Άγχος σεξουαλικής επίδοσης: Συμβουλές διαχείρισης

Εάν βιώνετε άγχος σεξουαλικής επίδοσης, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να επισκεφτείτε έναν ειδικό, με τον οποίον θα νιώθετε αρκετά άνετοι να συζητήσετε για τη σεξουαλική σας ζωή. Για παράδειγμα, εάν επισκεφτείτε έναν γιατρό, αυτός θα σας κάνει ορισμένες εξετάσεις προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι η αιτία των σεξουαλικών προβλημάτων δεν είναι κάποια κατάσταση υγείας ή η λήψη φαρμακευτικής αγωγής.

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ο γιατρός σας θα ρωτήσει για το σεξουαλικό σας ιστορικό για να μάθει πόσο καιρό βιώνετε άγχος σεξουαλικής επίδοσης και τι είδους σκέψεις παρεμβαίνουν στη σεξουαλική σας ζωή. Τα φάρμακα και άλλες θεραπείες μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση της στυτικής δυσλειτουργίας και άλλων σεξουαλικών προβλημάτων που έχουν φυσικές αιτίες. 

Εάν αιτία του άγχους που βιώνετε σχετικά με το σεξ δεν είναι κάποιο ορισμένο ιατρικό ζήτημα, μπορείτε να δοκιμάσετε τις ακόλουθες προσεγγίσεις:

1. Συζητήστε με έναν θεραπευτή

Συναντηθείτε με έναν σύμβουλο ή θεραπευτή που έχει εμπειρία στη θεραπεία σεξουαλικών προβλημάτων. Η θεραπεία μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε και, στη συνέχεια, να μειώσετε ή να απαλλαγείτε από τα ζητήματα που προκαλούν το σεξουαλικό σας άγχος. Εάν ανησυχείτε για την πρόωρη εκσπερμάτωση, για παράδειγμα, μπορείτε να δοκιμάσετε μερικές τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε περισσότερο έλεγχο.

2. Προτιμήστε να είστε ανοιχτοί με τον/την σύντροφό σας

Η συζήτηση με τον/την σύντροφό σας για το άγχος σας μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφίσετε μερικές από τις ανησυχίες σας. Όταν προσπαθείτε να βρείτε μια λύση μαζί ως ζευγάρι, έχετε περισσότερες πιθανότητες να βελτιώσετε τη σεξουαλική σας σχέση.

3. Γνωριστείτε ξανά με τον/την σύντροφό σας, δοκιμάζοντας άλλους τρόπους οικειότητας

Μάθετε πώς να νιώθετε οικεία χωρίς απαραίτητα να επιδιώκετε την σεξουαλική συνεύρεση. Δώστε στον σύντροφό σας ένα αισθησιακό μασάζ ή κάντε ένα ζεστό μπάνιο μαζί. Δοκιμάστε να αυνανιστείτε μαζί, ώστε να μην χρειάζεται πάντα να αισθάνεστε πιεσμένοι να κάνετε σεξ.

4. Ασκηθείτε

Η γυμναστική και εν γένει η εντατική σωματική δραστηριότητα βελτιώνει την αντοχή σας στο κρεβάτι.

5. Αποσπάστε τον εαυτό σας

Δοκιμάστε να βάλετε αισθησιακή μουσική ή μια ερωτική ταινία ως background, ενώ κάνετε έρωτα. Σκεφτείτε κάτι που σας διεγείρει. Αποσπώντας το μυαλό σας από τη σεξουαλική σας επίδοση μπορείτε να μάθετε να απομακρύνετε τις ανησυχίες που σας εμποδίζουν να απολαύσετε το σεξ.

6. Να είστε υπομονετικοί και να δείχνετε κατανοήση στον εαυτό σας

Μην τιμωρείτε τον εαυτό σας για την εμφάνιση ή την σεξουαλική σας ικανότητα. Αναζητήστε βοήθεια προκειμένου να διαχειριστείτε το άγχος σεξουαλικής επίδοσης και να επιστρέψετε σε μια υγιή και απολαυστική σεξουαλική ζωή.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here