Τα πιο αξιόπιστα και ζημιάρικα μικρομεσαία


Η επιλογή ενός μικρομεσαίου μοντέλου, το οποίο ως επί το πλείστων προορίζεται να μεταφέρει με ασφάλεια εμάς και την οικογένεια μας είναι αρκετά δύσκολη, μιας και πέρα από την ασφάλεια θέλουμε ένα μοντέλο το οποίο θα βρίθει αξιοπιστίας και δεν θα ελλοχεύει ο κίνδυνος να παραδώσει πνεύμα στα ξαφνικά.

Ο ρόλος που έχει να εκτελέσει ένα μικρομεσαίο μοντέλο κάθε άλλο παρά εύκολος είναι. Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο σηκώνει τα οικογενειακά βάρη, όπου με την ίδια ευκολία που θα πάει το παιδί στο φροντιστήριο, θα πρέπει να σας οδηγήσει και στον αγαπημένο σας προορισμό ένα Σαββατοκύριακο. Κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να διαθέτει ένα δυνατό κινητήρα, έναν αξιοπρεπή χώρο αποσκευών, αλλά και ένα ποιοτικό εσωτερικό που θα αντέξει σε βάθος χρόνου!

Με αυτό το σκεπτικό διεξήχθη η έρευνα του Βρετανικού περιοδικού What Car? σε περισσότερους από 18.000 ιδιοκτήτες μικρομεσαίων αυτοκινήτων, ηλικίας 1 -4 ετών, οι οποίοι ανέφεραν τυχόν βλάβες που αντιμετώπισαν τον προηγούμενο χρόνο. Τα μοντέλα που είχαν τις λιγότερες βλάβες, αλλά ήταν και λιγότερο δαπανηρά στην επισκευή τους πήραν την υψηλότερη βαθμολογία, ενώ όσα είχαν συχνά προβλήματα και η επισκευή έπαιρνε μέρες και ήταν κοστοβόρα, η βαθμολογία τους πήγε στο ναδίρ!

Για να δούμε τους πρωταγωνιστές της λίστας των πιο αξιόπιστων μοντέλων μετρώντας αντίστροφα!

10. Skoda Rapid: Σκορ: 95,3%

Σχεδόν το 20% των Rapid και των Rapid Spaceback παρουσίαζε βλάβη στα ηλεκτρικά κυκλώματα, αλλά και στον κινητήρα τους. Όμως δεν έλειψαν και οι αναφορές ιδιοκτητών, οι οποίοι τόνισαν πως μερικές ακόμα αιτίες που τους οδήγησαν στο συνεργείο ήταν κάποιες αστοχίες στο πλαίσιο, στο σύστημα πλοήγησης, στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και στο σύστημα διεύθυνσης. Τα περισσότερα προβλήματα που εμφανίστηκαν δεν καθήλωσαν το αυτοκίνητο, εκτός μερικών εξαιρέσεων, ενώ όλα αντικαταστάθηκαν στο πλαίσιο της εγγύησης.

9. Skoda Octavia (βενζίνη): Σκορ: 95,5%

Οι ιδιοκτήτες των βενζινοκίνητων Octavia, ήταν ελαφρώς πιο παραπονεμένοι συγκριτικά με αυτούς των diesel μοντέλων. Τα περισσότερα παράπονα επικεντρώθηκαν στο δίδυμο κιβώτιο ταχυτήτων/συμπλέκτης, όπου και ακολούθησαν το σύστημα κλιματισμού, αλλά και η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας. Καμία βλάβη δεν ήταν ικανή να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο, (ένα μικρό μόνο ποσοστό παρέμεινε στο συνεργείο για περισσότερο από μια εβδομάδα), ενώ μερικοί ιδιοκτήτες πλήρωσαν από την τσέπη τους έως και 57 ευρώ για την ολοκλήρωση των επισκευών.

8. Ford Focus (βενζίνη): Σκορ: 95,7%

Τα βενζινοκίνητα Focus συγκριτικά με τα diesel, εμφάνισαν τις λιγότερες βλάβες, όπου μόλις το 13% των κατόχων Focus ανέφεραν κάποια βλάβη, συγκριτικά με το 17% των diesel. Το αμάξωμα ήταν η πλέον προβληματική περιοχή και ακολούθησαν ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων κι ο συμπλέκτης, αλλά και μερικά μέρη της καμπίνας. Η πλειοψηφία των μοντέλων ήταν πίσω στο δρόμο την ίδια μέρα, ενώ όλα επισκευάστηκαν στο πλαίσιο της εγγύησης.

7. Honda Civic 2012-2017 (βενζίνη): Σκορ: 95,8%

Το 20% των ιδιοκτητών βενζινοκίνητων Civic, ανέφεραν ότι σε διάστημα ενός έτους το αυτοκίνητό τους εμφάνισε κάποια βλάβη. Οι πιο συχνές βλάβες ήταν στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου (όχι του κινητήρα), ενώ ένα μικρό ποσοστό ανέφερε επίσης προβλήματα με το αμάξωμα και την ταπετσαρία του εσωτερικού. Οι επιδιορθώσεις των περισσότερων μοντέλων έγιναν την ίδια μέρα και μόνο ένας μικρός αριθμός ιδιοκτητών κλήθηκαν να πληρώσουν επισκευές ύψους μέχρι 230 ευρώ.

6. Kia Ceed: Σκορ: 96,3%

Στο σύνολο των ιδιοκτητών Kia Ceed που μετείχαν στην έρευνα, το 25% ανέφεραν κάποια βλάβη, με τις περισσότερες να επικεντρώνονται στο αμάξωμα. Όλες οι επισκευές πραγματοποιήθηκαν δωρεάν και τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν πίσω στο δρόμο σε λιγότερο από μία εβδομάδα.

4. Mazda 3 (Βενζίνη): Σκορ: 97,2%

Μπορεί το ελληνικό αγοραστικό κοινό να μην έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα καινούργιο Mazda, εν τούτοις τα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας έχουν πολύ ευχαριστημένους τους ιδιοκτήτες τους. Μόνο το 14% των ιδιοκτητών βενζινοκίνητων Mazda 3 ανέφεραν προβλήματα με τα αυτοκίνητά τους. Η πιο συχνή βλάβη ήταν στο σύστημα πλοήγησης, ενώ υπήρχαν και μερικά ζητήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο συμπλέκτη αντίστοιχα. Όσα μοντέλα έπρεπε να επισκευαστούν έγινε στο πλαίσιο της εγγύησης, με την πλειοψηφία αυτών να επιστρέφουν στο… «καθήκον» την ίδια μέρα.

4. SEAT Leon (Βενζίνη): Σκορ: 97,2%

Το SEAT Leon ισοβαθμεί σε επίπεδο αξιοπιστίας με το Mazda 3. Μόλις το 11% των βενζινοκίνητων Leon εμφάνισαν κάποια βλάβη. Οι πλέον συχνότερες είχαν να κάνουν με το σύστημα κλιματισμού, με το σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων, με ηλεκτρολογικά (που δεν αφορούν τον κινητήρα), ενώ ένα μικρό ποσοστό ιδιοκτητών παραπονέθηκε για την ανάρτηση. Οι επισκευές των περισσότερων αυτοκινήτων ολοκληρώνονταν την ίδια μέρα και μάλιστα στο πλαίσιο της εγγύησης.

3. Skoda Octavia (diesel): Σκορ: 97,3%

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση της Octavia φάνηκε περισσότερο αξιόπιστη συγκριτικά με την βενζινοκίνητη. Από το πλήθος των ιδιοκτητών diesel Octavia, μόνο το 10% ανέφερε ότι αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα, χωρίς να επηρεαστεί η δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου, ενώ ένα μικρό ποσοστό κατόχων αναγκάστηκε να πληρώσει για την επισκευή το ποσό των 230 ευρώ.

2. Audi A3 (Diesel): Σκορ: 98,4%

Στο σύνολο των μοντέλων Audi A3 που μετείχε στην έρευνα, το 23% εμφάνισε μικρές βλάβες, αλλά σε τομείς ήσσονος σημασίας, όπως το καπάκι για το ντεπόζιτο καυσίμων ή τους αισθητήρες παρκαρίσματος. Άλλες προβληματικές περιοχές ήταν η ανάρτηση (6%), ενώ και οι κινητήρες ορισμένων μοντέλων (3%), οι οποίες ταλαιπώρησαν τους ιδιοκτήτες τους. Όλα τα αυτοκίνητα ήταν πίσω στο δρόμο την ίδια μέρα και όλες οι επισκευές καλύφθηκαν από την εγγύηση.

1. Hyundai i30 (2012-2017): Σκορ: 98,9%

Σαφώς την προηγούμενη γενιά του Hyundai i30 μπορείτε να την βρείτε μόνο ως μεταχειρισμένη, αλλά ξεχωρίζει λόγω της αξιοπιστίας της, μιας και πέτυχε το εντυπωσιακό σκορ του σχεδόν 99% της ικανοποίησης των κατοχών του. Σύμφωνα με την έρευνα, η μόνη προβληματική περιοχή ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων/συμπλέκτη. Όσα αυτοκίνητα χρειάστηκαν να επισκευαστούν, εντός μια βδομάδας ήταν έτοιμα και χωρίς την οικονομική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη, μιας και οι επισκευές έγιναν εντός εγγύησης.

Τα τρία λιγότερο αξιόπιστα μικρομεσαία μοντέλα!

3. Mercedes-Benz A-Class (diesel): Σκορ: 86,9%

Το 13% των Mercedes A-Class που μετείχαν στην έρευνα και εξοπλίζονταν με κινητήρα diesel, εμφάνισαν βλάβες στο μοτέρ. Επιπρόσθετα ένα 7% του δείγματος, απαίτησε επισκευές στο κύκλωμα ηλεκτρικών, στο σύστημα καυσαερίων, αλλά και στο κύκλωμα τροφοδοσίας του κινητήρα. Στην πλειοψηφία τους οι επισκευές ολοκληρώνονταν σε λιγότερο από μία εβδομάδα, αλλά σε μερικές από αυτές το κόστος επισκευής ξεπέρασε τα 577 ευρώ.

2. Nissan Pulsar: Σκορ: 86,9%

Παρά το ιαπωνικό του background, 45% των ιδιοκτητών Nissan Pulsar έκανε παράπονα για την αξιοπιστία του αυτοκινήτου, εκ των οποίων το 18% ανέφερε προβλήματα στα ηλεκτρικά μέρη του Pulsar. Βέβαια οι περισσότερες επισκευές έγιναν στο πλαίσιο της εγγύησης, αλλά ο χρόνος επισκευής ήταν παραπάνω από μια εβδομάδα.

1. Peugeot 308: Σκορ: 81,5%

Το Peugeot 308 είναι ακόμα λιγότερο αξιόπιστο από το μικρότερο 208, όπου αρκετές βλάβες αφορούν ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα infotainment, ενώ υπάρχουν αναφορές και για προβληματικούς αισθητήρες στάθμευσης. Τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν ακινητοποιήθηκαν λόγω των προβλημάτων αυτών, αλλά μερικοί ιδιοκτήτες χρεώθηκαν μέχρι και 577 ευρώ για τις επισκευές.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ