5 Δεκεμβρίου 2025

Ρένα Βλαχοπούλου: Η ζωή σαν παραμύθι, ο θρίαμβος, οι συγκρούσεις και το απρόσμενο φινάλε


Σαν σήμερα, στις 29 Ιουλίου 2004, έσβησε ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια της ελληνικής ψυχαγωγίας. Η Ρένα Βλαχοπούλου, η «τρελοκερκυραία» που λάτρεψε το κοινό μέσα από τις αμέτρητες επιτυχίες της στον κινηματογράφο και στο θέατρο, άφησε την τελευταία της πνοή, μία μέρα μετά τα 81α γενέθλιά της.

Η Ρένα δεν υπήρξε απλώς μια ταλαντούχα ηθοποιός. Ήταν ένα αυθεντικό φαινόμενο. Με χιούμορ, αυθορμητισμό και σκηνική παρουσία που μάγευε, σημάδεψε ανεξίτηλα τη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου.

Ρένα Βλαχοπούλου: Η παιδική ηλικία και οι πρώτες νότες

Γεννημένη στην Κέρκυρα, από μικρή έδειξε ότι ήταν ανήσυχο πνεύμα. Με χιούμορ παραδεχόταν ότι μικρή ήταν… παραμυθατζού και φοβερή ψεύτρα. Σε ηλικία μόλις 7 ετών άρχισε να τραγουδά, και στα 16 της εργαζόταν επαγγελματικά σε ζαχαροπλαστείο, ενώ έκανε τις πρώτες μουσικές της εμφανίσεις σε τοπικό ωδείο.

Το 1939, όταν παντρεύτηκε τον πρώτο της σύζυγο, ποδοσφαιριστή της ΑΕΚ, Κώστα Βασιλείου, μετακόμισε στην Αθήνα, όπου άρχισε την καλλιτεχνική της καριέρα σε μαγαζιά και καμπαρέ. Τη φωνή της ανακάλυψε ο Μίμης Τραϊφόρος, που την ανέβασε στο πάλκο της «Όασης» στο Ζάππειο. Εκεί ερμήνευσε για πρώτη φορά τη «Μικρή Χωριατοπούλα», τραγούδι που στη συνέχεια μετατράπηκε στο αντιστασιακό «Κορόιδο Μουσολίνι».

Μια προσωπική τραγωδία και η αρχή μιας μεγάλης καριέρας

Τον Νοέμβριο του 1940, ο ιταλικός βομβαρδισμός της Κέρκυρας σκότωσε οκτώ ανθρώπους – ανάμεσά τους και τους δύο γονείς της, όταν βόμβα έπληξε το πατρικό τους. Η Ρένα έμαθε τα τραγικά νέα λίγο πριν ανέβει στη σκηνή. Επιχείρησε να τραγουδήσει, αλλά δεν άντεξε και κατέρρευσε. Τη θέση της πήρε η Άννα Καλουτά για να συνεχιστεί η παράσταση.

Αν και σημαδεμένη από αυτή την απώλεια, η καριέρα της απογειώθηκε. Έπαιξε δίπλα σε θρύλους, συνεργάστηκε με τη Σοφία Βέμπο και γνώρισε επιτυχία και στο εξωτερικό. Ο δεύτερος της γάμος ήταν με τον τραπεζίτη Γιάννη Κωστόπουλο.

Η λάμψη του σινεμά και η «ανακάλυψη» από τον Δαλιανίδη

Η πρώτη της ταινία ήρθε το 1956, αλλά η καθιέρωση στον κινηματογράφο ήρθε το 1962, όταν την ανακάλυψε ο Γιάννης Δαλιανίδης στο «Μετροπόλιταν». Αν και ο Φίνος είχε ενστάσεις, μόλις την άκουσε να τραγουδά, την ήθελε για πάντα συνεργάτιδα. Η Βλαχοπούλου έγινε σύμβολο των ελληνικών μιούζικαλ και κωμωδιών με χαρακτηριστική άνεση και αυτοσαρκαστικό χιούμορ.

Ο έρωτας που κράτησε μια ζωή και η απουσία παιδιών

Τον τελευταίο της σύντροφο, Γιώργο Λαφαζάνη, τον γνώρισε τυχαία το 1965. Από τότε έμειναν αχώριστοι. Εκείνος τη φώναζε μόνο με το κανονικό της όνομα, Ειρήνη, θεωρώντας ότι η «Ρένα» ανήκε στον κόσμο, ενώ η «Ειρήνη» μόνο σε εκείνον.

Η ίδια δεν θέλησε ποτέ να αποκτήσει παιδιά, καθώς πίστευε πως δεν μπορούσε να αφοσιωθεί πλήρως στον ρόλο της μητέρας. Σύμφωνα με τον Μάκη Δελαπόρτα, είχε κάνει πολλές εκτρώσεις, μεταξύ των οποίων και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της «Κόμισσας της Κέρκυρας».

Ο καυγάς με τη Μελίνα και η «σχέση» με τη χούντα

Το μοναδικό στίγμα στην κατά τα άλλα αστραφτερή διαδρομή της ήταν η στενή σχέση της με το καθεστώς της χούντας. Συμμετείχε σε φιλοχουντική επιθεώρηση όπου μεταξύ άλλων σατίριζε και τη Μελίνα Μερκούρη με ένα κακόγουστο λογοπαίγνιο που δεν συγχωρέθηκε ποτέ από τη γνωστή αγωνίστρια της Δημοκρατίας.

Μετά την πτώση της δικτατορίας, όταν οι δυο τους συναντήθηκαν, η Μερκούρη την άρπαξε από τα μαλλιά φωνάζοντας: «Ποια είπες Μερκουράδα, μωρή χουντιάρα;».

Ρένα Βλαχοπουλου: Η διαθήκη που σόκαρε την οικογένεια

Η Ρένα και ο Γιώργος είχαν συμφωνήσει: όποιος πέθαινε πρώτος, θα άφηνε την περιουσία στον άλλον. Όταν εκείνη έφυγε το 2004, όλα πέρασαν στον Γιώργο. Όμως έξι χρόνια μετά, όταν πέθανε κι εκείνος, όλη η περιουσία πήγε στην αδερφή του, αφήνοντας την οικογένεια της Βλαχοπούλου εκτός.

Ο αδερφός της, Σπύρος, είχε δηλώσει: «Δεν πήραμε ούτε μια καρφίτσα. Μείναμε άφωνοι όταν ανοίχτηκε η διαθήκη. Ήταν άδικο για εμάς που ήμασταν το αίμα της».

Η Ρένα Βλαχοπούλου, η γυναίκα με το αστείρευτο ταλέντο και το χαμόγελο που σκόρπιζε φως, έζησε όπως ήθελε. Δεν ζήτησε συγγνώμη για τις επιλογές της και δεν μετάνιωσε για τίποτα. Έφυγε με τον δικό της όρο: γεμάτη, αγαπημένη, αλλά και αμφιλεγόμενη – όπως οι πραγματικά μεγάλο


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ