Ο Αρκάς στο σημερινό του σκίτσο έχει ως πρωταγωνίστρια την τελευταία Δευτέρα του καλοκαιριού. Η εν λόγω Δευτέρα όπως αποτυπώνεται στο σκίτσο του, συμβολίζει το τέλος μιας περιόδου που όλοι μας συνδέουμε με διακοπές, ξεκούραση και ξέγνοιαστη διάθεση. Ο Αρκάς, με τον χαρακτηριστικό του τρόπο, σατιρίζει αυτή την απροθυμία μας να αποχαιρετίσουμε το καλοκαίρι, φέρνοντας στο προσκήνιο τα συναισθήματα που αυτή η ημέρα προκαλεί καθώς κανείς δεν επιθυμεί την επιστροφή στο καθήκον και την ρουτίνα των υποχρεώσεων.
Μην ξεχνάμε πως η τελευταία Δευτέρα του καλοκαιριού φέρει πάντα έναν ιδιαίτερο συναισθηματικό βάρος. Ο Αρκάς, με την γνωστή του σατιρική ματιά, αξιοποιεί αυτή τη στιγμή για να μας υπενθυμίσει την αναπόφευκτη αλλαγή εποχής και την επιστροφή στη ρουτίνα της καθημερινότητας. Η σημερινή του «καλημέρα» δεν είναι απλώς ένας τυπικός χαιρετισμός, αλλά μια σκωπτική υπενθύμιση ότι το καλοκαίρι, με όλη τη μαγεία και τη χαλαρότητα του, σιγά σιγά οδεύει προς το τέλος του.
Η επιστροφή από τις διακοπές συνοδεύεται συνήθως από μια μελαγχολία, καθώς πολλοί διστάζουν να αποδεχτούν την αλλαγή των εποχών. Ο Αρκάς, με την ειρωνική του διάθεση, αποτυπώνει αυτή τη στιγμή μέσα από την ερώτηση «Να πω καλό χειμώνα;», που συνοδεύεται συχνά από μια αρνητική απάντηση και μια γκριμάτσα δυσαρέσκειας. Αυτή η φράση αντικατοπτρίζει την άρνηση πολλών να αποχαιρετίσουν το καλοκαίρι και να επιστρέψουν στις υποχρεώσεις τους.
Ο Αρκάς, γνωστός για το χιούμορ του που συνδυάζει καθημερινές καταστάσεις με βαθύτερα φιλοσοφικά νοήματα, χρησιμοποιεί τα σκίτσα του για να αποτυπώσει την αντίδραση των ανθρώπων σε αυτήν την αλλαγή. Μέσα από τους χαρακτήρες του, που συχνά είναι ζώα ή φανταστικά πλάσματα, ο καλλιτέχνης καταφέρνει να αποδώσει την κοινή μας αίσθηση για το τέλος του καλοκαιριού με έναν τρόπο που είναι ταυτόχρονα αστείος και στοχαστικός.
Ο Αρκάς παραμένει μια αινιγματική μορφή, καθώς ελάχιστα είναι γνωστά για τον ίδιο. Παρόλα αυτά, το έργο του έχει αποκτήσει διεθνή αναγνώριση, με μεταφράσεις σε πολλές γλώσσες, και έχει καταφέρει να συνδέσει βαθιά το ελληνικό κοινό με το μοναδικό του χιούμορ και την κριτική ματιά του στην καθημερινότητα.
Συμπερασματικά, η τελευταία Δευτέρα του καλοκαιριού, όπως την παρουσιάζει ο Αρκάς, μας καλεί να σκεφτούμε την επίδραση της αλλαγής των εποχών στη ζωή μας και τον τρόπο που προσπαθούμε να διατηρήσουμε την καλοκαιρινή μας διάθεση ζωντανή, ακόμη και όταν το φθινόπωρο πλησιάζει.

Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.

