Μπορεί το CrossFit να σε κάνει πιο γρήγορο δρομέα;

Ελάχιστα πράγματα στο χώρο της γυμναστικής είναι πιο διχαστικά από το CrossFit: υπάρχουν φανατικοί υποστηρικτές του που ισχυρίζονται ότι τίποτα άλλο δεν μπορεί να σου προσδώσει φόρμα όσο αυτό αλλά και διάφοροι άλλοι που είναι εξαιρετικά σκεπτικιστές απέναντί του και ισχυρίζονται ότι τα οφέλη που προσδίδει σε επίπεδο φυσικής κατάσταση δεν μεταφράζονται αυτόματα και σε αθλητική επιτυχία.

Μια πρόσφατη μελέτη που συνέκρινε τις επιδόσεις δρομέων που κάνουν CrossFit με εκείνων που ακολουθούν άλλες μεθόδους εκγύμνασης, ενίσχυσε ακόμα περισσότερο αυτή τη διχογνωμία αφού τα αποτελέσματα μόνο ξεκάθαρα δεν ήταν.

Η συγκεκριμένη μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό International Journal of Sports Physiology and Performance και διενεργήθηκε από το Πανεπιστήμιο Bellarmine. Για τις απαιτήσεις της παρατηρήθηκαν 26 δρομείς, που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.

Η πρώτη ακολουθούσε ένα σκληρό πρόγραμμα μόνο με τρέξιμο για τρεις μήνες, το οποίο σταδιακά κατέληγε να περιλαμβάνει τρέξιμο 40 χιλιομέτρων την εβδομάδα.

Το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα της δεύτερης ομάδας ήταν επίσης τριμηνιαίο και ανά εβδομάδα περιλάμβανε δύο ημέρες τρεξίματος με λίγα χιλιόμετρα αλλά υψηλή ένταση, δύο ημέρες CrossFit και μια μέρα με εναλλάξ προγράμματα γρήγορου και χαλαρού τρεξίματος. Η προπόνηση CrossFit διαρκούσε από 60 έως 70 λεπτά και εμπεριείχε ασκήσεις αντοχής και δύναμης.

Και οι δύο ομάδες προπονούνταν για πέντε ημέρες την εβδομάδα. Στο τέλος των 12 εβδομάδων, οι ερευνητές συνέκριναν την φυσική κατάσταση των δυο ομάδων και ανακάλυψαν ότι τόσο η μια όσο και η άλλη είχαν βελτιώσει τους χρόνους τους κατά περίπου 1,5 λεπτό και πέτυχαν παρόμοιες μειώσεις στο σωματικό λίπος, κατά 2,5% περίπου. Η μόνη αξιοσημείωτη διαφορά ήταν στο γενικό επίπεδο αντοχής όπου οι δρομείς της πρώτης ομάδας βελτιώθηκαν κατά 8%, ενώ οι CrossFitters μόνο κατά 3%.

Έκπλήξεις
Τα αποτελέσματα εξέπληξαν τον επικεφαλής ερευνητή Άντριου Καρνς, ο οποίος πίστευε ότι η ομάδα που δεν έκανε Crossfit θα είχε πολύ μεγαλύτερες βελτιώσεις σε σχέση με την άλλη. Και το μήνυμα ήταν μάλλον σαφές για τους δρομείς: ο συνδυασμός ενός εναλλακτικού προγράμματος γυμναστικής με το τρέξιμο βελτιώνει τους χρόνους και προσδίδει οφέλη σε επίπεδο κατάρτισης δύναμης.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η μελέτη αυτή έγινε με γνώμονα κούρσες 5 χιλιομέτρων. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, όπου και οι δρομείς που τις ακολουθούν τείνουν να είναι έτσι κι αλλιώς πιο ενδυναμωμένοι από τους υπόλοιπους.

«Αν επαναληφθεί αυτή η μελέτη άλλα με τους συμμετέχοντες να τρέχουν μεγαλύτερη, είμαι πολύ πιο επιφυλακτικός ως προς το εάν θα έχουν τα ίδια οφέλη εκείνοι που κάνουν CrossFit», λέει ο Καρνς.

Αυτό σημαίνει πως όσοι τρέχουν μαραθώνιους μάλλον θα πρέπει να το σκεφτούν δύο φορές πριν προσθέσουν το CrossFit στην εκγύμνασή τους. Ωστόσο, αν είστε δρομέας αναψυχής υπάρχει μια φιλοσοφία εκγύμνασης που υποστηρίζει η συγκεκριμένη μελέτη. Και αυτή έχει ως κομβικό της χαρακτηριστικό το CrossFit.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here