Πινακοθήκη: Για τον τρίτο πίνακα που έκλεψε ο «ελαιοχρωματιστής» θα μας πει κάποιος την αλήθεια;


Ερωτήματα για τον τρίτο πίνακα που εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη – Έστειλε κάποιον υπηρεσιακό παράγοντα το υπουργείο Πολιτισμού ή η Εθνική Πινακοθήκη στην δημοπρασία του 2019 στην Φλωρεντία να εξετάσει τη γνησιότητα του πίνακα που επιχειρήθηκε να πουληθεί; 

Πολλά τα ερωτήματα για τον τρίτο πίνακα που εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη και που όπως μάθαμε επιχειρήθηκε να πουληθεί το 2019 σε δημοπρασία στη Φλωρεντία. Αυτό που δεν μάθαμε είναι αν ο πίνακας αυτός είναι ο ίδιος με αυτόν που έκλεψε ο ελαιοχρωματιστής το 2012. Μάλιστα για το θέμα αυτό, δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή.

Και τα ερωτήματα που προκύπτουν αφορούν κατά κύριο λόγο τις ενέργειες των αρμόδιων υπουργείων αναφορικά με τον τρίτο πίνακα που εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη και ο οποίος δεν βρέθηκε.

Η Σία Αναγνωστοπούλου και ο Νίκος Ηγουμενίδης κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή για το θρησκευτικό σχέδιο σε χαρτί, που αποδίδεται στον Γουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο), το οποίο δεν βρέθηκε μετά τη σύλληψη του 49χρονου που ομολόγησε ότι διέπραξε την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη.

Υπενθυμίζεται ότι ο 49χρονος, ο οποίος προφυλακίστηκε, είπε στους αστυνομικούς ότι τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια της διάρρηξης και σκούπισε το χέρι του πάνω στο σχέδιο, το οποίο στη συνέχεια πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας.

Στην ερώτηση που κατέθεσαν οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι προκαλεί «έντονα ερωτήματα» η στάση των αρμοδίων όταν υπήρξαν «σοβαρές ενδείξεις που μπορούσαν να οδηγήσουν έγκαιρα» στον εντοπισμό του κλεμμένου πίνακα.

«Όπως έχει γίνει γνωστό ήδη από δημοσίευμα του Νοεμβρίου του 2020, η ιστορικός τέχνης Serena D’Italia εντόπισε τον Σεπτέμβριο του 2019, το έργο του Guglielmo Caccia (Moncalvo) σε ηλεκτρονικό κατάλογο γνωστού Οίκου δημοπρασιών με έδρα τη Φλωρεντία», αναφέρουν και σημειώνουν ότι για το θέμα ενημερώθηκε άμεσα η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού καθώς και η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών του υπουργείου.

«Την ίδια περίοδο η τελευταία σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη διαβεβαίωνε πως προχώρησε άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέσω των αρμοδίων αστυνομικών αρχών (Interpol) προκειμένου να επιτευχθεί η πλήρης τεκμηρίωση του έργου. Ωστόσο, ο εν λόγω πίνακας-σχέδιο μετά τον εντοπισμό του από τη Serena D’Italia, κατέβηκε από τον ηλεκτρονικό κατάλογο του Οίκου δημοπρασιών», συνεχίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα επισημαίνουν ότι παρά τις προτάσεις που διατυπώθηκαν προς το ΔΣ της Εθνικής Πινακοθήκης για να αποσταλεί ειδικός με στόχο να εξετάσει από κοντά το έργο, «για άγνωστο λόγο το ΔΣ δεν έκρινε εκείνη την περίοδο απαραίτητο να αποσταλεί από πλευράς της χώρας ή της Εθνικής Πινακοθήκης ειδικός ως θα όφειλε».

Σε αυτό το πλαίσιο, οι δύο βουλευτές καλούν τους υπουργούς Πολιτισμού και Προστασίας του Πολίτη να απαντήσουν σε ποιες ενέργειες προχώρησαν τα δύο υπουργεία όταν επισημάνθηκε η ομοιότητα του κλεμμένου πίνακα με τον πίνακα που αναρτήθηκε σε κατάλογο ξένου Οίκου δημοπρασιών.

Ακόμη, ζητούν να απαντηθεί για ποιο λόγο δεν κρίθηκε απαραίτητο να αποσταλεί άμεσα ειδικός να εξετάσει το ζήτημα, ενώ ρωτούν και σε ποιες ενέργειες προέβησαν τα δύο υπουργεία όταν έγινε γνωστό ότι ο πίνακας αποσύρθηκε από τον ηλεκτρονικό κατάλογο μετά τις επισημάνσεις που διατυπώθηκαν.

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, σε δηλώσεις της ανέφερε ότι το έργο που εντοπίστηκε στη Φλωρεντία ήταν «ανάλογο αλλά όχι το ίδιο».

Και εγώ ο αφελής έχω τα ακόλουθα ερωτήματα:

1. Όταν ανέκυψε το ζήτημα με την δημοπρασία στη Φλωρεντία, η κυρία Λίνα Μενδώνη ζήτησε από την Εθνική Πινακοθήκη να στείλει κάποιον εμπειρογνώμονα στην Φλωρεντία;

2. Ζήτησε υπηρεσιακά η κυρία Μενδώνη από την κυρία Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα, διευθύντρια της Πινακοθήκης να στείλει κάποιον;

3. Η κυρία Πλάκα που διατελεί πάνω από 30 χρόνια διευθύντρια έστειλε κάποιον; Κι αν έστειλε, τι απεφάνθη επί του πίνακα;

4. Αν η κυρία Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα δεν έστειλε κάποιον ειδικό, πρέπει να μας απαντήσει γιατί δεν έστειλε…

Διότι όλα καλά κι όλα ωραία με την εξιχνίαση της υπόθεσης και με τη σύλληψη του μπογιατζή ο οποίος τελικά μπορεί να μην ήταν μπογιατζής, αλλά επενδυτής όπως δήλωνε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής που διέμενε, αλλά εδώ υπάρχει κι ένα υπηρεσιακό αλαλούμ για το οποίο κανείς δεν άκουσε και κανείς δεν ξέρει απολύτως τίποτα.

Παράλληλα με την δίκη του 49χρονου ελαιοχρωματιστή μήπως πρέπει να τρέξουν και εσωτερικές έρευνες στα αρμόδια υπουργεία και να πέσουν ανάλογες ή αντίστοιχες καμπάνες;

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ