Με θετικό πρόσημο η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων

Τις θετικές της επιδόσεις, που πέτυχε το 2018, κατάφερε να διατηρήσει το 1ο τρίμηνο του 2019 η αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα. Τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν κατά 0,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, διαμορφούμενες στα επίπεδα των €499 εκατ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, από τις επτά συνολικά επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς, οι τέσσερις κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, ενώ οι τρεις βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά.

Η μεγαλύτερη κατηγορία για τον κλάδο – από πλευράς αξίας – παραμένουν οι Τηλεπικοινωνίες, με τις πωλήσεις του τομέα, πάντως, να υποχωρούν το εξεταζόμενο διάστημα κατά 5,3% και να μειώνονται στα €147 εκατ. Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία του κλάδου – πάντα σε αξία πωλήσεων – ήταν το 1ο τρίμηνο του 2019 τα Προϊόντα Πληροφορικής, με την αξία αγοράς να αυξάνεται κατά 2,9% και να φθάνει στα €113 εκατ. Στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, το πρόσημο ήταν αρνητικό το 1ο τρίμηνο του 2019 κατά 1,8%, με τις πωλήσεις να κατέρχονται στα €72 εκατ. ευρώ. Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, οι πωλήσεις στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων μειώθηκαν κατά 2,8% και βρέθηκαν στα επίπεδα των €8 εκατ., ενώ οι πωλήσεις φωτογραφικών ειδών διευρύνθηκαν κατά 7,2% στα €6 εκατ. ευρώ.

Τηλεπικοινωνίες
Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, οι πωλήσεις σταθερών τηλεφώνων, έπειτα από αρκετά πτωτικά τρίμηνα, παρουσίασαν σημαντική αύξηση τους τρεις πρώτους μήνες του 2019. Αξιοσημείωτη ανάπτυξη εμφάνισαν και τα Headsets και τα Core Wearables. Πάντως, η κινητή τηλεφωνία κατέγραψε αρνητικό πρόσημο το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα. Στην κατηγορία των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών, τα ηχεία κατέγραψαν σημαντική αύξηση πωλήσεων στη διάρκεια του 1ου τριμήνου, βοηθούμενα τόσο από τις προσφορές, όσο και από την αύξηση πωλήσεων στις τηλεοράσεις, με την κατηγορία να συνεχίζει την ανοδική της πορεία, κυρίως, λόγω των χειμερινών εκπτώσεων.

Ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων κατέγραψε, επίσης, θετική πορεία, γεγονός που οφείλεται στις κατηγορίες SLR και Mirrorless. Αντίθετα, οι συσκευές MP3/MP4, τα Headphones, και οι οδηγοί πλοήγησης αυτοκινήτων, οι κάρτες μνήμης και τα DVD-players διατήρησαν την πτωτική τους πορεία. Πτώση παρατηρήθηκε επίσης και στα Camcorders και τα USB για το 1ο τρίμηνο του 2019, ενώ και οι κονσόλες, μετά από συνεχόμενα ανοδικά τρίμηνα, κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο.

Προϊόντα Πληροφορικής
Τα Προϊόντα Πληροφορικής πέτυχαν για ένα ακόμη τρίμηνο, σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, κυρίως, χάρη στην ανοδική πορεία της κατηγορίας του Gaming. Τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο την ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης. Στο μεταξύ, η αγορά των φορητών υπολογιστών κατέγραψε αύξηση πωλήσεων και το 1ο τρίμηνο του 2019, υποβοηθούμενη από την άνοδο του Gaming. Σημαντική ανάπτυξη παρατηρήθηκε και στους σταθερούς υπολογιστές, λόγω τόσο του Gaming, όσο και του λανσαρίσματος καινούριων μοντέλων. Στα περιφερειακά για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια), το πρόσημο ήταν, επίσης, θετικό με το Gaming να αποτελεί – και πάλι – πυλώνα της εν λόγω ανάπτυξης. Από τα Προϊόντα Πληροφορικής, μεγάλη πτώση, πάντως, εμφάνισαν οι κατηγορίες Media Tablets. Στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων, αρνητικό πρόσημο είχαν τόσο τα πολυμηχανήματα, όσο και οι εκτυπωτές.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here