Εθνική Πινακοθήκη: Το κινηματογραφικό μυστήριο με τον πίνακα του Γουλιέλμου Κάτσια


Η αφήγηση του 49χρονου ελαιοχρωματιστή, με το ψευδώνυμο «Artfreak», για την κλοπή του αιώνα είχε ένα «κενό».

Ποιο ήταν αυτό; Η κατάληξη του τρίτου κλεμμένου έργου, που σε αντίθεση με τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν, δεν βρέθηκε ποτέ. Πρόκειται για το σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Αγίου Diego de Alcala, το οποίο αποδίδεται στον Ιταλό ζωγράφο Γουλιέλμο Κάτσια.

Άνθρωποι της τέχνης διερωτώνται πως ένας λάτρης της ζωγραφικής και παθιασμένος φιλότεχνος, όπως δηλώνει ο 49χρονος, μπόρεσε να πετάξει στη λεκάνη της τουαλέτας ένα σπάνιο έργο του 17ου αιώνα.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν ο «Artfreak» είπε αλήθεια στους αστυνομικούς ότι κατέστρεψε το σχέδιο του Κάτσια, γιατί είχε τσαλακωθεί και λερωθεί κατά τη διαφυγή του από την Εθνική Πινακοθήκη, ή εάν ψεύδεται γιατί το έχει πουλήσει.

Στην κατάθεσή του ανέφερε ότι καθώς έβγαζε το σχέδιο του Κάτσια από την κορνίζα, τραυματίστηκε από γυαλιά, με αποτέλεσμα να πέσει αίμα πάνω στο σχέδιο. Έτσι, αποφάσισε να το πετάξει στη συνέχεια στο αποχετευτικό δίκτυο.

«Προσπάθησε να πουλήσει τον πίνακα του Πικάσο χωρίς επιτυχία»

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής είναι ένας άνθρωπος, ο οποίος φέρεται να ταξίδευε σε Ολλανδία και Γερμανία, όπου ενδεχομένως είχε απλώσει τα δίχτυα του για την πώληση των κλεμμένων πινάκων.

Πηγές από το χώρο της τέχνης και από την ΕΛ.ΑΣ. εξηγούν ότι «θεωρούμε ότι προσπάθησε να πουλήσει τον Πικάσο και τον Μοντριάν χωρίς επιτυχία. Και αυτό διότι κανείς δε θα έδινε τόσα εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει έναν κλεμμένο πίνακα. Ένας τόσο πλούσιος συλλέκτης σίγουρα θα προτιμούσε να δώσει τα ίδια χρήματα για να αγοράσει έναν νόμιμο πίνακα κάποιου πολύ γνωστού ζωγράφου της ίδιας περιόδου. Ωστόσο, κανείς δε μπορεί να πει με βεβαιότητα τι συνέβη με το σχέδιο του Κάτσια. Μεσολάβησαν εννιά χρόνια από την κλοπή μέχρι τη σύλληψή του. Είχε άπλετο χρόνο. Είναι ένα σχέδιο που θα μπορούσε να περάσει πιο ‘απαρατήρητο’ σε σχέση με τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν. Επίσης, πάντα υπάρχουν συλλέκτες που ρισκάρουν».

Σε κάθε περίπτωση η αξιοπιστία του 49χρονου ελαιοχρωματιστή ελέγχεται, αν και κανείς δε μπορεί να αποκλείσει και την εκδοχή να λέει αλήθεια στις Αρχές και πράγματι ένα τόσο σπάνιο έργο, όπως του Κάτσια, να κατέληξε τελικά στο αποχετευτικό δίκτυο.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ