Οργή προκάλεσε η επιμονή τράπεζας του Μεξικό να εμφανιστεί αυτοπροσώπως μια κατάκοιτη ηλικιωμένη για να λάβει τη σύνταξή της – Παρά τις ασθένειες και την ακινησία της, η BBVA ζήτησε φυσική παρουσία
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στο Μεξικό η εικόνα μιας 96χρονης γυναίκας να μεταφέρεται με φορείο ασθενοφόρου σε υποκατάστημα της τράπεζας BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria) στην πολιτεία Οαχάκα, προκειμένου να επαληθευτεί η ταυτότητά της και να μπορέσει να συνεχίσει να λαμβάνει τη σύνταξή της.
Το βίντεο και οι φωτογραφίες που καταγράφουν τη σκηνή κάνουν τις τελευταίες μέρες τον γύρο των social media, προκαλώντας σοκ και κατακραυγή από χιλιάδες χρήστες, οι οποίοι καταγγέλλουν την τράπεζα για έλλειψη ενσυναίσθησης και παραβίαση των δικαιωμάτων των ηλικιωμένων.
Η 96χρονη Φιντέλια Βάσκεθ Νούνιο είναι κατάκοιτη λόγω ηλικίας και σοβαρών προβλημάτων υγείας. Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε η οικογένειά της, παρά την κατάστασή της και την προσπάθεια του γιου της να προσκομίσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα επίσημα πιστοποιητικά, πληρεξούσια και νομική εκπροσώπηση η τράπεζα απαίτησε φυσική παρουσία, προκειμένου να διορθωθεί ένα σφάλμα στη βιομετρική της εγγραφή. Το λάθος αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να λάβει τη σύνταξή της για έξι ολόκληρους μήνες.
«Παρείχαμε τα πάντα, αλλά μας είπαν ότι δεν αρκούν. Ζήτησαν να εμφανιστεί η ίδια, παρόλο που ήταν σαφές ότι δεν μπορούσε να μετακινηθεί», δήλωσε ο γιος της, Ζιλμπέρτο Αγιάλα, σε τοπικά μέσα.
«Ο διευθυντής του υποκαταστήματος μας ενημέρωσε ότι η πληρωμή των συντάξεων είχε ανασταλεί και ότι έπρεπε να πληρούμε πρόσθετες προϋποθέσεις. Ήταν μια πραγματική ταλαιπωρία», πρόσθεσε.

«Μας έλεγαν ότι δεν έμοιαζαν τα χαρακτηριστικά της με την προηγούμενη βιομετρική καταγραφή»
Η κόρη της ηλικιωμένης, Ερνέστια, επισήμανε ότι η μητέρα της υποβλήθηκε σε αυστηρό έλεγχο λόγω… αλλοίωσης των χαρακτηριστικών της:
«Μας έλεγαν ότι τα χαρακτηριστικά του προσώπου της δεν ταίριαζαν με αυτά στην προηγούμενη βιομετρική καταγραφή. Λες και μια γυναίκα 96 ετών παραμένει ίδια με το πέρασμα των δεκαετιών», σχολίασε οργισμένη.
Η οικογένεια καταγγέλλει επίσης ότι η BBVA δεν πρότεινε καμία εναλλακτική διαδικασία, παρότι γνώριζε την κατάσταση της ηλικιωμένης. Ύστερα από την ευρεία δημοσιοποίηση του περιστατικού, η οικογένεια υπέβαλε καταγγελία στην Εθνική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στον Συνήγορο του Πολίτη της Οαχάκα, καθώς και στην Εθνική Επιτροπή για την Προστασία των Χρηστών Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών.

