Παράπονα στο εστιατόριο: Ένας οδηγός αξιοπρεπούς διαμαρτυρίας


Ζούμε στην εποχή όπου το ενδιαφέρον για τη γαστρονομία διεθνώς είναι μεγαλύτερο από ποτέ, με όλο και περισσότερο κόσμο να αναζητά ένα τουλάχιστον αξιοπρεπές εστιατόριο για να απολαύσει ένα νόστιμο φαγητό, συνοδεία ενός καλού κρασιού. Συνήθως, το εγχείρημα στέφεται με επιτυχία αλλά υπάρχουν και εκείνες οι φορές που κάτι μπορεί να πάει -λιγότερο ή περισσότερο- στραβά: Η μπριζόλα δεν κόβεται ούτε με τσεκούρι και το πανάκριβο κρασί δεν θα έλεγες ακριβώς πως ταιριάζει στη γευστική σου παλέτα. Τι κάνεις λοιπόν σε αυτές τις περιπτώσεις; Ακολουθούν μερικά σύντομα tips για να ανταποκριθείς σαν σωστός gentleman.

1. Διατήρησε την ψυχραιμία σου
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Αν το φαγητό που έρχεται στο τραπέζι δεν είναι ακριβώς αυτό που παρήγγειλες ή υπάρχει κάτι που δεν σου αρέσει σε αυτό (έχει κρυώσει κλπ), μπορείς να το επιστρέψεις. Οφείλεις να το κάνεις αμέσως και να εξηγήσεις τι ακριβώς έχει πάει λάθος χωρίς να αυξήσεις την ένταση της φωνής σου ή να υπερβάλλεις. Το να γίνονται λάθη είναι εντελώς ανθρώπινο – δώσε στο εστιατόριο την ευκαιρία να επανορθώσει.

2. Ξεκίνα μία συζήτηση, μην εκφράσεις την οργή σου στα social media ή το TripAdvisor
Ναι, ζούμε στην ψηφιακή εποχή και όλοι έχουν φωνή σε αυτήν. Αυτό δεν μεταφράζεται απαραίτητα στο ότι μία κακή κριτική μπορεί να βλάψει ένα εστιατόριο. Οπότε μην το κάνεις. Μίλα με τον σερβιτόρο και αν αυτό δεν αρκεί ζήτα τον μετρ. Είναι άνθρωποι που πληρώνονται ώστε η εμπειρία των επισκεπτών να είναι μοναδική και αυτό ακριβώς θα προσπαθήσουν να διασφαλίσουν ακόμη και σε περιπτώσεις όπου τα πράγματα δεν ξεκίνησαν και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το περιθώριο λάθους στον τομέα της φιλοξενίας και της εστίασης είναι πάντοτε υψηλό

3. Μην περιμένεις τίποτα δωρεάν
Από τη στιγμή που τα παράπονά σου έχουν εισακουστεί (για παράδειγμα έχει αλλαχθεί το πιάτο σου), το εστιατόριο δεν έχει κάποια άλλη υποχρέωση απέναντί σου. Αυτό σημειώνεται καθώς πολλοί διατηρούν την ψευδαίσθηση πως ένα λάθος αρκεί για να νιώσουν βαθύτατα προσβεβλημένοι και να αναμένουν να ικανοποιηθούν όλες οι -συνήθως παράλογες λόγω ενός ατυχούς συμβάντος- επιθυμίες τους. Το περιθώριο λάθους στον τομέα της φιλοξενίας και της εστίασης είναι πάντοτε υψηλό και οι ισορροπίες πολύ εύθραυστες, αλλά πάντοτε υπάρχουν εναλλακτικές. Το να σου κεράσουν το τραπέζι δεν είναι μία από αυτές.

4. Σκέψου ότι ίσως κάνεις λάθος
Τα πραγματικά καλά εστιατόρια πάντοτε λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τα παράπονα των πελατών του και προσφέρουν την κατάλληλη λύση. Εάν κριθεί ότι η κριτική σου είναι δικαιολογημένη δεν έχουν κανένα λόγο να μην το παραδεχθούν. Αν όμως το “λάθος” είναι περισσότερο θέμα δικής σου αντίληψης (πχ το πιάτο που παρήγγειλες δεν ταιριάζει ακριβώς στις γεύσεις σου), καλό θα είναι να μην επιρρίψεις ευθύνες στους ανθρώπους του εστιατορίου.

Απλά έτυχε να κάνεις μία επιλογή που δεν ταίριαζε και τόσο με τα γούστα σου

5. Δώσε τόπο στην οργή
Όταν έχουν γίνει όλα ή τα περισσότερα από τα παραπάνω, οφείλεις να παραιτηθείς. Απλά έτυχε να κάνεις μία επιλογή που δεν ταίριαζε και τόσο με τα γούστα σου. Το dining μπορεί πολύ συχνά να μοιάζει με το dating: Φαίνεται διασκεδαστικό αλλά καμία φορά, ένα μικρό λάθος μπορεί να οδηγήσει στην απογοήτευση. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στον καθένα. Οπότε άφησέ το να περάσει και δοκίμασε κάποια άλλη φορά, κάτι άλλο.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ