5 Δεκεμβρίου 2025

Spotify: Αυξήσεις στις συνδρομές από Σεπτέμβριο και νέα πακέτα για χρήστες


Ακριβότερη θα γίνει από τον Σεπτέμβριο η χρήση του Spotify, καθώς η πλατφόρμα streaming ανακοίνωσε ότι προχωρά σε νέες αυξήσεις τιμών, εισάγοντας παράλληλα καινούργιες υπηρεσίες για τους συνδρομητές της.

Ο Άλεξ Νόρστρεμ, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Spotify, δήλωσε στους Financial Times ότι οι αυξήσεις τιμών αποτελούν πλέον «μέρος της στρατηγικής εργαλειοθήκης» της εταιρείας, ύστερα από χρόνια στασιμότητας. Ωστόσο, τόνισε πως θα συνδυάζονται με νέες λειτουργίες και πρόσθετες δυνατότητες.

Η πορεία των αυξήσεων

Η Spotify άρχισε να ανεβάζει τις τιμές πριν από δύο χρόνια, κίνηση που χαιρετίστηκε από τους επενδυτές καθώς η εταιρεία επιδίωκε κερδοφορία ύστερα από μακρά περίοδο ανάπτυξης της συνδρομητικής βάσης. Το 2024 σημείωσε το πρώτο ετήσιο κέρδος, χάρη σε αυξήσεις και περικοπές κόστους.

Στις αρχές Αυγούστου, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι μηνιαίες τιμές για τα premium πακέτα θα αυξηθούν σε ορισμένες αγορές από τον Σεπτέμβριο, με αποτέλεσμα η μετοχή της να εκτοξευθεί σχεδόν κατά 10%.

«Οι προσαρμογές τιμών αποτελούν βασικό εργαλείο και θα εφαρμόζονται όταν υπάρχει επιχειρηματικό νόημα», ανέφερε ο Νόρστρεμ, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θέλει να συνεχίσει να «προσθέτει αξία» για τους χρήστες.

Η αύξηση συνδρομητών

Παρά τις αυξήσεις, οι συνδρομητές του Spotify συνεχίζουν να αυξάνονται. Σύμφωνα με τον Νόρστρεμ, η εταιρεία κερδίζει μερίδιο αγοράς και στοχεύει να ξεπεράσει το 1 δισ. χρήστες.

Ο αριθμός των συνδρομητών αυξήθηκε κατά 12% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 276 εκατομμύρια, ενώ οι ενεργοί χρήστες τον μήνα ανήλθαν σε 696 εκατομμύρια (+11%). Παρά ταύτα, στο β’ τρίμηνο καταγράφηκε καθαρή ζημία.

«Είναι αδύνατο να μη φτάσουμε το δισ. χρήστες, είναι σίγουρα στόχος», σημείωσε ο Νόρστρεμ.

Νέες λειτουργίες και υπηρεσίες

Το Spotify γνωστοποίησε ότι οι χρήστες έχουν δημιουργήσει σχεδόν 9 δισ. playlists και παρουσίασε νέο τρόπο προσαρμογής μεταβάσεων μεταξύ των τραγουδιών. Παράλληλα, επεκτείνεται σε audiobooks, podcasts και καινοτόμα εργαλεία όπως ο AI DJ.

Σχεδιάζεται επίσης νέο πακέτο τύπου «superfan», το οποίο θα κοστίζει περίπου 6 δολάρια επιπλέον τον μήνα, απευθυνόμενο στους πιο αφοσιωμένους θαυμαστές καλλιτεχνών. Οι δισκογραφικές το θεωρούν πιθανό μοχλό ανάπτυξης για τη μουσική βιομηχανία.

Η στρατηγική πανταχού παρουσίας

Ο Νόρστρεμ επεσήμανε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει σε τεχνητή νοημοσύνη και στη διεύρυνση της παρουσίας της σε συσκευές και πλατφόρμες.

«Το ονομάζουμε στρατηγική πανταχού παρουσίας του Spotify», ανέφερε χαρακτηριστικά.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ