Η διαμάχη στην αγορά της γρήγορης μόδας κλιμακώνεται, καθώς η κινεζική εταιρεία Shein καταθέτει μήνυση εναντίον της ανταγωνίστριας Temu, κατηγορώντας την για κλοπή σχεδίων και παράνομες πρακτικές που παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα. Η μήνυση, η οποία κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Ουάσινγκτον, έρχεται σε μια εποχή όπου η Shein αντιμετωπίζει παρόμοιες κατηγορίες από διάφορες γνωστές μάρκες, όπως η Levi Strauss και η H&M.
Σύμφωνα με το περιεχόμενο της μήνυσης, η Shein ισχυρίζεται ότι η Temu, θυγατρική της PDD Holdings, λειτουργεί ως μια ψεύτικη νόμιμη αγορά, ενθαρρύνοντας τους πωλητές της να κλέβουν σχέδια από άλλες μάρκες. Παράλληλα, η Shein υποστηρίζει ότι η Temu αποφεύγει την αφαίρεση των παραποιημένων προϊόντων από την πλατφόρμα της, ακόμα και όταν οι πωλητές παραδέχονται την παραβίαση.
Η Shein επισημαίνει ότι η Temu προσελκύει τους καταναλωτές με προσφορές εξαιρετικά χαμηλών τιμών, επιδοτώντας κάθε πώληση σε σημείο που η ίδια η εταιρεία χάνει χρήματα. Η αγωγή υποστηρίζει ότι η Temu βασίζεται σε παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων για να περιορίσει τις απώλειές της, ενθαρρύνοντας τους πωλητές της να πωλούν απομιμήσεις και υποβαθμισμένα προϊόντα.
Στην εκτενή μήνυση, η Shein παραθέτει περισσότερα από δώδεκα παραδείγματα ρούχων και σχεδίων που η Temu φέρεται να έχει αντιγράψει. Επίσης, η Shein κατηγορεί την Temu για χρήση σχεδόν πανομοιότυπων εικόνων προϊόντων που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, για την προώθηση των προϊόντων της.
Η νομική αυτή κίνηση έρχεται ως απάντηση σε προηγούμενη μήνυση της Temu εναντίον της Shein, η οποία αφορούσε ισχυρισμούς για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και “εκφοβιστικές πρακτικές” απέναντι στους προμηθευτές. Η νέα αυτή εξέλιξη δείχνει την ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των δύο εταιρειών, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στον κλάδο της γρήγορης μόδας.
Η Shein ζητά από το δικαστήριο να απαγορεύσει στην Temu τη χρήση των εμπιστευτικών πληροφοριών της και να επιβάλει κυρώσεις για τις παράνομες πρακτικές της. Η υπόθεση αυτή θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά της γρήγορης μόδας, καθώς και στη σχέση των καταναλωτών με τις πλατφόρμες αυτές.

