Ποια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι… εφιάλτες!


Οι λόγοι που μπορεί κάποιος να χάσει τον ύπνο του είναι πολλοί! Βαρύ φαγητό, μια ταινία θρίλερ που τυχόν παρακολούθησε ή ακόμα κι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που επέλεξε κι είναι ο καθημερινός του εφιάλτης.

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι μια δύσκολη διαδικασία, η οποία θέλει μεθοδικό ψάξιμο και καλό έλεγχο από μηχανικό της εμπιστοσύνης σας για να μην έχετε μπελάδες. Σαφώς υπάρχουν και τα «τεφαρίκια» που σου μιλάνε και σου λένε ότι θα περάσετε ωραία όσα χρόνια τα κρατήσετε, αλλά αυτά αποτελούν την εξαίρεση κι όχι τον κανόνα. Ναι, υπάρχουν περιπτώσεις που αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ αποδείχθηκαν «σκυλιά», ενώ αντίστοιχα μοντέλα με μικρή… καριέρα ήταν πηγή άπειρων προβλημάτων. Γερμανοί συνάδελφοι του Ειδικού Τύπου και πιο συγκεκριμένα της Auto Bild, έλαβαν υπόψη τους τα τελευταία στοιχεία TUV, αλλά και τις εμπειρίες χρηστών και κατέληξαν στα 15 μεταχειρισμένα που είναι ο εφιάλτης του αγοραστή, μιας και η συχνότητα των βλαβών είναι τέτοια που καθιστά την αγορά τους απαγορευτική. Ξεκινάμε να σας τα παρουσιάζουμε από το περισσότερο αξιόπιστο μοντέλο και καταλήγουμε σε αυτό που είναι ένας τετράτροχος εφιάλτης!

Renault Twingo (1993 – 2014)

Το πρώτο Twingo (κωδικός μοντέλου C06), ήρθε στην αγορά σχεδόν πριν από 26 χρόνια. Όμορφο σχεδιαστικά, αλλά τεχνικά κακό, όπου τα προβλήματα αφορούσαν όλους τους τομείς. Τα στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν πως κυριότερες βλάβες ήταν στα ηλεκτρονικά, στη φλάντζα της κυλινδροκεφαλής, εμφάνιζε και σημάδια διάβρωσης, ενώ σε αρκετά μοντέλα υπήρχε και διαρροή υγρών. Η 2η γενιά ήταν ελαφρώς καλύτερη, αλλά στιγματίστηκε από τα ελαττωματικά ελατήρια των βαλβίδων, ενώ οι λανθασμένα τοποθετημένες βαλβίδες κινητήρα προκάλεσαν περαιτέρω ανησυχίες. Κερασάκι στη τούρτα η επικίνδυνη διάβρωση του συστήματος φρένων!

Fiat Panda (2003 – 2012)

Πρακτικό, φθηνό και προβληματικό mini μοντέλο το Fiat Panda! Έντονα μειονεκτήματα εμφανίζονται στο σύστημα ανάρτησης, ενώ απογοητεύουν ιδιαίτερα τα σημάδια σκουριάς στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων, αλλά και το γεγονός ότι το μοτέρ «τσίμπαγε» λαδάκι! Μικρός πονοκέφαλος και τα ηλεκτρικά του που «ξελίγωναν» την μπαταρία με αποτέλεσμα πολλά πρωινά ο οδηγός να πρέπει να σπρώξει για να πάρει! Ή να καλέσει την οδική βοήθεια!

Volkswagen Sharan (1995 – 2010)

Το 7θέσιο πολυμορφικό αυτοκίνητο της Volkswagen προσφέρει αρκετούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά όχι την απαιτούμενη αξιοπιστία που θέλει ο οδηγός. Οι βλάβες που εμφανίζει το συγκεκριμένο μοντέλο αρκετές και σε διάφορους τομείς, όπως στην αντλία λαδιού, στην τουρμπίνα, στους διακόπτες ανάφλεξης, στις ασφάλειες, ακόμα και στην τρόμπα του συμπλέκτη! Το νεότερο μοντέλο (7Ν) κληρονόμησε μερικά από τα προβλήματα του προκατόχου του, όπως τις ελαττωματικές βαλβίδες EGR, αλλά και στον διακόπτη ανάφλεξης. Σε ότι αφορά τη διάβρωση, έντονη ευπάθεια εμφάνιζε η πόρτα του χώρου αποσκευών.

Dacia Logan (2004 – σήμερα)

Το Logan διακρινόταν για τη χαμηλή τιμή κτήσης, όπως επίσης και για την απουσία μερικών βασικών στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης κι ασφάλειας, όπως αερόσακοι, υδραυλικό τιμόνι, ESP κ.α. Ειδικότερα η πρώτη γενιά του μοντέλου είχε αρκετά προβληματικά μέρη, όπως ελαττωματική μίζα και μπουζί, ενώ έντονο ήταν το πρόβλημα στον αισθητήρα θέσης του στροφαλοφόρου άξονα. Η δεύτερη γενιά δεν ήταν τόσο προβληματική όσο ο προκάτοχός της, αλλά εξακολουθούσε να έχει αρκετά θέματα. Παρόλο που ο εξοπλισμός ασφαλείας είχε εμπλουτιστεί, με την τοποθέτηση του ESP και των πλευρικών αερόσακων, εν τούτοις υπήρχαν προβλήματα στο σύστημα πέδησης αλλά και στον αερόσακο του οδηγού.

Renault Kangoo (2007 – σήμερα)

Η λίστα προβλημάτων είναι μεγάλη και στην περίπτωση του Kangoo. Στην κορυφή βρίσκονται οι ελαττωματικοί μηχανισμοί για το μάζεμα της ζώνης ασφαλείας, οι βλάβες στο σύστημα διεύθυνσης και στο μηχανισμό του χειρόφρενου, ενώ η διάβρωση έκανε την εμφάνισή της σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Το σύστημα της ανάρτησης δεν κέρδιζε τον οδηγό, μιας και κούραζε και ειδικά σε δρόμους με αρκετές ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Κάτι που σε καμία των περιπτώσεων δεν περίμενε να συναντήσει ένας κάτοχος γαλλικού μοντέλου.

Chevrolet Captiva (2006 – 2014)

Στην περίπτωση του Captiva τα πράγματα είναι αρκετά δύσκολα για τον υποψήφιο αγοραστή μεταχειρισμένου. Οι βλάβες είναι αρκετές και σε νευραλγικούς τομείς του αυτοκινήτου, όπως στο σύστημα ανάρτησης, στον στροφαλοφόρο άξονα, στο σύστημα διεύθυνσης και εξαγωγής, αλλά και στα ηλεκτρολογικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. στα φώτα! Το μοτέρ έχανε αρκετή ποσότητα λαδιού, ενώ μετά από το πέρασμα λίγων ετών τα ρουλεμάν των τροχών παρέδιδαν πνεύμα!

Chevrolet Matiz (2005 – 2010)

Το Chevrolet Matiz ήταν ένα ιδανικό μίνι μοντέλο για την κίνηση στο κλεινόν άστυ, αλλά δυστυχώς εμφάνιζε αρκετά προβλήματα μετά από κάποιο αριθμό χιλιομέτρων. Ειδικότερα το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ενώ υπήρχαν σημάδια διάβρωσης και στο σύστημα πέδησης. Αρκετοί ιδιοκτήτες διαμαρτύρονταν για εκτεταμένες διαρροές καυσίμου, προβληματική εξαγωγή καυσαερίων, αλλά και έναν υαλοκαθαριστήρα που δεν δούλευε επαρκώς. Οι πιο άτυχοι είχαν να αντιμετωπίσουν και ελαττωματική βαλβίδα EGR.

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011)

Όσο κούκλα ήταν η Alfa Romeo 159, άλλο τόσο «δύσκολο» αυτοκίνητο ήταν σαν μεταχειρισμένη επιλογή. Σαφώς η κατασκευαστική ποιότητα της συγκριτικά με την 156 ήταν βελτιωμένη, αλλά παρόλα αυτά τα προβλήματα ήταν αρκετά και πάλι. Σχεδόν μια στις τρεις Alfa Romeo 159, πάνω στην 7ετία εμφάνιζε αρκετά θέματα στην αξιοπιστία της. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα ήταν στον πετρελαιοκινητήρα 2.4 JDTM, ο οποίος συχνά… έσπαγε! Ακόμα ένα ζήτημα ήταν στο σύστημα πέδησης, αλλά και η μη επαρκής αντιδιαβρωτική επεξεργασία του αμαξώματος. Γενικότερα τα προβλήματα ήταν πολλά και εμφανίζονταν τρομερά σύντομα μετά την αγορά της Alfa Romeo 159!

Chrysler PT Cruiser (2000 – 2010)

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον σχεδιαστικά, άλλο τόσο άνοστο στο δρόμο. Φαίνεται ότι το μεγαλύτερο βάρος έπεσε στο σχεδιασμό, παρά στην οδική συμπεριφορά και στην αξιοπιστία. Σύμφωνα με την γερμανική έρευνα, τα πλέον αξιόπιστα μέρη του PT Cruiser ήταν η αντοχή του συστήματος εξαγωγής και η αντιδιαβρωτική επεξεργασία του αμαξώματος. Τα υπόλοιπα, ήταν σαν μια ωρολογιακή βόμβα, έτοιμα να παραδώσουν πνεύμα ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Fiat Doblo (2001 – 2010)

Άπλετοι χώροι – αξιοπιστία σημειώσατε 1, μιας και η αξιοπιστία δεν ήταν το δυνατό σημείο του Doblo. Διάβρωση σε πολλά σημεία του πλαισίου, ηλεκτρικά κυκλώματα που δεν δούλευαν όποτε έπρεπε, ενώ και η ανάφλεξη δεν ήταν πάντα πρόθυμη να φέρει τον κινητήρα στη ζωή. Κακής ποιότητας φαίνεται πως είναι και η αντλία νερού, τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου, ενώ και το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν κακό! Αν ψάχνετε μεταχειρισμένο της συγκεκριμένης κατηγορίας, ίσως θα ήταν καλύτερα να δείτε κάποιο άλλο μοντέλο.

Ford Ka (1996 – 2008)

Τα πάντα από μέταλλο είναι επιρρεπή στη διάβρωση και ειδικά όταν δεν έχει γίνει η κατάλληλη επεξεργασία. Όπως στην περίπτωση του Ford Ka, όπου η διάβρωση χτύπαγε διάφορα σημεία του. Από θέμα κινητήρων, ο υποψήφιος αγοραστής θα μείνει ευχαριστημένος, αλλά θα πρέπει να κοιτάξει ενδελεχώς το αμάξωμα για τα επιμέρους.

Jaguar S-Type (1997 – 2007)

Όσοι αποφασίσετε να αγοράστε μια Jaguar S-Type καλό θα ήταν να γνωρίζετε ότι το συνεργείο της γειτονιάς σας θα γίνει φίλος σας. Ειδικά όσοι επιλέξετε μοντέλο πρώτης γενιάς που η ευπάθεια στο αυτόματο κιβώτιο ήταν στα φόρτε της. Προβλήματα εμφάνιζε και η καδένα των 8κύλινδρων κινητήρων, για την οποία σε αρκετές περιπτώσεις υπήρχε έντονος κίνδυνος να σπάσει. Οπότε αν αποφασίσετε να αποκτήσετε μια μεταχειρισμένη S-Type καλό θα ήταν να είναι από τα πρώτα πράγματα που θα αντικαταστήσετε.

Renault Megane (2002 – 2008)

Ένα οπτικά όμορφο μικρομεσαίο μοντέλο, το οποίο όμως δεν σε πείθει με την αξιοπιστία του. Έντονο είναι το πρόβλημα με την κάρτα – κλειδί που σε αρκετές περιπτώσεις δεν δουλεύει σωστά, με αποτέλεσμα να μην «ξυπνάει» ποτέ ο κινητήρας. Όσοι τώρα ξεπεράσετε αυτό το πρόβλημα να έχετε κατά νου, πως οι πετρελαιοκινητήρες είχαν μια ευπάθεια στους στροβιλοσυμπιεστές, ενώ στους κινητήρες βενζίνης η αντλία καυσίμου, συχνά, πυκνά έκανε απεργία, αναγκάζοντας τον οδηγό να πάρει ταξί. Ακόμα ένα σημείο που χρίζει προσοχής, η κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης.

Mercedes-Benz M-Class (1997 – 2005)

Μπορεί τα περισσότερα μοντέλα της Mercedes να είναι σημεία αναφοράς στο τομέα της της ασφάλειας, αλλά όπως δείχνει η έρευνα η αξιοπιστία δεν είναι το δυνατό σημείο της M-Class. Ειδικά τα μοντέλα που προορίζονταν για τις αμερικανικές αγορές εμφάνιζαν αρκετά έχουν ελαττώματα σε διάφορα σημεία της συναρμογής του αμαξώματος και της καμπίνας, αλλά το μεγάλο μηχανικό πρόβλημα εντοπίζεται στην ML 400 CDI, μοντέλο που θα ήταν σοφό να αποφύγετε. Σημαντικότερο και αρκετά δαπανηρό πρόβλημα, η αστοχία που εμφανίζει η φλάντζα της κυλινδροκεφαλής, αλλά και η καλωδίωση των ηλεκτρικών.

 Alfa Romeo 147 (2001 – 2010)

Όμορφο σχεδιαστικά, αλλά το αμάξωμα εμφανίζει εκτεταμένη διάβρωση, ενώ εξίσου ενοχλητική είναι η λειτουργία της ανάρτησης που κοπανάει αρκετά, ειδικά όσο το αυτοκίνητο «φορτώνεται» με χιλιόμετρα. Πολλά παράπονα προκύπτουν επίσης από την καλωδίωσή του, ενώ αρκετά δαπανηρή είναι η αντικατάσταση της αντλίας νερού που εμφανίζει συνεχώς δυσλειτουργία. Επίσης θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι το μοτέρ μπορεί να κάνει «μπαμ» λόγω βλάβης του ιμάντα εκκεντροφόρων, ενώ οι μηχανικοί αναφέρουν ότι ο δίσκος συμπλέκτη εμφανίζει φθορές σε λιγότερο από 30.000 χλμ., με τις ζημιές στο σασμάν να ακολουθούν. Τέλος μην εκπλαγείτε αν το ταμπλό σας αποκτά όψη χριστουγεννιάτικου δέντρου από όλα τα λαμπάκια που μπορεί να ανάβουν!

Πηγή: Auto Bild


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ