Άγχος Δουλειά: Πώς να διαχειριστείτε το άγχος μέσα από την τεχνική της αποφυγής


Το υπερβολικό άγχος είναι σαν ένα βαρύ σακίδιο που σέρνουμε παντού και μπορεί να κάνει το ταξίδι της ζωής μας (πι0) δύσκολο. Εκδηλώσεις χαράς, όπως ένας γάμος, αλλά και δυσφορικές καταστάστεις, όπως η υπερβολική εργασία μπορεί να προκαλέσουν άγχος. Όταν το επίπεδο άγχους σας υπερβαίνει την ικανότητά σας να το αντιμετωπίσετε, πρέπει να αποκαταστήσετε την ισορροπία μειώνοντας τους στρεσογόνους παράγοντες ή αυξάνοντας την ικανότητά σας να διαχειριστείτε το άγχος – ή κάνοντας και τα δύο.

Εδώ θα ασχοληθούμε με την τεχνική της αποφυγής ως εργαλείου για την διαχείριση του άγχους

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, μπορείτε να αποφύγετε καταστάσεις που πυροδοτούν πολύ άγχος. Πώς; Για αρχή, μάθετε να προγραμματίζετε – από πριν – και κάντε τις απαραίτητες αλλαγές στο περιβάλλον σας.

  • Πάρτε τον έλεγχο του περιβάλλοντος στα χέρια σας

Εάν το πρωί για να πάτε στη δουλειά είστε μόνιμα παγιδευμένοι/ες σε μποτιλιάρισμα, απλώς επιλέξτε την επόμενη φορά είτε να ξεκινήσετε νωρίτερα ή να ακολουθήσετε τη μακρύτερη αλλά λιγότερο διαδεδομένη διαδρομή. Εάν φτάνοντας στο γραφείο, είστε ήδη με την ψυχή στο σώμα, στο όριο της καθυστέρησης και δεν προλαβαίνετε να πάρετε καφέ, σκεφτείτε προκαταβολικά και ετοιμάστε την κούπα του καφέ σας από το βράδυ, ώστε πριν φύγετε από το σπίτι να χρειαστεί απλώς να προσθέσετε ζεστό νερό και voila πάρτε τον καφέ μαζί σας.

  • Αποφύγετε τους ανθρώπους που σας ενοχλούν

Εάν για παράδειγμα στη δουλειά υπάρχει κάποιος/α συνάδελφος στην παρουσία του οποίου είστε νευρικοί/ες και νιώθετε άβολα, επιλέξτε να καθίσετε μακριά του/της σε μίτινγκς κλπ.

  • Μάθετε να λέτε όχι

Εάν αισθάνεστε ότι οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνετε είναι πολλές και βρίσκετε συχνά τον εαυτό σας να αναρωτιέται εάν είστε “καλόκαρδοι” ή και λίγο “ανόητοι” που δεν μπορείτε να πείτε όχι, είναι η ώρα να μάθετε να το κάνετε. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε πότε διασχίζετε τα προσωπικά σας όρια και πλέον δίνετε περισσότερο απ’ ό, τι θέλετε ή μπορείτε.

  • Ξαναδείτε τη λίστα με τις υποχρεώσεις σας και προτεραιοποιείστε

Επισημάνατε στη λίστα ποιες υποχρεώσεις είναι οι πιο επείγουσες και ποιες είναι σημαντικές. Και κάντε ένα μπαλανσάρισμα μεταξύ αυτών. Για όσες βρίσκονται στη λίστα, αλλά δεν πληρούν ούτε το κριτήριο της σημαντικότητας ούτε και αυτό του επείγοντος, σκεφτείτε απλώς να πείτε: γεια!

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ