Πώς το πρόσωπό σας μαρτυρά το στρες που κρύβετε μέσα σας

Συμβουλές περιποίησης της επιδερμίδας όταν το άγχος κυριαρχεί στη ζωή σας.
Έχετε παρατηρήσει ότι όταν βρίσκεστε σε παρατεταμένες περιόδους με έντονο στρες και αγωνία, η επιδερμίδα του προσώπου σας υποφέρει περισσότερο κι απ’ την «ψυχή» σας; «Αν είστε ακόμη και ελάχιστα επιρρεπείς στην ξηρότητα ή την ακμή, το άγχος μπορεί να κάνει τα προβλήματα της επιδερμίδας πολύ χειρότερα, πολλές φορές μέσα και σε μια νύχτα», λέει η ψυχοθεραπεύτρια Charlotte Ferguson-Quilter και ιδρύτρια της εταιρείας φυσικών προϊόντων Disciple Skincare, με ειδικές φόρμουλες για το δέρμα που έχει υποστεί βλάβες από το στρες.

Οι διακυμάνσεις των ορμονών εξαιτίας του άγχους είναι η κύρια αιτία. «Ο εγκέφαλος είναι κατασκευασμένος να απελευθερώνει την ορμόνη κορτιζόλη για να ανταποκριθεί στις επιθέσεις του άγχους, αλλά τα αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης σε παρατεταμένες χρονικές περιόδους επηρεάζουν σφοδρά κάθε σύστημα στο ανθρώπινο σώμα, συμπεριλαμβανομένων του θυρεοειδούς αδένα και των επινεφριδίων, της αρτηριακής πίεσης, των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, σκληραίνει τις αρτηρίες και αυξάνει την αποθήκευση λίπους. Όλες αυτές οι οργανικές βλάβες, αντικατοπτρίζονται άμεσα στην ευαίσθητη επιδερμίδα του προσώπου, εμφανίζοντας συμπτώματα που καμιά γυναίκα δεν θέλει να βιώνει», τονίζει η ειδικός.

Πρώτη αντίδραση της επιδερμίδας στο άγχος είναι η παραγωγή περισσότερου σμήγματος, γεγονός που φράζει τους πόρους και δημιουργεί το ιδανικό έδαφος για αναπαραγωγή βακτηρίων ακμής. Η Ferguson-Quilter προσθέτει ότι αυτή η φλεγμονώδης απόκριση αναγκάζει το δέρμα σε όλο το πρόσωπο να γεμίζει -εκτός από πυώδη σπυριά- έντονες ερυθριάσεις και μια γενική ασθενική όψη εξαιτίας της καταστολής του ανοσοποιητικού συστήματος.

«Μια άλλη επίπτωση των ορμονών του στρες είναι η υπερβολική αίσθηση ξηρότητας και ευθραυστότητας της επιδερμίδας, με συμπτώματα όπως έντονος κνησμός, σκασίματα, λέπια και υπερμελάγχρωση. Φανταστείτε πόσο τρομακτική εικόνα μπορούν να δημιουργήσουν αυτά τα συμπτώματα ξηρότητας συνδυαστικά με την ακμή, το πύον και τις ερυθριάσεις», λέει η ειδικός.

Η ολιστική προσέγγιση
«Η επιστημονική έρευνα μας δείχνει ότι μια γενικευμένη προσπάθεια αποβολής ή μείωσης του στρες έχει εντυπωσιακά οφέλη στην επιστροφή της επιδερμίδας σε φυσιολογικές λειτουργίες. Η βελτίωση του τρόπου ζωής μέσω συστηματικής άσκησης, γιόγκα, υγιεινής διατροφής και καλού ύπνου, μειώνει κατά 70% τα επίπεδα του στρες, βοηθώντας στην ταχεία αποκατάσταση της ανισορροπίας των ορμονών. Αυτό με τη σειρά του, επιτρέπει στον εγκέφαλο και στον οργανισμό να επιστρέψουν σε συνθήκες ηρεμίας, με άμεσα ορατό όφελος, μια καθαρή, ακτινοβόλα και νεανικότερη επιδερμίδα», συμβουλεύει η Ferguson-Quilter.

Η -καλλυντική- χείρα βοηθείας
«Επιλέγοντας φόρμουλες προϊόντων με έως και 100% ικανότητα των αγνών συστατικών τους να απορροφώνται από το δέρμα, αποτελεί την κορυφαία κίνηση πρόληψης», λέει η Ferguson-Quilter και συνεχίζει: «Μια συστηματική ρουτίνα περιποίησης που στοχεύει αποκλειστικά στην προστασία της επιδερμίδας από την εμφάνιση σημαδιών στρες, πρέπει να αποτελείται από προϊόντα με αιθέρια έλαια που εξισορροπούν τους ιστούς, αγνά εκχυλίσματα που τρέφουν και αναπλάθουν το δέρμα, βότανα που βοηθούν τους πόρους να μειώνουν τη λιπαρότητα, καθώς και συστατικά που έχουν αποδειχθεί επιστημονικά ότι ενισχύουν την ικανότητα των κυττάρων να θωρακίζουν το δέρμα από το στρες, όπως προβιοτικά και λινελαϊκό οξύ».

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here