8 τρόποι για να αντιμετωπίσεις την ημικρανία όταν είσαι εκτός σπιτιού

Focus on me!

Βλέπεις μαύρα σημάδια που τρεμοπαίζουν. Έχεις ξαφνική δυσκαμψία στο λαιμό. Μερικές φορές γνωρίζεις από πριν τα σημάδια, ότι μια ημικρανία σε λίγο θα σε ταλαιπωρήσει. Τι είναι ακόμη χειρότερο; Όταν συμβαίνει σε μια στιγμή που δεν μπορείς να αποφύγεις αυτό που κάνεις. Ενώ απλά θέλεις πάρεις τα χάπια σου και να συρθείς κάτω από το πάπλωμα μέχρι να περάσει. Ίσως να βρίσκεσαι μέσα στο εμπορικό κέντρο με τρεις μεγάλες τσάντες ψώνια σε κάθε χέρι. Ή στο γραφείο με ένα δύσκολο αφεντικό. Μπορεί σε μια ξένη πόλη για διακοπές. Ο,τιδήποτε κάνει την μετακίνησή σου στο κρεβάτι δύσκολη.

Όπου και αν σε πιάσει ο πόνος της ημικρανίας, το πρώτο βήμα είναι να μείνεις ήρεμη. Το άγχος μόνο χειροτερεύει την κατάσταση. Είναι σημαντικό να έχεις ένα σχέδιο δράσης, για την περίπτωση που εμφανιστούν συμπτώματα ημικρανίας. Αυτό θα κρατήσει το άγχος μακριά. Μπορεί να περιλαμβάνει τις ακόλουθες τακτικές. Αυτές θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τον πόνο της ημικρανίας και να παραμείνεις ψύχραιμη. Εξάλλου, το να κρύβεσαι κάτω από το πάπλωμά σου, δεν είναι λύση.

1. Χαμήλωσε το τηλέφωνό σου
Αν το πρώτο που θα σκεφτείς είναι να στείλεις μήνυμα στην κολλητή σου για ηθική υποστήριξη, καλύτερα αποσυνδέσου. Laptop και κινητό μπορούν να εντείνουν τα συμπτώματά σου, διότι εκπέμπουν φως. Τα μάτια σου καταπονούνται εστιάζοντας στην οθόνη. Απόφυγε λοιπόν, να κοιτάς περισσότερα από τα απαραίτητα. Είναι λογικό να στείλεις μήνυμα σε κάποιον, για να έρθει να σε πάρει. Το να κάνεις όμως scroll στο Instagram, για να ξεχαστείς, σε επιβαρύνει. Μείνε μακριά από τις συσκευές, ώστε να χαλαρώσεις και να πάρεις βαθύτερες αναπνοές.

2. Πάρε αμέσως τα φάρμακά σου
Εάν χρησιμοποιείς συνταγογραφούμενα φάρμακα για την ημικρανία, έχε τα μαζί σου συνεχώς. Να γνωρίζεις τις ημερομηνίες λήξης. Έτσι, δεν θα χρειαστεί να καθυστερήσεις να τα πάρεις, όταν ο πόνος χτυπήσει χωρίς προειδοποίηση.

Όπως εξηγεί στο Glamour ο νευρολόγος Lawrence C. Newman, διευθυντής του τμήματος κεφαλαλγίας στο Κέντρο Υγείας του NYU Langone: «Πολλά από τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία ημικρανιών-ειδικά η κατηγορία των φαρμάκων που ονομάζονται τριπτάνες-λειτουργούν καλύτερα, εάν ληφθούν εντός των πρώτων 40 λεπτών της εμφάνισης της ημικρανίας». Η καθυστέρηση έχει ως συνέπεια τη μικρότερη ανακούφιση από τον πόνο. Και την μεγαλύτερη πιθανότητα επιστροφής του πονοκεφάλου αργότερα ή την επόμενη μέρα.

Η μόνη εξαίρεση: Μην πάρεις φάρμακα που θα σου προκαλέσουν υπνηλία. Ή που θα επηρεάσου το να φτάσεις με ασφάλεια στο σπίτι. Είναι σημαντικό να δοκιμάζεις ένα φάρμακο πρώτα σε ασφαλές περιβάλλον, ώστε να δεις πώς αισθάνεσαι. Αν δεν νιώσεις νυσταγμένη ή ζαλισμένη, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και εκτός σπιτιού. Εάν σου προκαλεί ζαλάδες, ζήτα από το γιατρό σου μια δεύτερη επιλογή για τέτοιες περιπτώσεις.

3. Βρες ένα ήσυχο μέρος
Προσπάθησε να αποφύγεις τον θόρυβο και το έντονο φως. Αν είσαι έξω πήγαινε προς την πλησιέστερη βιβλιοθήκη ή βιβλιοπωλείο. Μια ήρεμη καφετέρια επίσης είναι μια καλή επιλογή. Αν βρίσκεσαι σε ένα γραφείο γεμάτο φασαρία και έντονο φως, ψάξε για έναν ήσυχο διάδρομο, μια άδεια αίθουσα συνεδριάσεων ή ένα μπάνιο. Πάρε βαθιές αναπνοές για πέντε λεπτά με τα μάτια σου κλειστά. Τέλος, πρόσεξε και τις οσμές. Μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα.

4. Πιες νερό ή λίγο καφέ
Το να καταναλώσεις ο,τιδήποτε μπορεί να είναι το τελευταίο πράγμα στο μυαλό σου. Πιες όμως λίγο νερό με πάγο. Θα ενυδατωθείς και θα δροσιστείς. Επίσης, θα σε βοηθήσει να μετριάσεις την ημικρανία. Το ίδιο και ένα φλιτζάνι καφές, μερικούς τους βοηθάει. Για άλλους είναι παράγοντας επιδείνωσης. Δοκίμασε μια μικρή δόση καφεΐνης, αν αντέχεις φυσικά.

5. Χρησιμοποίησε χαλαρωτικούς αντιπερισπασμούς
Φτιάξε μια playlist με χαλαρωτική μουσική. Θα βοηθήσει το μυαλό σου να μη σκέφτεται τον πόνο. Ή κατέβασε μια εφαρμογή διαλογισμού, όπως την Calm ή την Unplug. Θα συμβάλλει να εστιάσεις στην αναπνοή σου. Και αν μια κρύα κομπρέσα δεν είναι διαθέσιμη εκείνη τη στιγμή, κάνε εντριβές με καμφορά ή μενθόλη. Είναι ιδανικά υποκατάστατα. Τρίψε τους κροτάφους, το μέτωπο και το πίσω μέρος του λαιμού σου. Ορισμένες μυρωδιές μπορούν επίσης να είναι καταπραϋντικές, όπως το λάδι λεβάντας ή μέντας. Βάλε λίγο πίσω από τα αυτιά σου, αρκεί το άρωμα να μην είναι πολύ έντονο και χειροτερέψει τον πόνο.

6. Διευκόλυνε τον εαυτό σου
Προτίμησε ένα ταξί και όχι το μετρό ή το λεωφορείο για την επιστροφή στο σπίτι. Όλα αυτά τα φρεναρίσματα και τα εμπρός και πίσω επιδεινώνουν τη ναυτία. Απόφυγε να οδηγήσεις αυτοκίνητο. Είναι καλύτερο να είσαι συνοδηγός. Μην καθίσεις στο πίσω μέρος, καθώς κι αυτό επιδεινώνει τα συμπτώματα. Εάν είσαι έξω και κουβαλάς ψώνια, προσπάθησε άμεσα να τα αφήσεις κάπου. Γενικά, απόφυγε να κρατάς ή να μεταφέρεις βάρος. Αν είσαι μόνη και περπατάς κρατώντας πολλά πράγματα, μπες στο αυτοκίνητό σου ή σε κάποιο ταξί.

7. Μείνε «πιστή» στη ρουτίνα σου
Πολλοί παράγοντες ίσως σε κάποιο ταξίδι σου προκαλέσουν ημικρανία. Οι μεταβολές πίεσης στην καμπίνα του αεροπλάνου ή η αλλαγή στο πρόγραμμα ύπνου σου. Επικεντρώσου λοιπόν στο να επιστρέψεις στο συνηθισμένο χρονοδιάγραμμα και τις συνήθειες σου. Βεβαιώσου ότι έχεις προσαρμοστεί στην αλλαγή της ώρας. Μην περιορίσεις τις ώρες ύπνου και μη χάνεις τα γεύματα. Επίσης, μην το παρακάνεις με το αλκοόλ ή την καφεΐνη.

8. Ετοίμασε ένα kit για την ημικρανία
Προετοίμασε ένα kit με όσα θα χρειαστείς για την επόμενη επίθεση ημικρανίας – όπως τα φάρμακά σου, μια κομπρέσα, αιθέρια έλαια, γυαλιά ηλίου και ωτοασπίδες. Έχε το στην τσάντα σου κάθε φορά. Αλλά και μαζί σε κάποιο ταξίδι ή στο γραφείο σου στη δουλειά. Γνωρίζοντας ότι είναι εκεί, θα οπλιστείς με την καθησυχαστική σκέψη πως τουλάχιστον είσαι προετοιμασμένη.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here