Ο Αρκάς με τη χαρακτηριστική του σαρκαστική διάθεση, μας προσφέρει ένα ακόμη αστείο σκίτσο, στο οποίο ο αγαπημένος ήρωας Θανασάκης έρχεται αντιμέτωπος με την ανιαρή πραγματικότητα της επιστροφής στην καθημερινότητα μετά τις καλοκαιρινές διακοπές.
Στο σκίτσο, ο Θανασάκης κάθεται μπροστά σε ένα πιάτο με σούπα, στην οποία επιπλέει ένα καραβάκι, ένα σύμβολο των καλοκαιρινών περιπετειών που τώρα έχουν τελειώσει. Η μητέρα του τον ρωτά αν του αρέσει η σούπα, αλλά η έκφρασή του δείχνει ξεκάθαρα τη δυσαρέσκειά του. Ο Αρκάς, μέσω αυτής της εικόνας, εκφράζει την αίσθηση πλήξης και απογοήτευσης που νιώθουμε όταν το καλοκαίρι τελειώνει και επιστρέφουμε στις καθημερινές υποχρεώσεις.
Ο όρος «σούπα» εδώ χρησιμοποιείται μεταφορικά, για να περιγράψει ένα καλοκαίρι που αποδεικνύεται χαλαρό, χωρίς συνοχή και τελικά αδιάφορο, προκαλώντας μελαγχολία για το τέλος της θερινής περιόδου. Ο Αρκάς, με τον ιδιαίτερο χιούμορ του, αποτυπώνει αυτή τη μελαγχολία μέσα από τα μάτια του μικρού Θανασάκη, τονίζοντας την ανιαρή αίσθηση της επιστροφής στην καθημερινή ζωή.
Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.
Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.

