Πόσο ασφαλή είναι τα ωμά αυγά;

Τα αυγά αποτελούν μία πάρα πολύ καλή διατροφική επιλογή τόσο για να ξεκινήσεις την ημέρα σου, όσο και για να την τελειώσεις . είναι ένα τρόφιμο ιδιαίτερα ωφέλιμο για τον οργανισμό, γιατί αποτελεί πηγή πρωτεϊνών , βιταμινών D , Β2, Β12 , ιωδίου και φυλικού οξέος.

Είναι γρήγορα στην παρασκευή τους, ενώ οι επιλογές μαγειρέματος ποικίλουν ανάλογα με τις ορέξεις μας. Ένα μειονέκτημα είναι, ότι περιέχουν υψηλά ποσοστά χοληστερόλης ειδικά αν συνδυάζεται με μονοακόρεστα γι ΄αυτό τα αυγά όσοι πάσχουν από χοληστερίνη, πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ενώ είναι προτιμότερα να τρώγονται χωρίς προσθήκη ελαίων.

Δεν είναι λίγες όμως οι συνταγές, που μας προτείνουν την κατανάλωσή των αυγών ωμά. Αλλά πόσο ασφαλής είναι μία τέτοια επιλογή; Τα ωμά αυγά είναι επικίνδυνα για την δημόσια υγεία, γιατί μπορεί να πάθει κανείς τροφική δηλητηρίαση, αυτό συμβαίνει εξαιτίας ενός βακτηρίου της σαλμονέλας που αναπτύσσεται. Τα αυγά ακόμη και αν μαγειρευτούν ελαφρώς, τα βακτήρια έχουν την ιδιότητα να σχηματίζουν ανθεκτικές μορφές ζωής τα ενδοσπόρια, τα οποία όταν ξανά οι συνθήκες του περιβάλλοντός τους γίνουν κατάλληλες, όπως αυτό του ανθρώπινου οργανισμού, ενυδατώνονται και γίνονται κανονικά βακτήρια με την ίδια βλαβερή δράση, έτσι είναι δύσκολο να εξουδετερωθούν παρά μόνο με καλό μαγείρεμα. Μεγάλη προσοχή, επίσης, χρειάζεται και στην συντήρησή τους και στην αποθήκευσή τους, ώστε να υπάρχει ένα καθαρό περιβάλλον, που δεν θα μολύνει και άλλα τρόφιμα, όπως γάλα και νωπά τυριά.

Οι έγκυες, τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι ή οι άνθρωποι με προβλήματα υγείας είναι καλό να αποφεύγουν φαγητά, που περιέχουν ποσότητες ωμών αυγών, όπως η μαγιονέζα, το τιραμισού, παγωτά, γλάσο και σάλτσες ή τουλάχιστον να υπάρχει αναγραφή, για το αν είναι παστεριωμένα ή όχι, ώστε ο κίνδυνος να περιοριστεί σημαντικά. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δείξουμε και εμείς στις συνταγές ωμών αυγών, που φτιάχνουμε στο σπίτι, θα πρέπει πάντα πριν από κάθε συνταγή να τα παστεριώνουμε μόνοι μας βάζοντάς τα σε μία κατσαρόλα με νερό στο φούρνο στους 54 βαθμούς για 45 λεπτά, έτσι μόνο θα είμαστε σίγουρη για την υγιεινή των αυγών μας.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here