Οι περισσότεροι άνθρωποι καλούν τεχνίτες μόνο όταν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα, όπως ζημιά από νερό ή σπασμένο κουδούνι
Όταν μετακομίζετε στο δικό σας διαμέρισμα, συχνά πρέπει να κάνετε μικρές, χειρωνακτικές εργασίες. Μερικές φορές είναι απλώς θέμα συναρμολόγησης μερικών επίπλων και διάνοιξης οπών στον τοίχο για να κρεμάσετε φωτογραφίες ή να τοποθετήσετε μια κουρτινόξυλα.
Στην πραγματικότητα δεν είναι κάτι το σπουδαίο: Με τη βοήθεια της οικογένειας ή των φίλων, η μετακόμιση γίνεται συνήθως γρήγορα και στη συνέχεια μπορείτε να επικεντρωθείτε στην υπόλοιπη επίπλωση με την ησυχία σας.
Οι περισσότεροι άνθρωποι καλούν τεχνίτες μόνο όταν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα, όπως ζημιά από νερό ή σπασμένο κουδούνι. Αλλά η γενιά Ζ φαίνεται να έχει ζήτηση και για πολύ απλές εργασίες.
Η γενιά Z χρειάζεται βοήθεια με απλές εργασίες, σύμφωνα με έρευνα
Τουλάχιστον αυτό υποδηλώνει έρευνα που ανατέθηκε από τη βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης Halfords. Σύμφωνα με την έρευνα, το 21% των ερωτηθέντων 18 έως 27 ετών δήλωσε ότι θα καλούσε έναν επαγγελματία για να αλλάξει μια λάμπα. Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, η εφημερίδα The Telegraph.
Το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων της Gen Z δήλωσε ότι δεν αλλάζει μόνος του τη λάμπα επειδή φοβάται ότι η χρήση σκάλας μπορεί να είναι επικίνδυνη. Ένας στους πέντε σκέφτηκε ότι η λάμπα μπορεί να είναι «πολύ καυτή», αναφέρει η εφημερίδα. Πολλοί δεν είναι καν σε θέση να διακρίνουν ένα κλειδί από ένα κατσαβίδι, αναφέρεται.
Ένα άλλο αδύναμο σημείο που εντοπίστηκε από την ανάλυση της Halfords αφορά τη συντήρηση των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τη μελέτη, σχεδόν οι μισοί από τους περίπου 2.000 ερωτηθέντες ηλικίας 18 έως 27 ετών δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν πώς να φουσκώνουν ένα λάστιχο αυτοκινήτου.
Η γενιά Z προφανώς ξοδεύει μεγάλα ποσά για τεχνίτες
Περισσότεροι από ένας στους πέντε θα προσλάμβαναν επομένως έναν μηχανικό- ένας παρόμοιος αριθμός θα ζητούσε αντ’ αυτού βοήθεια από τους γονείς του. Σύμφωνα με την έρευνα, πολλοί νέοι είναι επίσης συγκλονισμένοι όταν πρόκειται να καθαρίσουν ένα αυτοκίνητο. Αυτό λέγεται ότι βάζει στον πειρασμό περίπου το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων της Gen Z να πληρώσουν κάποιον για να το κάνει.
«Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι νεότερες γενιές χάνουν την ικανότητα να εκτελούν βασικές πρακτικές εργασίες», δήλωσε ο Andy Turbefield, ειδικός σε θέματα αυτοκινήτων στη Halfords.
Όποιος πρέπει να προσλαμβάνει τεχνίτες για απλές εργασίες σε τακτική βάση έχει αντίστοιχα υψηλά έξοδα. Στην έρευνα, η Halfords υπολογίζει ότι η Gen Z θα ξόδευε 1.300 λίρες (περίπου 1.450 ελβετικά φράγκα) ετησίως για αυτό. Για τη γενιά X (44 έως 59 ετών) το ποσό θα ήταν μόλις 386 λίρες και για τους baby boomers (60 έως 78 ετών) μόλις 253 λίρες.
Η έκθεση δεν αναφέρει σε ποιο βαθμό τα αποτελέσματα της έρευνας είναι αντιπροσωπευτικά. Ωστόσο, η βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης ήξερε πώς να χρησιμοποιήσει την αξιολόγηση άμεσα προς όφελός της: κατά την αγορά υαλοκαθαριστήρων παρμπρίζ, η Halfords προσφέρει δωρεάν εγκατάσταση, για παράδειγμα, εξήγησε ο ειδικός σε θέματα αυτοκινήτου Turbefield.
Και πρόσθεσε: «Για όσους θέλουν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, προσφέρουμε επίσης ένα ευρύ φάσμα εργαλείων σε όλες τις κατηγορίες τιμών και για όλα τα επίπεδα δεξιοτήτων».