Μια επίκαιρη και αιχμηρή «καλημέρα» μας απευθύνει σήμερα ο γνωστός σκιτσογράφος Αρκάς σχολιάζοντας τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων και τη χθεσινή ευθεία επίθεση της ΔΟΕ στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Πυγμαχίας.
Στο σκίτσο, ο Αρκάς απεικονίζει δύο γάντια πυγμαχίας, ένα μπλε και ένα κόκκινο, με το μπλε να είναι εμφανώς μεγαλύτερο και ισχυρότερο από το κόκκινο. Μέσω αυτής της απεικόνισης, φανερώνει την ανισορροπία και τις διακρίσεις που υπάρχουν στο χώρο του αθλητισμού.
Η δήλωση που συνοδεύει το σκίτσο είναι εξίσου προκλητική, αναφερόμενη στα χρωμοσώματα που καθορίζουν το φύλο:
xx=xx
xy=xy
Ωστόσο, υπογραμμίζεται ότι όσο και αν δεν αρέσει σε κάποιους, xy≠xx, μια αναφορά που αναμφισβήτητα θα προκαλέσει αντιδράσεις και συζητήσεις γύρω από τη βιολογική διαφοροποίηση των φύλων και τις ανισότητες στον αθλητισμό.
Ο Αρκάς, γνωστός για το καυστικό χιούμορ του και την κριτική του διάθεση, καταφέρνει για άλλη μια φορά να προκαλέσει σκέψεις και να θίξει ευαίσθητα κοινωνικά θέματα, δημιουργώντας ένα σκίτσο που σίγουρα θα συζητηθεί.

Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.
Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.

