9 Ιουλίου 2025

Νέο γύρο «Τεμπών» ανοίγει η δικογραφία Καραμανλή και Σπίρτζη, αλλά και οι μεταρρυθμίσεις στον ΟΣΕ


Επανέρχονται στην επικαιρότητα τα Τέμπη μετά την μεταβίβαση της δικογραφίας που έστειλε ο εφέτης ειδικός ανακριτής Σωτήρης Μπακαίμης για τους δύο πρώην υπουργούς Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη.

Η δικογραφία θα πάει στην Ολομέλεια της Βουλής ωστόσο παραμένει άγνωστο το πώς θα την αντιμετωπίσουν τα κόμματα, καθώς η εμπλοκή δύο προσώπων από διαφορετικές παρατάξεις περιπλέκει την πολιτική ισορροπία.

Εξαιρετικά σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι το χρονικό περιθώριο για την λήψη οποιασδήποτε απόφασης δημιουργίας προανακριτικής επιτροπής θα πρέπει να γίνει σύντομα καθώς σε λίγους μήνες επέρχεται παραγραφή ενδεχόμενων αδικημάτων από τον Κώστα Καραμανλή, ενώ αναμένεται με ιδιαίτερο νομικό ενδιαφέρον η φόρμουλα που θα χρησιμοποιηθεί για τον Χρήστο Σπίρτζη, καθώς η περίοδος παραγραφής έχει ήδη παρέλθει.

Είχε προηγηθεί η αποστολή της δικογραφίας όπως προβλέπει ο νόμος στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Η ανώτατη εισαγγελέας Γεωργία Αδειλίνη έστειλε τη δικογραφία στο υπουργείο Δικαιοσύνης για να φτάσει στη Βουλή, τα μέλη της οποίας έχουν αποκλειστική αρμοδιότητα να ερευνήσουν τυχόν ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων.

Σε κάθε περίπτωση τα κόμματα θα κληθούν να βάλουν στην πολιτική τους ατζέντα για άλλη μια φορά τα Τέμπη γεγονός που στο παρελθόν έχει επιφέρει απρόσμενα πολιτικά αποτελέσματα. Για τον λόγο αυτόν, δεν αποκλείεται να δούμε πολύ πιο προσεκτικές κινήσεις, καθώς και στην αντιπολίτευση δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν το συγκεκριμένο θέμα «λεπτό πάγο».

Καβγάς για τις πρωτοβουλίες στον ΟΣΕ

Παράλληλα, το θέμα των Τεμπών επανέρχεται και με αφορμή τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες στον ΟΣΕ, τις οποίες γνωστοποίησε ο πρωθυπουργός στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο.

Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας που θα έχει πρόσβαση σε όλα τα τοπικά κέντρα τηλεδιοίκησης και στο σύνολο των Σταθμαρχείων, ώστε να εντοπίζονται δυνητικοί κίνδυνοι. Παράλληλα είπε πως «γρήγορα η νέα πλατφόρμα railway.gov.gr θα είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες για να βλέπουν την εκτέλεση των δρομολογίων».

Τόνισε πως «θα αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες.
Αντιμετωπίζουμε τον σιδηρόδρομο ως ένα ακόμα πεδίο αναμέτρησης με ένα κακό παρελθόν που θέλουμε να αφήσουμε πίσω».

Άμεση ήταν η αντίδραση του ΠΑΣΟΚ στις κυβερνητικές ανακοινώσεις.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν μεταξύ άλλων σε κοινή ανακοίνωση ο υπεύθυνος ΚΤΕ Υποδομών και Μεταφορών Αναστάσιος Νικολαΐδης και ο Γραμματέας Τομέα Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ηλίου: «Μόλις πριν από δύο μήνες, στις 2 Μαρτίου, ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι θα χρειαστεί χρόνος για να ολοκληρωθεί το κυβερνητικό σχέδιο για τον σιδηρόδρομο και επεσήμανε ότι “ο πρώτος σταθμός θα είναι μία άρτια και ασφαλής γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έως το 2027”.

Φαίνεται όμως πως δεν είχε υπολογίσει τις επικοινωνιακές δυνατότητες του νέου Αναπληρωτή Υπουργού κ. Κυρανάκη, ο οποίος μέσα σε δύο μήνες ισχυρίζεται ότι μπορεί να καταφέρει όσα δεν μπόρεσαν οι προκάτοχοί του στα έξι χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ.»

Αντίστοιχη ήταν και η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος μέσω δήλωσης του Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Αντί για μια σοβαρή επένδυση στη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών, αντί για την άμεση κάλυψη των τεράστιων κενών σε κρίσιμες θέσεις ευθύνης με αδιάβλητες διαδικασίες, η Κυβέρνηση επιχειρεί ένα ακόμα επικοινωνιακό τέχνασμα και τη δημιουργία ενός «κομματικού στρατού» στον ΟΣΕ.
Με εξαγγελίες περί τεχνολογιών που ήδη εφαρμόζονται ή δεν επαρκούν για την ασφάλεια, επιβεβαιώνει ότι ούτε έχει σχέδιο, ούτε έχει μάθει τίποτα από την εθνική τραγωδία των Τεμπών.

Η αλήθεια είναι απλή: ο ΟΣΕ χρειάζεται ριζική ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα του, διαφανείς και αδιάβλητες προσλήψεις, θεσμοθέτηση ελέγχου και λογοδοσίας, ουσιαστική επένδυση σε τεχνογνωσία, τεχνική ασφάλεια και ανθρώπινο δυναμικό.
Η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και ο κ. Κυρανάκης επιμένουν να βαδίζουν στο δρόμο της ιδεοληπτικής εκχώρησης και της προχειρότητας, φέρνοντας το τρίτο κατά σειρά νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ μέσα σε δύο χρόνια.
Η κοινωνία όμως δεν έχει περιθώρια για άλλο ένα σχέδιο που θυσιάζει τη δημόσια ασφάλεια και το δημόσιο συμφέρον στο βωμό της επικοινωνιακής σωτηρίας της Κυβέρνησης».

 


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ