Τρόπους για να βελτιωθούν τα οικονομικά της Air France πρότεινε ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας – Στόχος να επιλέγονται κυρίως η πρώτη και η επαγγελματική θέση
Οι πλούσιοι Αμερικανοί τουρίστες που επισκέπτονται το Παρίσι για αγορές στους επώνυμους οίκους μόδας και διαμονή στα πολυτελή ξενοδοχεία της γαλλικής πρωτεύουσας μπορούν να ενισχύσουν την ανάκαμψη της Air France-KLM, η οποία βίωσε μία δύσκολη χρονιά ως προς τα οικονομικά της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αεροπορικών εταιρειών.
Ο Μπεν Σμιθ είπε ότι η Air France έχει «εντυπωσιακή» ζήτηση από ταξιδιώτες στην επαγγελματική και στην πρώτη θέση. «Είναι απίστευτα τα ποσά που ξοδεύουν οι Αμερικανοί για να έρθουν εδώ και να διαμείνουν σ’ ένα κεντρικό πεντάστερο ξενοδοχείο», είπε ο Σμιθ σε συνέντευξή του στους Financial Times. Έκανε λόγο για «τρελή» δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, η οποία άνοιξε τη Δευτέρα. Η Air France χρεώνει περίπου 24.000 δολάρια για ένα εισιτήριο πρώτης θέσης μετ’ επιστροφής μεταξύ Νέας Υόρκης και Παρισιού τον Απρίλιο.
Ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών, ο οποίος περιλαμβάνει την Air France, τον ολλανδικό αερομεταφορέα KLM και ένα μειοψηφικό μερίδιο στη σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS, ανέφερε απότομη πτώση στα κέρδη ολόκληρου του έτους την Πέμπτη. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν ιδίως κατά το δεύτερο μισό του έτους σε €489 εκατ., για τα οποία ο Σμιθ «έδειξε» ως αιτίες τους Ολυμπιακούς Αγώνες που απέτρεψαν ορισμένους ταξιδιώτες να επισκεφθούν τη γαλλική πρωτεύουσα, καθώς και τα υψηλότερα κόστη που προκλήθηκαν από λειτουργικά προβλήματα στην KLM.
Ο Σμιθ είπε ότι το 2024 ήταν «ένα έτος που διαμορφώθηκε τόσο από λειτουργικές όσο και από εξωτερικές προκλήσεις». Οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν ότι οι ταξιδιώτες που επιλέγουν ακριβές θέσεις στις πτήσεις είναι αρκετοί, ενώ εξίσου αρκετοί είναι και όσοι επιλέγουν την επαγγελματική θέση, αντί της οικονομικής. Έτσι λοιπόν, ο Σμιθ προτείνει να δοθούν κίνητρα ώστε να επιλέγονται κατά ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό οι επαγγελματικές και οι πρώτες θέσεις. Πρόσθεσε ότι η Air France επιδιώκει να αντικαταστήσει ορισμένους επιβάτες της οικονομικής θέσης ταξιδιώτες στην αντίστοιχη επαγγελματική για τις πτήσεις κοντινών αποστάσεων, καθώς, όπως είπε, «χρειαζόμαστε κάθε σεντ του ευρώ».
Προειδοποίησε επίσης, ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες δεν θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν απευθείας τις Turkish Airlines ή αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής, καθώς απευθύνονται σε άφθονους ταξιδιώτες για προορισμούς σε όλη την Ασία. Αυτοί οι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των Emirates, Etihad και Qatar Airways, δεν υπόκεινται στους περιβαλλοντικούς φόρους της ΕΕ. «Δεν έχουμε ίσους όρους ανταγωνισμού και κάτι τέτοιο είναι πολύ απογοητευτικό», είπε ο Σμιθ.
«Για μας δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό να επιδιώξουμε άνοιγμα δρομολογίων σε περιοχές όπου κυριαρχούν οι αερομεταφορείς του Κόλπου, εκτός κι αν καταγραφεί τεράστια ζήτηση».
Ο Σμιθ, ο οποίος συμμετείχε σε αντιπροσωπεία της γαλλικής κυβέρνησης στην Πορτογαλία την περασμένη εβδομάδα, είπε ότι η Air France-KLM θα ενδιαφερόταν μόνο για την απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου στον εθνικό αερομεταφορέα TAP. Η Λισαβόνα αναμένεται να ιδιωτικοποιήσει την αεροπορική εταιρεία εντός του έτους. Ο ιδιοκτήτης της British Airways IAG και ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών Lufthansa δήλωσαν επίσης ότι θέλουν να αγοράσουν τον TAP, ο οποίος διαθέτει ισχυρό δίκτυο πτήσεων προς τη Νότια Αμερική.
*Με πληροφορίες από Financial Times

