγουσα στιγμή, όπως είναι επίσης γνωστό, σχετίζεται εν μέρει με τη συνεχώς αυξανόμενη ποικιλία τεχνολογικών συσκευών που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν τη ζωή ευκολότερη: Με τόσα πολλά εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τα πράγματα, έχετε αρκετό χρόνο για να αναλάβετε επιπλέον εργασίες, σωστά; (Πιθανώς όχι.)

Έχετε φορητό υπολογιστή και smartphone, ώστε να μπορείτε να απαντάτε σε email εργασίας ανά πάσα στιγμή, έτσι δεν είναι; (Βασικά, όχι.) Δεν πρέπει να είναι εύκολο να ολοκληρώσετε μια ολόκληρη δουλειά, να μαγειρέψετε γεύματα, να ασκηθείτε, να κάνετε δουλειές, να συνδεθείτε με τους αγαπημένους σας και ακόμα να αφιερώσετε 7 ή 8 ώρες για ένα καλό ύπνο; (Όταν κάνετε τα μαθηματικά, σίγουρα δεν θα βρείτε έναν αριθμό κάτω των 24).

Όσο περισσότερο αναμένεται από εσάς κάτι, τόσο περισσότερο μπορείτε να συμφωνήσετε να αναλάβετε, πιέζοντας τον εαυτό σας πιο δύσκολα να ολοκληρώσετε κάθε «απαραίτητη» εργασία. Ωστόσο, η ορμή στη ζωή μπορεί να επηρεάσει τη σωματική υγεία και να σας αφήσει να αισθανθείτε ανεκπλήρωτοι και αδυναμία να αφιερώσετε προσοχή στους ανθρώπους και στα πράγματα που σας ενδιαφέρουν περισσότερο.

Το να περνάς τις μέρες σου βιαστικά συχνά σημαίνει ότι αφιερώνεις λιγότερο χρόνο στην αυτοεξυπηρέτηση. Η χαλάρωση και ο ελεύθερος χρόνος μπορεί να είναι οι πρώτες «περιττές» δραστηριότητες που απορρίπτονται όταν αισθάνεστε απασχολημένοι, αλλά πολλοί άνθρωποι με βιασύνη αρχίζουν επίσης να αγνοούν πράγματα όπως ενυδάτωση, ισορροπημένα γεύματα, σωματική δραστηριότητα ή ύπνο.

Όταν δεν διαθέτετε καλές πρακτικές αυτοεξυπηρέτησης για προστασία από το άγχος, μπορεί να αρχίσετε να παρατηρείτε σωματικές επιπτώσεις στην υγεία δυσκολία στον ύπνο αλλαγές στην όρεξη, κούραση, πονοκεφάλους, προβλήματα στο στομάχι, μειωμένη ανοσοποιητική υγεία. Το παρατεταμένο άγχος μπορεί επίσης να διαδραματίσει ρόλο στην εξάντληση, μια κατάσταση όπου αισθάνεστε εντελώς στραγγισμένοι και δεν μπορείτε πλέον να αντιμετωπίζετε τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής.

Το να ζεις σε συνεχή κατάσταση άγχους μπορεί επίσης να αυξήσει την αρτηριακή πίεση και να συμβάλει σε καρδιακά προβλήματα. Μια μελέτη του 2003, βρήκε στοιχεία που υποδηλώνουν ορισμένα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με προσωπικότητες τύπου Α – συμπεριλαμβανομένου του επείγοντος χρόνου και της ανυπομονησίας – οδήγησε σε αυξημένο κίνδυνο για υψηλή αρτηριακή πίεση (υπέρταση).

Οι ερευνητές εξέτασαν πέντε χαρακτηριστικά σε περισσότερους από 3.000 ενήλικες μεταξύ 18 και 30 ετών: επείγον χρόνο, ανταγωνισμός, εχθρότητα, ανησυχία, κατάθλιψη. Όταν οι ερευνητές παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες 15 χρόνια αργότερα, διαπίστωσαν ότι το 15% των συμμετεχόντων είχαν αναπτύξει υπέρταση. Οι συγγραφείς της μελέτης λένε ότι η ανταγωνιστικότητα, το άγχος και η κατάθλιψη δεν φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο υπέρτασης. Οι γνωστοί παράγοντες κινδύνου, όπως η έλλειψη άσκησης, η χρήση αλκοόλ ή η παχυσαρκία, δεν φαίνεται επίσης να επηρεάζουν τα αποτελέσματα. Αυτό που φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο ήταν δύο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: Αίσθημα βιασύνης / ανυπομονησία και εχθρότητα. Επιπλέον, όσοι βίωσαν αυτά τα χαρακτηριστικά έδειξαν έντονα μεγαλύτερο κίνδυνο για υπέρταση.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here