«Σε συνθήκες καύσωνα, η θερμοκρασία που ανακοινώνεται επισήμως από τους μετεωρολογικούς σταθμούς, μετρημένη τυπικά σε ύψος 2 μέτρων και σε σκιερό, καλά αεριζόμενο περιβάλλον, απέχει σημαντικά από την πραγματική θερμική επιβάρυνση που βιώνει ο πολίτης μέσα στην πόλη ειδικά μέσα σε ένα αυτοκίνητο», αναφέρει σε ανάρτησή του ο Θεόδωρος Κολυδάς.
Αμέσως μετά εξηγεί: «ιδίως όταν βρισκόμαστε κοντά σε θερμαινόμενες επιφάνειες, όπως το παράθυρο ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου, η θερμοκρασία μπορεί να υπερβεί κατά πολύ τις επίσημες θερμοκρασίες. Αν θεωρήσουμε ότι η εξωτερική θερμοκρασία είναι 40°C, η υπέρβαση δεν είναι αμελητέα, καθώς η θερμότητα που συσσωρεύεται σε μεταλλικές και γυάλινες επιφάνειες, η ανακλώμενη ακτινοβολία από άσφαλτο και κτίρια, καθώς και το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας, οδηγούν σε πραγματικές συνθήκες που συχνά προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν τους 60–70°C σε συγκεκριμένα σημεία του οχήματος».
Σε σχετικό του άρθρο ο Θεόδωρος Κολυδάς παραθέτει χαρακτηριστικό πίνακα. Η διαφορά οφείλεται στην άμεση έκθεση στον ήλιο, στην αντανάκλαση από την άσφαλτο, τους τοίχους και τα κτήρια, στην αστική θερμική νησίδα και στην έλλειψη κυκλοφορίας του αέρα στο σταθμευμένο όχημα.


