Ο γνωστός σκιτσογράφος Αρκάς, στο σημερινό του σκίτσο εμπνέεται από την επικαιρότητα. Στο σημερινό του σκίτσο βλέπουμε μια εικόνα με δύο καπνούς σε δυο διαφορετικούς κόσμους. Ειδικότερα ο λευκός καπνός του Βατικανού που αναγγέλλει μια ελπίδα, μια εκλογή, μια συνέχεια. Κι ο μανιασμένος καπνός της έκρηξης στο Κασμίρ, που κουβαλά θάνατο, καταστροφή και την αγωνία της επιβίωσης.
Ο Αρκάς καταγράφει με μία εικόνα και δύο φράσεις την τεράστια απόσταση ανάμεσα στη θρησκευτική τελετουργία και τη γεωπολιτική τραγωδία. «Καλημέρα» γράφει ειρωνικά, σχεδόν πικρά, πριν μας δείξει τη σκληρή αντίθεση: ενώ σε μια γωνιά του κόσμου οι άνθρωποι κοιτούν ψηλά με ελπίδα, σε μια άλλη γωνιά, κοιτούν ψηλά με τρόμο.
Η εικόνα φέρνει ανατριχίλα. Όχι απλώς επειδή είναι καλλιτεχνικά επιτυχημένη, αλλά γιατί αποτυπώνει το παράλογο της παγκόσμιας πραγματικότητας. Την ίδια στιγμή που η ανθρωπότητα γιορτάζει, αναγγέλλει, συνεχίζει, αλλού καίγεται, αγωνιά, εξαφανίζεται.
Και όλα αυτά με κοινό παρονομαστή που δεν είναι άλλος από τον καπνό που κάποτε φαντάζει ελπιδοφόρος και άλλοτε θανατηφόρος.

Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και «χοντροφοβικά». Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.

