Ποια επιβάλλεται να είναι τα κριτήρια επιλογής υποψηφίων δημάρχων και δημοτικών συμβούλων στις δημοτικές εκλογές της 26ης Μαΐου


Eνόσω βαδίζουμε στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 26ης Μαΐου είναι χρήσιμο να προβούμε σε μερικές σκέψεις για το ποια πρέπει να είναι τα κριτήρια επιλογής υποψηφίων δημάρχων και δημοτικών συμβούλων στις προσεχείς εκλογές.

Γράφει ο Θεοφάνης Θ. Γκατζής*

Πρώτο μέλημα των ψηφοφόρων, επιβάλλεται να είναι η εκλογή μιας διοικητικής αρχής που θα ενσκύψει στα προβλήματα των κατοίκων και θα προσπαθήσει να επιλύσει ένα μεγάλο μέρος από αυτά και δε θα εξυπηρετεί μόνο ημετέρους για ψηφοθηρικούς σκοπούς! Ειδικά, επιβάλλεται στις μέρες που διαβιούμε να στηθεί από τη δημοτική αρχή ένα δίχτυ προστασίας των ασθενέστερων κοινωνικών δυνάμεων με μια σειρά κινήσεων (όπως π.χ. τη δημιουργία κοινωνικών παντοπωλείων). Αυτό μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με την υλική ενίσχυση των υπαρχουσών δομών εθελοντισμού, με διαφανείς διαδικασίες, που προσφέρουν  στις μέρες μας πολύτιμο κοινωνικό ρόλο και με παροχή νέων κινήτρων ώστε να αυξηθεί το ενδιαφέρον των πολιτών για τον εθελοντισμό!

Επίσης, κρίνεται επιβεβλημένο να υπάρξει πολιτική κάθαρση και στον τομέα της τοπικής  αυτοδιοίκησης, καθώς από τα χρόνια της μεταπολίτευσης και  μετά σε κάποιους δήμους της χώρας  υπήρξε κακοδιαχείριση και ακολουθήθηκαν αδιαφανείς διαδικασίες (π.χ. κατάτμηση έργων σε μικρότερα και απευθείας αναθέσεις), με αποτέλεσμα να σπαταληθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ!

Έτσι, λοιπόν η πολιτική κάθαρση  θα επιτευχθεί με ενδελεχή έρευνα των οικονομικών του κάθε δήμου, για όσο μεγαλύτερο βάθος χρόνου γίνεται, από αρμόδιους οικονομικούς ελεγκτές και όταν προκύπτουν ποινικά κολάσιμες ενέργειες οι  υπεύθυνοι θα πρέπει να λογοδοτούν στη δικαιοσύνη και πέρα από την ποινή της φυλάκισης να επιβάλλεται δέσμευση της περιουσίας, τόσο των ιδίων, όσο και των συγγενικών και φιλικά προσκείμενων προσώπων τους, που προέκυψε με παράνομο τρόπο!! Επίσης, κάθε δημοτική αρχή είναι πρέπον να καταρτίσει ένα σχέδιο σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς που θα προβλέπει την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής (π.χ. αξιοποίηση  του φυσικό πλούτο μέσα από την ανάδειξη του αγροτουρισμού και οικοτουρισμού).

Οι κατά τόπους δημοτικές αρχές των περιφερειακών ενοτήτων επιβάλλεται να συνεργαστούν μαζί τους, ώστε να αναδείξουν τον φυσικό και ιστορικό πλούτο της κάθε περιοχής με τη δημιουργία υποδομών φιλικών προς το περιβάλλον και την καθιέρωση νέων πολιτιστικών εκδηλώσεων (π.χ. εβδομάδα αρχαιοελληνικού θεάτρου και λυρικής ποίησης)!

Επιπρόσθετα, είναι θεμιτό ο κάθε Δήμος να δώσει ώθηση  στον πολιτιστικό τομέα με τη δημιουργία υποδομών (π.χ. θεματικών μουσείων) και την καθιέρωση  πολιτιστικών εκδηλώσεων (π.χ. φεστιβάλ κινηματογράφου και θεάτρου). Στο σημείο, αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι ένα πετυχημένο μοντέλο τοπικής διακυβέρνησης μπορεί  και επιβάλλεται να χρησιμοποιείται για την  εν γένει διακυβέρνηση του τόπου. Εν κατακλείδι, για να πραγματοποιηθούν όλα τα πιο πάνω ζητήματα οι πολίτες επιβάλλεται να επιλέξουν για δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους άφθαρτα και καταρτισμένα άτομα που θα διαπνέονται από νέες ιδέες και αντιλήψεις, θα έχουν διάθεση να προσφέρουν κοινωνικό έργο και δεν θα είναι αγκυλωμένα σε παλαιοκομματικές νοοτροπίες του παρελθόντος που ευθύνονται, μεταξύ άλλων παραγόντων, για την οικονομική κρίση που βιώνει η πατρίδα μας σήμερα.

*Οικονομολόγος- Διεθνολόγος, αρθρογράφος, MSc Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού -Μέλος του τομέα τουρισμού της ΝΔ – Μέλος της ένωσης συγγραφέων Πιερίας


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ