5 Δεκεμβρίου 2025

ΕΦΚΑ: Όλες οι υπηρεσίες σε ένα «Dashboard του Πολίτη» – Τι αλλάζει για ασφαλισμένους και συνταξιούχους


Εδώ και λίγες ημέρες λειτουργεί η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία του ΕΦΚΑ, το «Dashboard του Πολίτη», η οποία παρουσιάζεται επίσημα αύριο Τρίτη και υπόσχεται να κάνει πιο εύκολη και άμεση την πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες και υπηρεσίες για ασφαλισμένους και συνταξιούχους, τόσο από υπολογιστή όσο και από κινητό τηλέφωνο.

Μέσα από τη νέα πλατφόρμα, οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν τα ένσημα, τον ασφαλιστικό βίο, τα ραντεβού με τον ΕΦΚΑ, τα ειδοποιητήρια καταβολής εισφορών ή δόσεων, τα ποσοστά αναπηρίας και τα εκκαθαριστικά συντάξεων. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για άμεση έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων ασφαλιστικής ενημερότητας, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες. Επιπλέον, προβλέπονται προσωποποιημένες ειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις, ενώ μελλοντικά η εφαρμογή θα εμπλουτίζεται με ακόμα περισσότερες λειτουργίες.

Νέο ψηφιακό εργαλείο του ΕΦΚΑ

Το νέο ψηφιακό εργαλείο παρέχει προσωποποιημένη πληροφόρηση με ευκολία, ταχύτητα και ασφάλεια. Η πρόσβαση γίνεται μέσω των προσωπικών κωδικών Taxisnet και επιβεβαίωσης με One Time Password (OTP). Ωστόσο, για την είσοδο απαιτείται πρώτα εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Πολλοί πολίτες δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει την καταχώρισή τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν αμέσως την πλατφόρμα.

Ανάλογα με την κατηγορία (π.χ. μισθωτός, μη μισθωτός, άτομο με αναπηρία, συνταξιούχος), η αρχική οθόνη εμφανίζει συγκεντρωμένα όλα τα βασικά στοιχεία. Στην ενότητα Αιτήσεις, προβάλλονται οι αιτήσεις που έχει καταθέσει ο ασφαλισμένος μαζί με την κατάστασή τους, ενώ υπάρχει δυνατότητα υποβολής νέων για μεταβολή στοιχείων, επιδόματα ή άλλες παροχές.

Επιπλέον, στη θέση των τραπεζικών συναλλαγών, ο χρήστης μπορεί να αλλάξει ή να διορθώσει το IBAN και να ορίσει τον πρωτεύοντα τραπεζικό λογαριασμό του. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, μπορεί να εκτυπώσει άμεσα την βεβαίωση απογραφής.

Η καταγραφή του ασφαλιστικού ιστορικού θα συμβάλει στη γρηγορότερη διεκπεραίωση αιτήσεων συνταξιοδότησης, ώστε στο άμεσο μέλλον να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος απονομής των συντάξεων.

Εφαρμογή «myEFKA mobile App»

Παράλληλα, έχει αναπτυχθεί η εφαρμογή «myEFKA mobile App», διαθέσιμη σε App Store και Google Play, που δίνει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet. Η εφαρμογή περιλαμβάνει τις ίδιες λειτουργικότητες με την κεντρική πλατφόρμα, αλλά προσαρμοσμένες για ευκολότερη χρήση σε κινητές συσκευές.

Οι στρατηγικές πρωτοβουλίες ψηφιακού εκσυγχρονισμού

Η νέα πλατφόρμα αποτελεί μία από τις τέσσερις στρατηγικές πρωτοβουλίες ψηφιακού εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ και του υπουργείου Εργασίας. Οι υπόλοιπες αφορούν:

  • την αναβάθμιση των ΚΕΠΑ,

  • την ψηφιοποίηση του αρχειακού υλικού,

  • και το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2026.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι εργασίες ψηφιοποίησης περίπου 53 εκατομμυρίων εγγράφων του ΕΦΚΑ που βρίσκονταν αποθηκευμένα σε κούτες. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας έως το τέλος του έτους.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ