Τι δείχνει η στατιστική σύνοψη της Boeing για τα ατυχήματα
Το πρόσφατο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία με εμπλοκή ενός Boeing 787 Dreamliner κατά τη φάση της απογείωσης έρχεται να αναδείξει ένα στατιστικό δεδομένο σύμφωνα με το οποίο η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας δεν βρίσκεται κατά τη διάρκεια της πτήσης, αλλά στα τελευταία λεπτά της και λιγότερο κατά τη διάρκεια της απογείωσης.
Σύμφωνα με τη στατιστική σύνοψη της Boeing για τα ατυχήματα αεροσκαφών (Statistical Summary of Commercial Jet Airplane Accidents) την οποία οπτικοποίησε και δημοσιεύει το πρακτορείο Reuters, που καλύπτει την περίοδο 2015 έως 2024, η φάση της προσγείωσης είναι η πιο επικίνδυνη από όλες. Η Boeing καταγράφει σαφώς ότι τα περισσότερα θανατηφόρα ή σοβαρά ατυχήματα συμβαίνουν κατά την τελική επαφή του αεροσκάφους με τον διάδρομο, καθιστώντας αυτή τη φάση κρισιμότερη ακόμη και από την απογείωση.

Η προσγείωση θεωρείται εξαιρετικά απαιτητική για πολλούς λόγους. Οι πιλότοι καλούνται να εκτελέσουν μία άσκηση ακριβείας, συνυπολογίζοντας μεταβλητές όπως ταχύτητα, γωνία καθόδου, καιρικά φαινόμενα και την κατάσταση του διαδρόμου. Κάθε απόκλιση, κάθε δευτερόλεπτο καθυστέρησης, μπορεί να είναι καθοριστικό. Σε αεροδρόμια με περιορισμένες υποδομές, όπως πολλά της Νότιας Ασίας, οι πιθανότητες ατυχήματος αυξάνονται ραγδαία.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η φάση της πτήσης σε σταθερό ύψος, αυτή που διαρκεί τις περισσότερες ώρες, παρουσιάζει ελάχιστα ατυχήματα, επιβεβαιώνοντας την άποψη ότι ο κίνδυνος στην αεροπλοΐα δεν αυξάνεται με το χρόνο στον αέρα, αλλά με την πολυπλοκότητα των μεταβάσεων από και προς αυτόν.