Ποια είναι τα φθηνότερα νέα μοντέλα σε βάθος 5ετίας;

Ο άγραφος κανόνας της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου αναφέρει πως άλλο πράγμα είναι η αγορά του, τελείως διαφορετικό η συντήρησή του. Ένα φαινομενικά προσιτό μοντέλο μπορεί να αποδειχθεί οικονομική «μαύρη τρύπα», ελέω εξόδων χρήσης (οι κάτοχοι Mazda RX-8 ξέρουν καλύτερα από όλους τι εννοούμε).

Το site Kelly Blue Book ανέλαβε το έργο να υπολογίσει απαξίωση, έξοδα συντήρησης και ένα μέσο ετήσιο κοστολόγιο καυσίμων, προκειμένου να αναδείξει τα 10 μοντέλα που θα επιβαρύνουν λιγότερο τους ιδιοκτήτες τους στις Η.Π.Α. Η κατάταξη είναι βάσει κατηγορίας, με το κάθε αυτοκίνητο να βρίσκεται στην κορυφή του segment του και τα στοιχεία να αφορούν βάθος 5ετίας.

Πολυτελείας: BMW 530e iPerformance

H plug-in υβριδική 5αρα στην δοκιμή μας είχε σημειώσει μέση κατανάλωση 6,8 λίτρων/100 χλμ., νούμερο που μπορεί να εκμηδενιστεί στην πόλη, όπου το βαυαρικό σεντάν μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα των 113 ίππων.

Στα κιτάπια του Kelly Blue Book αναφέρεται απαξίωση ύψους 38.871 δολαρίων σε 5 χρόνια, με το κόστος χρήσης να περιορίζεται στις 15.505 δολάρια. Συνολικά η 530e iPerformance θα στοιχίσει στον ιδιοκτήτη της, έμμεσα ή άμεσα, 54.376 δολάρια.

Μεγαλομεσαία: Toyota Avalon Hybrid XLE

To μεγαλύτερο σεντάν της Toyota στις Η.Π.Α. είναι και το πιο φιλικό προς την τσέπη του καταναλωτή, αφαιρώντας 41,490 δολάρια από τον λογαριασμό του – 21.680 η απαξίωση και 19.810 τα έξοδα συντήρησης. Κοινώς η χρήση της 530e Performance στοιχίζει λιγότερο από του Avalon!

Πολυμορφικά: Honda Odyssey 

Κάτι που ισχύει και για το «πουλμανάκι» της Honda. Στην Αμερική ως φαίνεται υπάρχει ζήτηση για την άλλοτε δημοφιλέστατη κατηγορία, με το Odyssey να αναδεικνύεται το πιο οικονομικό αυτής. Το 5ετές κοστολόγιο ανέρχεται στις 39.617 δολάρια, με τις 16.484 να αφορούν την απαξίωση και τα υπόλοιπα 23.133 να πηγαίνουν στην συντήρηση.

Μεσαία premium: Acura ILX

O ανταγωνιστής των BMW Σειρά 3 και Mercedes C-Class επιβαρύνει τον οδηγό του με 21.225 δολάρια για την χρήση του, έχοντας άλλα 15.236 για την απαξίωση. Συνολικά το μεσαίο Acura κοστίζει σε 5 χρόνια 36.461.

Σπορ: Mazda MX-5

 

Επιστροφή σε γνώριμα μοντέλα, με το Miata να χάνει 15.750 δολάρια από την αξία του σε 5 χρόνια και να απαιτεί 20.420 για τέλη κυκλοφορίας, service και βενζίνη. Εν συνόλω, 36.170 δολάρια.

Ηλεκτρικά: Hyundai Ioniq

Το ηλεκτρικό Hyundai αποτελεί τον recordman της λίστας, τουλάχιστον αναφορικά με τα έξοδα συντήρησης. Μόλις 6.780 δολάρια θα ζητήσει το Ioniq σε 5 χρόνια, κάτι λογικό καθώς δεν επιβαρύνεται ούτε με τέλη κυκλοφορίας (μηδενικές εκπομπές ρύπων), ούτε με επισκέψεις σε βενζινάδικο. Η απαξίωση των 23.628 ανεβάζει το συνολικό κόστος, όμως και πάλι οι 30.408 είναι πολύ καλή επίδοση.

Μεσαία: Honda Clarity Plug-In Hybrid

Δεύτερη παρουσία της Honda και πρώτη υβριδική, με το Clarity να σημειώνει 21.587 δολάρια για την απαξίωση και 8.637 για το κόστος χρήσης. Συνολικά φτάνει τις 30.224, κερδίζοντας για 1.700 δολάρια το Accord που τερματίζει στην δεύτερη θέση.

Υβριδικά: Toyota Prius Prime Plus

 

Δυο σκαλιά πριν την κορυφή συναντάμε το Toyota Prius, χάνοντας 19.032 δολάρια από την αξία του σε βάθος 5ετίας και ζητώντας άλλες 9.429 για έξοδα συντήρησης.

Μικρομεσαία: VW Jetta 1.4 TSI

Μια ανάσα από την «στέψη» έφτασε το Jetta, το οποίο ναι μεν ζητά 17.035 δολάρια για βενζίνες, τέλη και service, όμως κρατάει εντυπωσιακά την αξία του (μόλις 11.236 της αξίας του «χαιρετάνε» στην 5ετία) και διατηρεί το συνολικό κόστος λίγο πάνω από τις 28.000 δολάρια (28.271).

Σουπερμίνι: Honda Jazz 1.3

Πρώτο και οικονομικότερο, το πασίγνωστο Jazz. Τα έξοδα συντήρησης ανέρχονται σε 17.579 δολάρια, όμως η εξαιρετική του αξία μεταπώλησης (μόλις 9.894 απώλειες σε 5 χρόνια) κρατάει το σύνολο κάτω από τις 28.000 (27,473) και του δίνει με σχετική άνεση την πρωτιά.

Αξίζει να σημειωθεί πως καθαρά βάσει κόστους συντήρησης, η 530e Performance είναι τέταρτη πίσω μόνο από τα επίσης υβριδικά Clarity και Prius, αλλά και το ηλεκτρικό Ioniq, αλλά «χαντακώνεται» από την αξία μεταπώλησης. Ο ίδιος τομέας, δηλαδή, που διαπρέπει το Jazz, παρότι από πλευράς συντήρησης είναι πίσω από την BMW!

 

 


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here