Καταρρίπτουμε τους πιο διαδεδομένους μύθους για το hangover

Είναι το επόμενο πρωί. Τα βλέφαρα μισανοίγουν με πόνο και νιώθεις το κεφάλι σου σα να έχει φάει χτύπημα με βαριοπούλα. Το γαστρικά υγρά έχουν ανεβοκατέβει αμέτρητες φορές στον οισοφάγο και η καούρα είναι ασύλληπτη. Προσπαθείς να σηκωθείς όρθιος αλλά η μυϊκή σου δύναμη έχει εκμηδενιστεί. Μερικά εγκεφαλικά κύτταρα συνεχίζουν να λειτουργούν και είναι αυτά που σου ξαναφέρνουν στη μνήμη αταξινόμητες σκηνές από την χθεσινοβραδινή κραιπάλη –ποτά, ποτά, ποτά.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει μαγικό χάπι που θα σε κάνει να ξεφύγεις μονομιάς από το λήθαργό σου. Υπάρχουν όμως μερικά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις τον εαυτό σου να ανασυγκροτηθεί. Εδώ, έχουμε τους τρόπους για να χαλιναγωγήσεις το hangover σου και να κάνεις τη μέρα σου λίγο πιο εύκολη.

Μην πάρεις ακεταμινοφαίνη
Ευρύτερα γνωστή ως παρακεταμόλη, η ουσία που περιέχουν τα Depon, Panadol και Lonarid μπορεί να σπείρει τον όλεθρο στο συκώτι σου, όταν βρίσκεσαι σε κατάσταση μέθης. Ο λόγος είναι ότι όταν το ήπαρ απασχολείται εντατικά με το μεταβολισμό του αλκοόλ, επεξεργάζεται το παυσίπονο με διαφορετικό τρόπο από ό, τι θα έκανε σε φυσιολογικές συνθήκες, δημιουργώντας τοξικές ενώσεις που εύκολα προκαλούν φλεγμονή στο συκώτι.

Πάρε ιμπουπροφαίνη
Αν υπάρχει σοβαρός λόγος να πας στη δουλειά την επόμενη μέρα και πρέπει να έχεις συγκροτημένη εγκεφαλική λειτουργία, ρύθμισε το ξυπνητήρι σου λίγο νωρίτερα, κατάπιε ένα Advil, Nurofen ή Brufen με δυο ποτήρια νερό και ξανακοιμήσου. Η αντιφλεγμονώδης ιμπουπροφαίνη που περιέχουν αυτά τα παυσίπονα λειτουργεί περίφημα μία ώρα μετά τη λήψη της και θα σε μετατρέψει σε ένα λειτουργικό ανθρώπινο ον.

Ο καφές δεν κάνει
Κατεβάζοντας το ένα εσπρέσο μετά το άλλο ούτε θα ξεμεθύσεις ούτε θα απαλλαγείς από το hangover. Στην πραγματικότητα η καφεΐνη λειτουργεί ως διουρητικό και ενδεχομένως να σε κάνει να νιώθεις χειρότερα, ως αποτέλεσμα της περαιτέρω αφυδάτωσης του οργανισμού σου.

Το τσάι κάνει
Η καφεΐνη που περιέχει το τσάι απελευθερώνεται με ηπιότερο τρόπο στον οργανισμό και η δράση της είναι μακρά και χωρίς μεταπτώσεις, χαρίζοντας ώθηση στην ενέργειά σου και σταδιακή εγρήγορση της πνευματικής σου ικανότητας. Και το καλό είναι πως ένα μόνο φλιτζάνι μαύρο τσάι, αρκεί.

Άσε τα λουκάνικα και το μπέικον
Είναι μύθος πως οι τηγανισμένες λιπαρές τροφές αποτελούν «φάρμακο» για το hangover –το αντίθετο. Από τη στιγμή που το στομάχι σου έχει ήδη διαλυθεί από το οινόπνευμα, οι τηγανητές τροφές ρίχνουν λάδι στη φωτιά. Στην αρχή, το κορεσμένο λίπος θα σε κάνει να νιώσεις μια όμορφη ζεστασιά καταπίνοντάς το, όμως, λίγο μετά οι καούρες θα είναι εντονότερες.

Φτιάξε δυο αυγά
Βραστά ή ποσέ. Τα αυγά περιέχουν κυστεΐνη, μια ουσία που μπορεί να βοηθήσει να διασπάσει την ακεταλδεΰδη, μια τοξίνη που σχετίζεται άμεσα με το μεταβολισμό της αλκοόλης και την αίσθηση hangover.

Ξέχνα το γυμναστήριο
Αν όντως πέρασες μια ατέλειωτη νύχτα ξεφαντώματος με συνοδεία αλκοόλ και χορού, μια σκληρή προπόνηση το επόμενο πρωί δεν είναι η καλύτερη ιδέα -είναι ένας ακόμη μύθος. Το αλκοόλ είναι διουρητικό, που σημαίνει ότι σε μεγάλες ποσότητες, θα σε έχει αφυδατώσει σφοδρά. Άρα, ασκούμενος, θα αποβάλλεις με τον ιδρώτα ό,τι έχει απομείνει από νερό στο σώμα σου. Επιπλέον, το μυϊκό σου σύστημα, καταβεβλημένο από τις ολονύχτιες χορευτικές φιγούρες ή την ορθοστασία, θα είναι πολύ επιρρεπές σε κράμπες και σοβαρούς τραυματισμούς.

Κάνε κρύο ντους
Το κρύο νερό θα βάλει όλο το νευρικό σου σύστημα σε κατάσταση συναγερμού. Για να προσθέσεις ακόμη μεγαλύτερες ποσότητες αναζωογόνησης και να τονώσεις όλες τις αισθήσεις σου προτίμησε ένα αφρόλουτρο με μέντα: πέρα από τη δροσιά που χαρίζει στο δέρμα, τα αιθέρια έλαια μέντας έχουν και αναλγητικές ιδιότητες, ανακουφίζοντας από τον πονοκέφαλο και επιταχύνοντας τη διαδικασία ανάνηψης του οργανισμού σου.

Δεν πίνεις μπύρα
Λένε, πως μια μπύρα μετά από hangover, μειώνει τον πονοκέφαλο: όντως, ισχύει, αλλά για ελάχιστο χρόνο. Μετά, τα συμπτώματα είναι χειρότερα.

Πίνεις άφθονα –μη αλκοολούχα- υγρά
Το μεταλλικό νερό είναι η καλύτερη επιλογή για να ενυδατώσεις τον εαυτό σου μετά από μια νύχτα υψηλής κατανάλωσης οινοπνεύματος. Δοκίμασε επίσης και τα ισοτονικά ποτά (για να αντικαταστήσεις τους χαμένους ηλεκτρολύτες), χυμό πορτοκαλιού χαμηλής οξύτητας (για να αναπληρώσεις τη χαμένη βιταμίνη C) και φυσικούς χυμούς φρούτων (για να κρατήσεις τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου υπό έλεγχο).

Πριν κοιμηθείς, δεν τρως
Ένα γεμάτο στομάχι μετά από δέκα ποτά δεν απορροφά το αλκοόλ -είναι μύθος. Οι τροφές πρέπει να υπάρχουν ήδη στο πεπτικό σου σύστημα πριν ξεκινήσεις να πίνεις. Οπότε, επιλέγοντας από πριν τροφές με πολλά λιπαρά (όπως μπριζόλα ή και πίτσα) θα κάνουν αρκετό χρόνο να χωνευθούν με συνέπεια το αλκοόλ που πέφτει μέσα να αφομοιώνεται πιο αποτελεσματικά.

Πριν κοιμηθείς, πίνεις νερό
Όταν το έχεις παρακάνει με τα ποτά, η αφυδάτωση του οργανισμού σου φτάνει στα όρια, συνεπώς, φτάνοντας σπίτι πρέπει να αναπληρώσεις αυτά τα υγρά. Χωρίς νερό, το σώμα σου θα πάρει ό,τι υγρά χρειάζεται από τα ζωτικά σου όργανα, συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα μια θηριώδη κεφαλαλγία το επόμενο πρωί. Ωστόσο, το πιο σωστό πράγμα που έχεις να κάνεις, είναι να προσλαμβάνεις αρκετό νερό ενώ βρίσκεσαι στο μπαρ: πίνοντας ένα μεγάλο ποτήρι νερό για κάθε ποτάκι που κατεβάζεις, η επόμενη μέρα δεν θα σε βρει σε τόσα χάλια.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here