Πτώχευσε η low cost αεροπορική WOW – Nέο θύμα της μάχης των αιθέρων

O αερομεταφορέας χαμηλού κόστους της Ισλανδίας, Wow Air, ακύρωσε όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις ειδοποιώντας τους επιβάτες να κάνουν κράτηση με κάποια άλλη αεροπορική εταιρεία.

Μια ακόμα αεροπορική εταιρεία έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα με τις αιφνίδιες πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες αφήνουν του επιβάτες με εισιτήρια χωρίς αντίκρυσμα. Ο λόγος για τον αερομεταφορέα χαμηλού κόστους της Ισλανδίας, Wow Air, o οποίος ακύρωσε όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις ειδοποιώντας τους επιβάτες να κάνουν κράτηση με κάποια άλλη αεροπορική εταιρεία.

Στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας υπάρχει το μήνυμα ότι ο αερομεταφορές σταματά τη λειτουργία του και πως όλες οι πτήσεις ακυρώνονται.

Επιπλέον, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν και είχαν προβεί σε κράτηση εισιτηρίων με την συγκεκριμένη εταιρεία θα πρέπει τώρα να αναζητήσουν ναύλους σε χαμηλότερη τιμή που ενδεχομένως θα προσφέρουν οι ανταγωνίστριες εταιρείες – τους λεγόμενους rescue fares – οι οποίοι θα ανακοινωθούν μόλις είναι διαθέσιμοι.

Η Wow πρόσθεσε ότι εκείνοι που πραγματοποίησαν κρατήσεις μέσω πιστωτικής κάρτας ή μέσω ευρωπαϊκού πρακτορείου ταξιδίων θα πρέπει να προβούν στις αντίστοιχες ενέργειες για να πάρουν τα χρήματά τους πίσω από τις εν λόγω επιχειρήσεις, ενώ διευκρινίζει ότι ορισμένοι επιβάτες μπορούν να δικαιούνται αποζημίωση από την ίδια την αεροπορική εταιρεία.

Τον Νοέμβριο, ανακοινώθηκε ότι η Icelandair Group, η μητρική εταιρεία της ανταγωνίστριας Icelandair, θα αποκτούσε το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της Wow Air, αλλά οι πρόταση αυτή δεν πραγματοοιήθηκε και οι συνομιλίες μεταξύ των δύο αεροπορικών εταιρειών έληξαν οριστικά την περασμένη Κυριακή 24 Μαρτίου.

Η Wow Air, που ιδρύθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο Skuli Mogensen, ξεκίνησε για πρώτη φορά να πετά το 2012.

Ο μεταφορέας απασχολούσε περισσότερα από 1.000 άτομα μέχρι το 2018 και κατά το προηγούμενο έτος μετέφερε περί τα 3.5 εκατομμύρια επιβάτες με τα 11 αεροσκάφη της.Να υπενθυμίσουμε ότι η Wow Air εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Ισλανδίας Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής, με προορισμούς όπως Ουάσινγκτον, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Κοπεγχάγη, Βαρσοβία και Αλικάντε της Ισπανίας.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας προέβλεπε την προσέλκυση επιβατών χάρη στις πολύ χαμηλές τιμές της. Ωστόσο οι επιβάτες μετά την κράτηση του εισιτηρίου επιβαρύνονταν με πρόσθετες χρεώσεις για υπηρεσίες που σε άλλες αεροπορικές είναι δωρεάν, όπως την επιλογή θέσης, τις αποσκευές, αλλά και τα ροφήματα και το φαγητό εντός αεροσκάφους.

Ένας τυπικός βασικός ναύλος για μια πτήση της Wow από τις Η.Π.Α. στην Ευρώπη κόστιζε λιγότερο από 200 δολάρια.

Ωστόσο η μείωση του τουριστικού ρεύματος για την Ισλανδία αλλά και το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμως έπληξαν αισθητά την κερδοφορία της εταιρείας. Στα παραπάνω συνετέλεσαν και οι κακές κριτικές πελατών που λάμβανε συχνά η εταιρεία, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που παρατηρούνταν στις πτήσεις της.

Τα λουκέτα των τελευταίων χρόνων

Ωστόσο το λουκέτο της WOW είναι μόνο ένα από τα πολλά. Πριν από περίπου ένα μήνα απασχόλησε την επικαιρότητα η είδηση της πτώχευσης της γερμανικής low cost αεροπορικής εταιρείας Germania. Με μια αιφνίδια ανακοίνωση ο αερομεταφορέας ανέφερε ότι «δυστυχώς δεν είχε θετικά αποτελέσματα στις χρηματοδοτικές του προσπάθειες για την κάλυψη ρευστότητας και μοναδική του επιλογή ήταν να κηρύξει πτώχευση».

Η κίνηση αυτή της αεροπορικής με έδρα το Βερολίνο άφησε για ακόμα μια φορά χιλιάδες επιβάτες με άδειες θέσεις. Όσοι εξ αυτών είχαν κλείσει τα ταξίδια τους μέσω πρακτορείων βρήκαν εναλλακτικές όσοι όμως είχαν κάνει την αγορά απευθείας από το site της αεροπορικής έμεναν απλά με ένα άχρηστο εισιτήριο στο χέρι.

Τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους μετά από 14 χρόνια λειτουργίας «κανόνι» βάρεσε και η αεροπορική εταιρεία Primera Air. Και σε αυτή την περίπτωση η ανακοίνωση αναστολής του συνόλου των δραστηριοτήτων της έγινε αιφνιδίως με αποτέλεσμα χιλιάδες πελάτες της εταιρείας που πετούσαν από σκανδιναβικές χώρες προς τουριστικούς προορισμούς όπως η Ισπανία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Αίγυπτος και η Τουρκία να χάσουν τα εισιτήριά τους.

Τον ίδιο εκείνο μήνα, λίγες ημέρες αργότερα, «τίτλοι τέλους» έπεσαν και για την κυπριακή αεροπορική εταιρεία Cobalt, η οποία αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας το τελευταίο διάστημα και η αναζήτηση επενδυτών δεν έτυχε αισίου τέλους. «H Cobalt εκφράζει την λύπη της για το γεγονός ότι θα ακυρώσει όλες τις πτήσεις από τις 23:50 στις 17 Οκτωβρίου 2018 λόγω αόριστης αναστολής των δραστηριοτήτων της. Οι μελλοντικές πτήσεις και υπηρεσίες της Cobalt ακυρώνονται και δεν πραγματοποιηθούν» ανέφερε η λιτή ανακοίνωση της εταιρείας.

Ένα μήνα νωρίτερα ήρθε και η είδηση της αίτησης αφερεγγυότητας σε αυτοδιαχείριση του τσάρτερ αερομεταφορέα της Γερμανίας Small Planet Airlines Η αίτηση έγινε δεκτή ωστόσο οι πτήσεις του αερομεταφορέα από και προς τη Γερμανία και την Ολλανδία, αποφασίστηκε να συνεχισθούν κανονικά. Αντίστοιχη πορεία είχαν και άλλες μικρές αεροπορικές όπως η ελβετική Skyworks, η βελγική VLM, αλλά και η γερμανική Azur Air.

Τα «λουκέτα» των αεροπορικών απασχόλησαν την διεθνή κοινή γνώμη και την προηγούμενη του 2018 χρονιά, με πιο τρανταχτό παράδειγμα αυτό της χρεοκοπίας της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας, AirBerlin. Μετά από σχεδόν 40 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας τον Οκτώβριο του 2018 το τελευταίο αεροσκάφος της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας έκανε την τελευταία του προσγείωση στο αεροδρόμιο του Βερολίνου. Από τους σχεδόν 8.000 εργαζόμενους της αεροπορικής που είχε κηρύξει πτώχευση από τον Αύγουστο του 2017 εξαιτίας χρεών που έφθαναν τα 1,5 δισ. ευρώ κάποιοι συνέχισαν να εργάζονται για την Lufthansa, η οποία εξαγόρασε πάνω από 80 αεροσκάφη της χρεοκοπημένης εταιρείας ή για την EasyJet η οποία ανέλαβε συνολικά 25 αεροσκάφη της Air Berlin ενώ αρκετοί αποτάθηκαν στο ταμείο ανεργίας.

Περίπου την ίδια περίοδο ήταν που κατέρρευσε και μια από τις γνωστές αεροπορικές εταιρείες της Βρετανίας η Monarch Airline. Και στην περίπτωσή της Monarch Airlines η ανακοίνωση ήταν αιφνιδιαστική και εξαιτίας αυτού έμειναν «μετέωροι» 110.000 πελάτες της που βρίσκονται σε προορισμούς εκτός της Βρετανίας κι επρόκειτο να ταξιδέψουν πίσω με αυτήν.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here