Γυμναστική: Πόσα λεπτά την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου;

Γνωρίζουμε πως η γυμναστική κάνει καλό στην υγεία μας… τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχική. Τώρα, μια νέα Αμερικανών επίστημόνων επιβεβαιώνει αυτή την πεποίθηση αφγού δείχνει πως αρκεί μισή ώρα σωματικής δραστηριότητας την ημέρα για να μειώσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Ερευνητές από το Ιατρικό Κολέγιο του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης στις Ηνωμένες Πολιτείες ανέλυσαν στοιχεία για 8.000 ανθρώπους ηλικίας άνω των 45 ετών και δημοσίευσαν τα αποτελέσματα της έρευνας τους στο αμερικανικό επιστημονικό έντυπο «American Journal of Epidemiology».

Ο επικεφαλής της έρευνας Keith Diaz και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν πως η αντικατάσταση μόλις μισής ώρας καθισιού με σωματική δραστηριότητα χαμηλής έντασης (π.χ., περπάτημα ή δουλειές του σπιτιού) μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 17%, ενώ αν η αντικατάσταση γίνει με δραστηριότητα μεσαίας έως μεγάλης έντασης (π.χ., τρέξιμο ή γυμναστήριο), τότε η μείωση του κινδύνου φθάνει το 35%. σλνας στους τέσσερις ενήλικες στις ανεπτυγμένες χώρες παραμένει καθιστός για πάνω από οκτώ ώρες την ημέρα, σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης μελέτης.

Η νέα έρευνα δείχνει ότι όσοι παραμένουν καθιστοί πάνω από μία ώρα χωρίς διακοπή, έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σχέση με όσους κάθονται συνολικά το ίδιο διάστημα, αλλά ενδιάμεσα κάνουν διαλείμματα για να σηκωθούν όρθιοι.

Η νέα έρευνα έρχεται να προστεθεί σε πολλές άλλες, οι οποίες αναδεικνύουν τη σημασία τού να μην είναι κανείς σωματικά αδρανής όσο μεγαλώνει.

Το μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου έχουν όσοι δεν παραμένουν καθισμένοι πάνω από 30 συνεχόμενα λεπτά, γι’ αυτό οι ερευνητές συμβουλεύουν κάθε μισή ώρα να κάνει κανείς ένα όρθιο διάλειμμα έστω ενός ή δύο λεπτών.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here