Αυτοφροντίδα στη μέση ηλικία: Πως να φροντίσετε τον εαυτό σας αν είστε άνω των 50

1. Γεμίστε την κενή φωλιά σας

Εάν τα παιδιά σας έχουν μετακομίσει και το σπίτι σας φαίνεται άδειο, σκεφτείτε να υιοθετήσετε ένα κατοικίδιο. Τα άτομα με γάτες και σκύλους φαίνεται να έχουν χαμηλότερη χοληστερόλη και μικρότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Αναφέρουν επίσης λιγότερες επισκέψεις στους γιατρούς. Δεν ξέρουμε γιατί ακριβώς τα κατοικίδια φαίνεται να βοηθούν. Αλλά τουλάχιστον, η παρέα ενός σκύλου που χρειάζεται περιπάτους είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε την καθημερινή σας άσκηση, πέραν του ότι τα ζώα σας δίνουν απέραντη αγάπη.

2. Προστατέψτε τις αρθρώσεις σας

Το να γερνάς δεν σημαίνει να σταματήσεις να ασκήσε. Παλιότερα οι άνθρωποι πίστευαν ότι το τρέξιμο θα καταστρέψει τα γόνατά τους. Αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι μπορεί να τα ενισχύσει, προωθώντας την υγεία των μυών που τους προστατεύουν. Και δεν φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο αρθρίτιδας. Ωστόσο, εάν έχετε αρθρίτιδα ή καταπονημένες αρθρώσεις, το τρέξιμο μπορεί να μην ενδείκνυται για σας. Μπορείτε βέβαια ακόμα να επωφεληθείτε από την άσκηση, υιοθετώντας δραστηριότητες χαμηλού αντίκτυπου, όπως περπάτημα ή ποδηλασία, που μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση των μυών, τη στήριξη των αρθρώσεων και τη μείωση του πόνου.

3. Ανακαλύψτε ξανά το σεξ

Καθώς μεγαλώνετε, η σεξουαλική σας ζωή αλλάζει. Η ωρίμανση φέρνει μαζί της και πραγματικά οφέλη. Είστε και νιώθετε πιο σίγουροι. Επιπλέον, στην περίπτωση που έχετε παιδία και έχουν μετακομίσει, έχετε όλο το σπίτι δικό σας για να απολαύσετε ξανά το σεξ, χωρίς περισπασμούς και συστολές.

 

4. Συνεχίστε να μαθαίνετε

Εκπλήξατε τον εαυτό σας. Αντί να κολλήσετε με ό, τι είναι οικείο και άνετο, αντιμετωπίστε κάτι νέο. Επισκεφτείτε μέρη άγνωστα και ασυνήθιστα. Κάντε νέους φίλους. Μάθετε ένα μουσικό όργανο ή μια γλώσσα. Οι νέες εμπειρίες θα δημιουργήσουν νέες οδούς στον εγκέφαλό σας, διατηρώντας το μυαλό σας υγιές καθώς μεγαλώνετε. Ο ενθουσιασμός είναι επίσης ένας παράγοντας ενίσχυσης της ευτυχίας.

5. Κόψτε το νάτριο

Είναι η αρτηριακή σας πίεση υψηλότερη από παλιά; Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο, αφού τείνει να αυξάνεται καθώς μεγαλώνουμε. Επειδή το νάτριο μπορεί να αυξήσει τις μετρήσεις σας, μειώστε το αλάτι στη διατροφή σας. Ανάμεσα στις ύποπτες πηγές κατανάλωσης αλατιού είναι τα έτοιμα και συσκευασμένα τρόφιμα. Το ψωμί και τα ψωμάκια μπορούν επίσης να περιέχουν πολύ αλάτι. Εάν θέλετε να επαναφέρετε μια φυσική ισορροπία, φάτε μια μπανάνα – το κάλιο θα μειώσει την επίδραση του νατρίου στη διατροφή σας και μπορεί να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση.

6. Μειώστε τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Θέλετε να κρατήσετε το μυαλό σας αιχμηρό καθώς μεγαλώνετε; Μετακινηθείτε. Η τακτική άσκηση στη μέση ηλικία μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες να έχετε προβλήματα μνήμης μελλοντικά. Η άσκηση ενισχύει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλό σας και βοηθά τα νέα κύτταρα να αναπτυχθούν. Μόνο 30 λεπτά περπάτημα, ποδηλασία ή ακόμα και κηπουρική για 5 ημέρες την εβδομάδα μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here