Το 85% των μπαμπάδων θα έκαναν τα πάντα για να είναι δίπλα στο νεογέννητο μωρό τους


Ο ερχομός ενός νέου μέλους στην οικογένεια δεν επηρεάζει μόνο τη μητέρα, αλλά και τον σύντροφό της αφού η μεταμόρφωσή του σε πατέρα είναι πολύ σημαντική τόσο για τον ίδιο όσο και για το μωρό του. Δυστυχώς, όμως, η σύγχρονη κοινωνία δείχνει να αγνοεί το πόσο ανάγκη έχει ένα παιδί να βρίσκεται σε επαφή με τον μπαμπά του.

Τα οφέλη ενός μπαμπά από μια στενή σχέση με το παιδί του είναι πολλά και σημαντικά. Αυτή η επαφή, τον βοηθά να αποκτήσει περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό του ως γονέα – κάτι που είναι πολύτιμο και κρατά μια ζωή. Ωστόσο, στην Αμερική δεν προβλέπεται κάτι άλλο πέρα από την άδεια μητρότητας στις νέες μητέρες και μέχρι στιγμής δε δείχνει να υπάρχει και κάποια αντίδραση από τους άντρες να διεκδικήσουν μια αντίστοιχη δική τους.

Αυτό το φαινόμενο πρέπει να αλλάξει μιας και κρατάει τους μπαμπάδες μακριά από το σπίτι, τις μητέρες μακριά από τον εργασιακό τους χώρο για μεγάλο διάστημα και πάνω από όλα στερεί από τα μωρά την (ταυτόχρονη) παρουσία και των δύο φροντιστών του.

Σύμφωνα με έρευνα της Dove Men + Care Promundo (ενός παγκόσμιου οργανισμού που αποσκοπεί στην ισότητα μεταξύ των δύο φύλων), οι σύγχρονοι νέοι μπαμπάδες αισθάνονται πληγωμένοι που δεν έχουν την δυνατότητα να περάσουν χρόνο δίπλα στο νεογέννητο μωρό τους.

Tο 85% από τους μπαμπάδες που ρωτήθηκαν στις ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Βραζιλία, Καναδά, Ιαπωνία, Αργεντινή και Ολλανδία, δήλωσαν πως θα έκαναν οτιδήποτε περνάει από το χέρι τους για να είναι δίπλα στο μωρό τους στις πρώτες εβδομάδες και τους πρώτους μήνες μετά την γέννηση ή την υιοθεσία του.

Παρόλα αυτά λιγότεροι από τους μισούς είναι αυτοί που εξαντλούν όλη την άδεια που δικαιούνται για να παραμείνουν στο σπίτι, με τους υπόλοιπους να επικαλούνται είτε την ανάγκη απόκτησης εισοδήματος για να καλύψουν τα έξοδα της οικογένειάς τους είτε τη μη υποστήριξη
στο να κάνουν κάτι τέτοιο από τους διευθυντές ή προϊσταμένους τους.

Στην ουσία οι σημερινοί μπαμπάδες θέλουν πραγματικά να εμπλακούν από νωρίς στην ανατροφή του παιδιού τους αλλά η επιθυμία τους αυτή έρχεται σε σύγκρουση με αυτά που επιτάσσει η κοινωνία.

Έχει διαπιστωθεί πως οι μπαμπάδες που παίρνουν άδεια πατρότητας, είναι πολύ πιο ενεργοί στην ανατροφή των παιδιών τους πρώτους 9 μήνες. Αυτό δεν αποτελεί σύμπτωση αλλά συμβαίνει γιατί έχουν αποκτήσει εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους. Για να γίνει αυτό πρέπει να ωριμάσεις ως γονιός, δε γίνεται απλά από τη μία μέρα στην άλλη.

Είναι επίσης δεδομένο πως όταν ο σύντροφος μιας γυναίκας παίρνει άδεια, αυξάνονται τα δικά της εισοδήματα.
Παράλληλα είναι γνωστό ότι οι μπαμπάδες σήμερα επιζητούν ίσα δικαιώματα με τις συζύγους τους, αλλά εφόσον δεν τους δίνεται η δυνατότητα εξαρχής να αναπτύξουν στενές με τα παιδιά τους, η μητέρα είναι αυτή που γίνεται αναπόφευκτα ο κύριος φροντιστής.

Σύμφωνα με έρευνα του Motherly, πάνω από το 60% των γυναικών έχουν αναλάβει την πλειοψηφία των εργασιών και των αρμοδιοτήτων εντός του σπιτιού, το 32% δηλώνει πως έχουν μοιραστεί ισόποσα και λιγότερο από το 5% πως ο άντρας είναι υπεύθυνος για το νοικοκυριό.

Το 50% περίπου των γυναικών χρειάστηκε να υποστεί αλλαγές στον επαγγελματικό τους τομέα από τη στιγμή που έγιναν μητέρες. Την ίδια ώρα η πλειοψηφία των συντρόφων τους είτε δεν είχε καμία απολύτως αλλαγή στα επαγγελματικά τους, είτε ανέβηκαν προς τα πάνω στην
κλίμακα της δουλειάς τους.

Μιλώντας στο συνέδριο “Women Deliver” στο Βανκούβερ, ο συγγραφέας και υπέρμαχος της άδειας πατρότητας Josh Levs τόνισε πως η άδεια πατρότητας είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα για τα δικαιώματα των γυναικών.

«Η αδυναμία πρόσβασης στην άδεια πατρότητας είναι ένα τεράστιο εμπόδιο στο χώρο της εργασίας. Ζούμε σε μία εποχή που περισσότερες γυναίκες παρά άντρες αποφοιτούν από τα υψηλότερα στρώματα εκπαίδευσης, οπότε είναι αδιανόητο να μην λαμβάνουν οι άντρες άδεια πατρότητας. Για χάρη της οικονομίας αλλά και της οικογένειας, απαιτείται να καλέσουμε όλους τους νομοθέτες αλλά και τις επιχειρήσεις, όχι απλά να θεσπίσουν γονικές άδειες για αμφότερους τους γονείς αλλά παράλληλα να ενθαρρύνουν τους άντρες να κάνουν χρήση κάθε λεπτού της άδειας που τους αντιστοιχεί.

Ήρθε η ώρα να αλλάξει η παραδοσιακή εικόνα του πατέρα όπως αυτή παρουσιάζεται τόσα χρόνια από τα Μέσα».
Η Molly Kennedy – Brand Manager της Dove – τονίζει την ανάγκη να αλλάξει επιτέλους το στερεότυπο του “κλασικού” άντρα.

Μέσω της Dove, καλεί τους άντρες να δεσμευτούν πως είναι διατεθειμένοι να εξαντλήσουν την άδεια που τους αντιστοιχεί έχοντας ως τώρα μαζέψει 30,000 υπογραφές. Οι άντρες πρέπει να ξέρουν πως άλλοι άντρες κάνουν χρήση της άδειας πατρότητας για αυτό και τέτοιες κινήσεις είναι τόσο σημαντικές. Χρειάζεται να βρεθούν γνωστά πρόσωπα/μπαμπάδες αλλά και γνωστές μάρκες προϊόντων να ηγηθούν αυτής της προσπάθειας για να ενημερωθεί και να ευαισθητοποιηθεί ο ανδρικός πληθυσμός.

Ο Alan Jope, διευθύνων σύμβουλος της Unilever δήλωσε πως τα προϊόντα της εταιρείας πλέον θα δείχνουν άντρες να έχουν ενεργό ρόλο στην ανατροφή των παιδιών τους.

«Με την άδεια πατρότητας ωφελούνται οι πάντες», δήλωσε.

Η οικονομία βγαίνει κερδισμένη, οι γυναίκες κερδίζουν, τα παιδιά κερδίζουν ακόμα κι οι ίδιοι οι άντρες θεωρούνται κερδισμένοι. Η Unilever έχει ήδη αλλάξει την πολιτική της σχετικά με την άδεια πατρότητας και πέρα από το γεγονός πως την παρέχει στους υπαλλήλους
της, τους ενθαρρύνει κιόλας να κάνουν χρήση της.

Η Dove Men+Care Promundo δημιούργησε την Paternity Leave Corporate Task Force (Ομάδα Κρούσης για Άδειες Πατρότητας σε Επιχειρήσεις) καλώντας μεγάλες εταιρίες να συνταχθούν μαζί της ως πρωτοπόροι αλλάζοντας τον τρόπο αντίληψης της άδειας πατρότητας. Η Deloitte’s αλλά και κάποιες μεγάλες τεχνολογικές επιχειρήσεις ήταν από τις πρώτες που ανταποκρίθηκαν σε αυτό το κάλεσμα.

Όπως η άδεια μητρότητας έτσι και η άδεια πατρότητας αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα για κάθε γονιό.
Οι γονείς θα πρέπει να αισθάνονται την άνεση να εξαντλήσουν ακόμα και το τελευταίο δευτερόλεπτο της άδειας που τους αντιστοιχεί προς όφελος όλων.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ