Περίπου μία στις πέντε αιτήσεις για σύνταξη δεν προχωρά, όπως δήλωσε ο εργατολόγος Αλέξης Μητρόπουλος, αναφέροντας ότι περισσότερες από 16.000 αιτήσεις παραμένουν σε εκκρεμότητα. Μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές βρίσκονται «σε αναμονή» για πάνω από τρία χρόνια.
Μιλώντας στην εκπομπή του Mega, ο κ. Μητρόπουλος επεσήμανε ότι οι πολίτες έρχονται αντιμέτωποι με σημαντικές καθυστερήσεις στην έκδοση των συντάξεων. Αναφερόμενος στα αναδρομικά, σημείωσε ότι «εδώ και πέντε χρόνια, ακόμα και όσοι έχουν προσφύγει και δικαιούνται ποσά, δεν τα έχουν λάβει».
Από την πλευρά του, ο ΕΦΚΑ αναφέρει ότι οι εκκρεμείς αιτήσεις σύνταξης ανέρχονται σε περίπου 15.800, υποστηρίζοντας πως υπάρχει σημαντική πρόοδος στη μείωση των καθυστερήσεων.
Τρόποι ενημέρωσης για την πορεία της σύνταξης
1. Μέσω του Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας
Ο e-ΕΦΚΑ προσφέρει πλέον μια ψηφιακή πλατφόρμα επικοινωνίας, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να αποστέλλουν ηλεκτρονικά δικαιολογητικά, να επικοινωνούν με τους υπαλλήλους του φορέα και να παρακολουθούν την πρόοδο της αίτησής τους. Η διαδικασία γίνεται σε πραγματικό χρόνο, με δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων και εγγράφων.
2. Μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1555
Το ενοποιημένο τηλεφωνικό κέντρο 1555, πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας, εξυπηρετεί καθημερινά τους ασφαλισμένους, παρέχοντας πληροφορίες για την πορεία των αιτήσεων και λύσεις σε απορίες.
3. Ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ
Οι ασφαλισμένοι μπορούν να παρακολουθούν την κατάσταση της αίτησής τους μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ, επιλέγοντας την επιλογή «παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης».
4. Μέσω της Θυρίδας Πολίτη στο my.gov.gr
Η νέα υπηρεσία ενημέρωσης μέσω της Θυρίδας Πολίτη στην πλατφόρμα my.gov.gr επιτρέπει την άμεση αποστολή συνταξιοδοτικών αποφάσεων στους πολίτες, προσφέροντας άμεση, ασφαλή και εξατομικευμένη πληροφόρηση. Η πρόσβαση σε αυτή τη δυνατότητα απαιτεί προηγούμενη εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας κατά την υποβολή της αίτησης.
Αυτές οι ψηφιακές λύσεις έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν και να επιταχύνουν τη διαδικασία, μειώνοντας τα φαινόμενα καθυστερήσεων και ταλαιπωρίας για τους ασφαλισμένους.

