Λιανεμπόριο: Πάει κι άλλο πίσω το άνοιγμα – Το σενάριο για 16 Μαρτίου και η ανησυχία

Tην παράταση του lockdown στην Αττική για μία ακόμη εβδομάδα εισηγούνται οι λοιμωξιολόγοι στην κυβέρνηση, με τις σχετικές ανακοινώσεις να κάνει το απόγευμα ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr οι ειδικοί θα επανεξετάσουν τα επιδημιολογικά δεδομένα την επόμενη εβδομάδα και δεν αποκλείεται οι περιορισμοί να επεκταθούν χρονικά έως τις 15 Μαρτίου.

Οι λοιμωξιολόγοι εμφανίζονται προβληματισμένοι από το γεγονός ότι δεν καταγράφεται βελτίωση στον αριθμό των κρουσμάτων, των νοσηλειών και των διασωληνωμένων παρά το lockdown. Επίσης αύξηση των μεταλλαγμένων στελεχών και στην Αττική εντείνει τις ανησυχίες, γι’ αυτό το λόγο κυβέρνηση και ειδικοί τονίζουν την ανάγκη τήρησης των μέτρων.

Υπό αυτές τις συνθήκες ερωτηματικό παραμένει το άνοιγμα του λιανεμπορίου. Η κυβέρνηση επιδιώκει την επανεκκίνηση της αγοράς, ωστόσο όλα θα κριθούν από την πορεία των επιδημιολογικών δεικτών τις επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr απομακρύνεται το ενδεχόμενο να ανεβάσουν ρολά τα καταστήματα στις 8 Μαρτίου και πλέον το άνοιγμα μεταφέρεται για τις 16 Μαρτίου. Όπως έχουν τονίσει πολλές φορές κυβερνητικά στελέχη, η επανέναρξη της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας θα γίνει με πολύ προσεχτικό και σταδιακό τρόπο.

Από την πλευρά τους οι έμποροι αγωνιούν, ενώ το ότι χάνεται η εκπτωτική περίοδος, σημαίνει πως η μείωση του τζίρου θα είναι η μεγαλύτερη. Έρευνα της ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ καταδεικνύει πως οι πωλήσεις της περιόδου των εκπτώσεων είναι εξαιρετικά συρρικνωμένες. Είναι χαρακτηριστικό πως περισσότερες από 9 στις 10 επιχειρήσεις καταγράφει χαμηλότερο εκπτωτικό κύκλο εργασιών για το 2020 σε σχέση με το 2019. Σύμφωνα με εκτιμήσεις θεσμικών παραγόντων, η απώλεια τζίρου κατά την φετινή εκπτωτική περίοδο θα αγγίξει τα 3 δισ. ευρώ και δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 2,5 δισ. έναντι 5,5 δισ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Πάντως, σύμφωνα με την έρευνα της ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, οι επιδόσεις των δυο πρώτων εβδομάδων, σε σχέση με τη συνολικότερη εικόνα της εκπτωτικής περιόδου, είναι αρκετά καλύτερες. Η διαφοροποίηση αυτή έχει διττή ανάγνωση. Πρώτον, λόγω των παραδοσιακά καλύτερων επιδόσεων που καταγράφονται κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων και δεύτερον λόγω των αρνητικών επιπτώσεων του κλεισίματος της αγοράς (lockdowns) από τα μέσα του Φεβρουαρίου στην περιφέρεια Αττικής, Αχαΐας Εύβοιας, που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 65% του συνόλου των επιχειρήσεων.

Ενδιαφέροντα είναι τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με την αποτυχία των εναλλακτικών μεθόδων πώλησης και ιδίως του click-away. Είναι χαρακτηριστικό πως μονάχα για 1 από τις 10 επιχειρήσεις αποτέλεσε τον τρόπο (μέθοδο) που απέδωσε περισσότερο βάσει και των μέτρων που ισχύουν σε κάθε περιοχή και κλάδο.

Σε κλαδικό επίπεδο, οι χειρότερες επιδόσεις καταγράφονται στον κλάδο των ειδών ένδυσης και υπόδησης όπου για το 95,6% των επιχειρήσεων οι επιδόσεις των χειμερινών εκπτώσεων για το 2021 είναι χειρότερες από τις αντίστοιχες του 2020.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here