Οι Τράπεζες έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες με μεγάλα διαδικτυακά καταστήματα προκειμένου να κάνουν την εμπειρία του online shopping όσο πιο εύκολη και γρήγορη γίνεται
Ζούμε σε ένα περιβάλλον όπου, με ένα απλό κλικ μπορούμε να φέρουμε χιλιάδες προϊόντα στις οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών μας και, με ένα ακόμα κλικ, να μας τα φέρουν στο σπίτι μας. Αυτό, από μια άποψη, είναι πολύ βολικό. Εξάλλου, οι Τράπεζες έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες με μεγάλα διαδικτυακά καταστήματα προκειμένου να κάνουν την εμπειρία του online shopping όσο πιο εύκολη και γρήγορη γίνεται.
Για παράδειγμα, η Alpha Bank έχει προχωρήσει δύο μεγάλες συνεργασίες, η μία με το υπέρ-δημοφιλές, το #1 marketplace στην Ελλάδα, όπου πλέον προσφέρει το πρόγραμμα «Δόσεις για όλους», δίνοντας στους επισκέπτες της Skroutz τη δυνατότητα να αποκτήσουν άμεσα τα προϊόντα που επιθυμούν χωρίς πιστωτική κάρτα και με μία εύκολη και γρήγορη διαδικασία. Πρόκειται για ένα ειδικά σχεδιασμένο προϊόν καταναλωτικού δανείου, η έκδοση του οποίου γίνεται εύκολα, γρήγορα και με απόλυτα ψηφιακό και ασφαλή τρόπο.
Η δεύτερη συνεργασία είναι με το Car.gr -τη μεγαλύτερη ιστοσελίδα αγγελιών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, οι χρήστες της ιστοσελίδας έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν την αγγελία που τους ενδιαφέρει και, εφόσον είναι πελάτες της Alpha Bank, να χρηματοδοτηθούν μέσω ειδικά σχεδιασμένου ψηφιακού προϊόντος για τη χορήγηση του οποίου οι πελάτες δεν απαιτείται να προσκομίσουν κάποιο έγγραφο ή να επισκεφθούν τραπεζικό κατάστημα.
Αγορές με προσοχή!
Μπορεί το διαδικτυακό shopping να είναι πιο εύκολο όσο ποτέ, ωστόσο η Alpha Bank συνιστά… ψυχραιμία, καθώς το compulsive shopping, μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες για την τσέπη αλλά και την ψυχολογία μας. Σημαντικό ρόλο στο να διαχειριστούμε αυτήν τη νέα πραγματικότητα των διαδικτυακών αγορών με σύνεση διαδραματίζει η εκπαίδευση πάνω στην οικονομική διαχείριση.
Γι’ αυτό λοιπόν, η Alpha Bank δημιούργησε στην Ελλάδα την πλατφόρμα IQonomy – μια πρωτοβουλία κοινωνικής ευθύνης που προωθεί την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών στον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε όλοι κάποιες βασικές γνώσεις οικονομικής διαχείρισης, αλλά να αναπτύσσουμε και κριτική σκέψη ώστε να αποφεύγουμε υπερβολές και παγίδες που θα βλάψουν σοβαρά την τσέπη μας!
Η σημασία της σωστής χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης υπήρξε και η βασική αιτία θέσπισης της Παγκόσμιας Εβδομάδας Χρήματος (Global Money Week – GMW) που καθιερώθηκε το 2012 από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης -τον γνωστό μας ΟΟΣΑ- και πραγματοποιείται κάθε Μάρτιο σε περισσότερες από 170 χώρες.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι, ναι μεν η καρδιά μπορεί να αντιδρά παρορμητικά και να εκφράζει τις καταναλωτικές επιθυμίες της, αλλά το μυαλό, σωστά ενημερωμένο και από το πλαίσιο του IQonomy, πρέπει να επιδιώκει τη σωστή διαχείριση των προσωπικών οικονομικών και να αναζητά, σε κάθε περίπτωση, τις πιο ασφαλείς λύσεις ώστε, μεταξύ άλλων, να προφυλάσσεται από ηλεκτρονικές απάτες και άλλους κινδύνους που καιροφυλακτούν στην υπερκατανάλωση!