Πένθος Απώλεια: Πώς να διαχειριστείτε το πένθος μετά την απώλεια ενός κατοικιδίου [vid]

Το πένθος είναι μια πολύ προσωπική εμπειρία. Μερικοί άνθρωποι εμπειρώνται το πένθος μετά την απώλεια ενός κατοικίδιου ζώου σε στάδια, όπου βιώνουν διαφορετικά συναισθήματα όπως άρνηση, θυμό, ενοχή, κατάθλιψη και τελικά αποδοχή και επίλυση. Για άλλους, το πένθος αναπτύσσεται πιο κυκλικά και με αυξομειώσεις στα συναισθήματα.

Η διεργασία του πένθους συμβαίνει σταδιακά και δεν υπάρχει ένα “κανονικό” χρονοδιάγραμμα για την περάτωσή του. Μερικοί άνθρωποι αρχίζουν να αισθάνονται καλύτερα μετά από εβδομάδες ή μήνες. Για άλλους, η διαδικασία του πένθους μετρά χρόνια. Όποια κι αν είναι η εμπειρία του πένθους σας, είναι σημαντικό να είστε υπομονετικοί και να αφήνετε τη διαδικασία να ξετυλίγεται φυσικά.

Αντιμετωπίζοντας το πένθος της απώλειας των αγαπημένων μας κατοικίδιων

Η θλίψη και ο πόνος είναι φυσιολογικές αποκρίσεις στο θάνατο. Όπως η θλίψη για την απώλεια των φίλων και των αγαπημένων μας, η θλίψη για το χαμό των συντρόφων μας – ζώων μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με την πάροδο του χρόνου. Ακολουθούν ορισμένες προτάσεις απόκρισης στο βιούμενο πόνο:

  • Μην αφήσετε κανέναν να σας πει πώς να αισθάνεστε και μην λέτε στον εαυτό σας πώς πρέπει να αισθάνεστε

Η θλίψη και το πένθος είναι προσωπικές σας εμπειρίες και κανείς άλλος δεν μπορεί να σας πει πότε ήρθε η ώρα να «προχωρήσετε» ή «να το ξεπεράσετε». Αφήστε τον εαυτό σας να νιώσει ό, τι νιώθετε χωρίς ντροπή ή επίκριση.

  • Προσεγγίστε άλλους που έχουν επίσης χάσει κατοικίδια ζώα

Εάν οι δικοί σας φίλοι και τα μέλη της οικογένειάς σας δεν συμπάσχουν με το πένθος σας, βρείτε κάποιον που να μπορεί να το κάνει. Συχνά, ένα άλλο άτομο που έχει επίσης βιώσει την απώλεια ενός αγαπημένου κατοικίδιου ζώου μπορεί να καταλάβει καλύτερα τι περνάτε.

  • Προσέχετε τον εαυτό σας

Το πένθος για την απώλεια ενός κατοικίδιου μπορεί να εξαντλήσει γρήγορα τα ενεργειακά και συναισθηματικά σας αποθέματα. Η φροντίδα των σωματικών και συναισθηματικών αναγκών σας θα σας βοηθήσει να περάσετε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Περάστε χρόνο με άτομα που αγαπάτε και σας αγαπούν, επιλέξτε μια υγιεινή διατροφή, κοιμηθείτε καλά και επαρκώς και ασκηθείτε τακτικά. Η τακτική άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες που μπορούν να ενισχύσουν τη διάθεσή σας.

  • Ζητήστε επαγγελματική βοήθεια εάν τη χρειάζεστε

Εάν η θλίψη σας είναι επίμονη και επηρεάζει την ικανότητά σας να λειτουργήσετε, η/ο γιατρός σας ή ένας επαγγελματίας ψυχικής υγείας μπορεί να σας καθοδήγήσει για τα απαραίτητα επόμενα βήματά σας.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here