26 Ιουλίου 2025

Συμμαχία Μπέζος – Μασκ: Η SpaceX βοήθησε την Amazon να εκτοξεύσει δορυφόρους


Σε μία ασυνήθιστη συμμαχία κατέληξαν οι διαστημικές εταιρείες του Τζεφ Μπέζος και του Έλον Μασκ . Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου και της πληροφορικής Amazon βασίζεται τώρα στην ανταγωνίστρια εταιρεία του δισεκατομμυριούχου, πρώην «φίλου» του Τραμπ, για να εκτοξεύσει δορυφόρους στο διάστημα.

Εικοσιτέσσερις δορυφόροι από το Project Kuiper της Amazon εκτοξεύτηκαν στις 2:18 π.μ. (τοπική ώρα) με έναν από τους πυραύλους Falcon 9 της SpaceX από μια εξέδρα εκτόξευσης στην Space Coast της Φλόριντα. Η αποστολή σηματοδοτεί ένα ασυνήθιστο «ντιλ». Η Starlink της SpaceX είναι αυτή τη στιγμή ο κορυφαίος πάροχος δορυφορικού διαδικτύου σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη, με έναν αστερισμό περίπου 8.000 δορυφόρων και περίπου 5 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως.

Η Amazon ξεκίνησε το Project Kuiper το 2019 με στόχο την παροχή ευρυζωνικού διαδικτύου από έναν αστερισμό περισσότερων από 3.000 δορυφόρων, σε άμεσο ανταγωνισμό με τη StarLink του δισεκατομμυριούχου, γεννημένου στη Νότια Αφρική.

Εάν πετύχουν όλες οι φάσεις της εκτόξευσης, η Amazon θα έχει συνολικά 78 δορυφόρους σε τροχιά. Για να τηρήσει την αυστηρή προθεσμία που επιβάλλουν οι ομοσπονδιακές Αρχές στις ΗΠΑ, η Amazon πρέπει να κατασκευάσει και να αναπτύξει γρήγορα τους δορυφόρους, εξασφαλίζοντας σημαντική χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου από τους προμηθευτές πυραύλων. Η Kuiper έχει προγραμματίσει έως και 83 εκτοξεύσεις, συμπεριλαμβανομένων τριών πτήσεων με την SpaceX.

SpaceX εναντίον Blue Origin

Το διάστημα έχει αναδειχθεί σε πεδίο μάχης μεταξύ του Μασκ και του ιδρυτή της Amazon, Τζεφ Μπέζος. Εκτός από την Kuiper, ο Μπέζος ανταγωνίζεται επίσης τον Μασκ μέσω της εταιρείας πυραύλων Blue Origin .

Τον Ιανουάριο, η Blue Origin εκτόξευσε για πρώτη φορά τον πύραυλο New Glenn, ο οποίος προορίζεται να ανταγωνιστεί τους επαναχρησιμοποιούμενους πυραύλους Falcon 9 της SpaceX. Αν και η Blue Origin αυτή τη στιγμή υστερεί σε σχέση με την SpaceX, ο Μπέζος προέβλεψε πέρυσι ότι η τελευταία της επιχείρηση θα ήταν κάποια μέρα η μεγαλύτερη που έχει κατασκευάσει ποτέ η Amazon, ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου που ίδρυσε το 1994.

Η Kuiper είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της Amazon, με πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια να έχουν διατεθεί για το έργο. Η εταιρεία θα μπορούσε να χρειαστεί να δαπανήσει έως και 23 δισεκατομμύρια δολάρια για να κατασκευάσει τον πλήρη αστερισμό της, έγραψαν οι αναλυτές της Bank of America σε σημείωμα προς τους πελάτες την περασμένη εβδομάδα. Αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνει το κόστος κατασκευής των τερματικών που θα χρησιμοποιούν οι καταναλωτές για να συνδεθούν στην υπηρεσία.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Amazon θα δαπανήσει 150 εκατομμύρια δολάρια ανά εκτόξευση φέτος, ενώ το κόστος παραγωγής δορυφόρων αναμένεται να φτάσει τα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2025.

Η Amazon στοχεύει σε μια αγορά που αναμένεται να αυξηθεί σε τουλάχιστον 40 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, έγραψαν οι αναλυτές, επικαλούμενοι εκτιμήσεις της Boston Consulting Group. Η εταιρεία εκτίμησε ότι η Amazon θα μπορούσε να δημιουργήσει πωλήσεις 7,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Kuiper έως το 2032, εάν κατακτούσε μερίδιο αγοράς 30% .


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ